• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-01 15:41
Welke casefan zal ik kiezen:

4x Scythe Slipstream (1600 rpm) 120mm
of
4x Scythe Slipstream (1200 rpm) 120mm
of
4x SilverStone FN121-BL

Geen andere een keuze graag uit een van deze drie.

3 van de 4 fans moeten horizontaal worden geplaatst in mij kast (Zalman GS1000SE).
De Silverstone zijn Rifle Bearing en de Scythe zijn Sleeve Bearing? Is het erg om sleeve bearing horizontaal (wat ik lees op internet wel). De Silverstone heeft een Rifle bearing, is dat wel geschikt voor horizontaal bevestigen?
Hoe zit het met de airflow van de Silverstone is deze goed/beter/goed genoeg? En de geluidsproductie zacht/redelijk/luid?

Ik zie jullie reactie tegemoet!!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En wat heb je zelf al gevonden op het www waar je wat aan hebt?

• Tweaker1987
De test van HWI (jullie buren), daarin krijgt de Scyhte een Gold Award. Maar het gaat vooral over de Silverstone, verplaats genoeg lucht (airflow)?

De 2 van Scythe hebben een Sleeve bearing (op internet staat dat die slecht tegen horizontaal ophangen kunnen), Klopt dat? Iemand ervaring?

En heeft iemand ervaring met de door mij genoemde Silverstone?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:41
Wat wil je gaan koelen? Als er namelijk weinig flow nodig is kies je de slip stream 1200 op 5V. Waarom? Zie SPCR.

Addicted to silent computing

• Tweaker1987
ik wil gewoon alle 4 de plaatsen voor een 120mm fan in me kast benutten om zo de beste airflow te bereiken met de kast. er zitten standaard 2 fans in, er is plaatst voor 5, maar eentje is vervallen door het plaatsen van de psu (moest eerst fan en daarna psu).
Ik wil dus niet iets specifieks gaan koelen, alleen een zo goed mogelijk airflow bereiken. 3 van de 4 fans moeten horizontaal worden gemonteerd.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:59
Heb je überhaupt zelf gezocht? Airflow en geluidsproductie kun je namelijk gewoon op de sites van fabrikanten vinden... Ook over de verschillende lagers is wel wat op internet te vinden.

Ik snap niet precies wat je nu van ons wilt horen...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Tweaker1987
Wat ik wil weten of iemand ervaring heeft met de bovengenoemde Scythe fans horizontaal in een kast?
En of iemand ervaring heeft met de bovengenoemde Silverstone fans?

Van de airflow en geluidsproductie op de fabrikanten site wordn je niet veel wijzer. Wat ik uit de laatste HWI test over casefans las klopt dit vaak niet dan wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Tweaker1987 op 07-08-2010 13:46 ]

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
Saeverix schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:26:
Heb je überhaupt zelf gezocht? Airflow en geluidsproductie kun je namelijk gewoon op de sites van fabrikanten vinden... Ook over de verschillende lagers is wel wat op internet te vinden.

Ik snap niet precies wat je nu van ons wilt horen...
specificaties van fabrikanten zeggen niks!, die kunnen van alles zeggen, zoek een paar goede reviews op

als je een fan controller hebt zou ik voor scythe 1600 gaan, zoniet 1200 en die dan op 7 volt gooien

ja, daag.

• Tweaker1987
Ik heb nog geen fan controller, maar die wil ik voor me verjaardag geld kopen:). Is het nu super erg om de Scythe horizontaal te plaatsen of is het overdreven?

Omdat mij kast toch dicht is en de fans van Silverstone hebben een blauwe led (is niet erg) en hebben een Rifle Bearing ipv de door Scythe gebruikte Sleeve bearing.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
sleeve bearing heeft olie, olie kan opdrogen of het oppervlakte van fan kan gaan schuren waardoor het herrie maakt,(meestal is sleeve van korte duur in horizontaal)

sleeve fans vinden het minder fijn in horizontale posities

rifle daar integen is ong het zelfde maar kan horizontaal gewoon geplaatst worden en heeft ong zelfde levensduur als ball bearing, (meer dan sleeve bearing)

wat je dus zou kunen doen is 1-2 rifle's nemen voor je top en scythe's voor front en rear

ja, daag.

• Tweaker1987
ok bedankt. ik ga dan denk ik voor alle 4 rifle bearing. Dus neem ik 4x: SilverStone FN121-BL

Dit topic kan wat mij betreft dan nu op slot
Pagina: 1