[iMac] Intern scherm uit, externe aan

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb een iMac mid 2007 met OS X 10.5 en wil het interne scherm uitgeschakeld zien, terwijl het externe scherm nog steeds beeld moet krijgen. De enige optie die in de buurt komt van wat ik wil is SwitchResX, maar die krijgt dit voor elkaar door de complete desktop voor het interne scherm uit te schakelen. Het gevolg hiervan is dat alles naar het externe scherm verschuift: dock, windows, menu bar, etc. De reden waarom ik dit voor elkaar wil krijgen is om films te kijken op mijn TV. Na elke film mijn complete desktop handmatig moeten herstellen is niet de bedoeling, dus is SwitchResX geen oplossing voor mij. Ik gebruik LightMeDaemon al om alle schermen uit te zetten (voor als ik bij mijn werkplek wegga) en dat is eigenlijk wat ik zoek, maar dan met de mogelijkheid om het per scherm te bepalen. Bestaat er zo'n mogelijkheid?

• wartos
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01 08:49
Probeer eens een aantal keer te drukken op F1 ;)

• Mei
wartos schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:50:
Probeer eens een aantal keer te drukken op F1 ;)
In tegenstelling tot bij de MacBooks kan je bij een iMac daarmee de backlight niet uitzetten ;)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 19:39
is dat niet gewoon ctrl shift eject?

• Mei
Dat doet volgens mij precies hetzelfde als LightMe. Beide schermen ontvangen geen input meer, waardoor de automatisch uitgaan. Nu nog iets vinden voor slechts één scherm.

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02 20:01
Wanneer je een film kijkt in VLC kun je de andere monitor "uit" zetten, of dimmen. Is dat geen optie?

• Mei
Daar had ik nog niet eens aan gedacht... MPlayer doet dat ook. Dat maakt het probleem inderdaad minder groot. Nog steeds niet ideaal, maar zeker werkbaar :)

Thanks voor de reminder!
Pagina: 1