[Time Machine] migreren externe HDD

Pagina: 1
Acties:

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Ik heb op het moment een 500GB HDD in gebruik als TM backup, nu wil ik een 1TB HDD in de plaats van die 500GB gaan gebruiken, hoe kan ik het beste de oude TM-schijf migreren, kan ik dit het beste kopiëren van de oude naar de nieuwe en dan de nieuwe aanwijzen als nieuwe TM-schijf en pakt TM dan zelf op dat er al backups staan om daar verder op aan te sluiten?

Is het ook mogelijk om beide schijven dan als backupschijven te gebruiken (immers als je backupschijf crasht terwijl je net wat van je Mac gegooid hebt dat je niet had moeten doen heb je nog niks)?

• kj.web
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:56
superduper, en dan gewoon die 1tb keizen in time machine, hij herkend hem als je oude, en alles werkt weer als vanouds. helaas kost superduper wel geld :(

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Ik moest even twee keer lezen toen het kwartje viel dat Superduper een programma is, maar thanx :D

Ook wil ik op beide schijven voor twee macs backups maken maar dat moet denk ik niet zo spannend zijn.

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Pffff... soms moet je ook naar de juiste woorden googlen... :$

http://blog.fosketts.net/...machine-backups-new-disk/

Hopelijk werkt dit zoals omschreven (hij is nu bezig met berekenen van 500 GB aan data om naar 1 TB te schrijven over USB 2.0 :D ).

Edit: Geschatte tijd 11 uur and counting (elke halve minuut gaat de geschatte tijd een uurtje omhoog - sterker nog, as I type al naar 12 uur) :+

[ Voor 20% gewijzigd door Wilf op 08-08-2010 21:49 ]