[iPhone] Vanaf januari 2011 micro-USB aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024

iPhone - Micro USB

In januari 2011 komt de eerste iPhone met universele oplader op de markt. Fabrikanten van accessoires met de Apple dock connector zullen dit nieuws niet echt waarderen. Waarschijnlijk moet er voor de oude accessoires nu een adapter gemaakt worden om toch te kunnen gebruiken. Voordeel is wel dat je nu niet meer een la met opladers nodig hebt om al je gadgets op te laden en als je een lader vergeet is er altijd wel iemand te vinden die er een bij zicht heeft die ook op je iPhone past.

De verwachting is dat landen buiten Europa ook gebruik gaan maken van de nieuwe micro-USB norm. In de Europese Unie met 27 landen wonen meer dan 500 miljoen mensen.

Bron: iPhonenieuwsblog
Bron: Macrumors

Alleen Europese iPhones
-

Discussie?

- Hoe gaat dit eruit zien?
- Wat vinden wij daarvan?
- Wat betekend dit voor de huidige gebruikers van de iPhone?
- Wat voor invloed heeft dit?

Kortom, misschien een interessante discussie.

[ Voor 16% gewijzigd door Remko.me op 06-08-2010 23:21 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat betekent die afbeelding? Dat je opeens een adapter moet hebben zodat je op eens twee audio uitgangen hebt en een mini usb?

Verder was het al wel langer bekend, uniforme standaard lijkt me een goed plan, wel jammer dat er apparaten zijn die daar niet echt van profiteren (voor sommige apparaten is USB te 'dik'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Mmm.. betekend dit dat het nieuws van een nieuwe iPhone in Jan. toch wel realiteit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Chrones schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:00:
Fabrikanten van accessoires met de Apple dock connector zullen dit nieuws niet echt waarderen. Waarschijnlijk moet er voor de oude accessoires nu een adapter gemaakt worden om toch te kunnen gebruiken.
Hoezo zullen ze dat niet waarderen? Nu moet iedereen die wil upgraden naar een nieuwe telefoon ook zijn dock vervangen. Ik hoor de kassa al rinkelen.

Ik heb overigens wel mijn twijfels bij dit nieuws. Kan me niet voorstellen dat er in januari al een nieuwe iPhone komt tenzij het alleen een aanvulling op het huidige type is en de iPhone 4 ook verkrijgbaar blijft. Misschien een low-end model om de 3Gs 8GB op te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 09:00
graceful schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:05:
Mmm.. betekend dit dat het nieuws van een nieuwe iPhone in Jan. toch wel realiteit is?
Waarschijnlijk niet, maar omdat iedereen het gerucht van iLounge klakkeloos overneemt wordt het als "waarheid" beschouwd. Maar goed we zullen zien in januari. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 23:59
Dit moet van de europese commissie.
Zat er dus aan te komen. ik denk eerder dat er een 30pins naar micro-usb blokje komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Het gaat hier trouwens alleen om de Europese iPhone.

@john inderdaad langer bekend alleen pas sinds kort rond gekomen.

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=11031

Ik denk niet dat er een gehele nieuwe line gaat komen. Misschien zelfs alleen een soort adapter in het doosje. Ik heb ook niet het idee dat apple alleen voor Europa nieuwe oplaad manier toevoegt. Dus adapter toevoegen lijkt mij de meest logische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou het zeer dom vinden als Apple zich aan die standaard gaat houden. De 30 pins dock connector heeft namelijk Firewire, USB, Serieel en een zooi andere dingen ingebouwd, waarbij vooral die seriele poort bij veel accesoires wordt gebruikt.

Eventueel kunnen ze wel een verloopje bijleveren natuurlijk. Mooi dat alle apparaten straks dezelfde lader gaan gebruiken, maar als ik lader nodig heb leen ik wel iemand's iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Er komt gewoon een micro usb - dock blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

sebastius schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:25:
Er komt gewoon een micro usb - dock blokje.
Maar als ik het goed begrijp heb je dan nog steeds een extra onderdeel nodig om je iPhone via micro usb op te laden? Dus op de iPhone zelf zou dan nog steeds alleen maar de standaard dock connector zitten? Dan lijkt het mij een redelijk loze 'feature'. Het grote nadeel van Apple's huidige systeem is m.i. dat je altijd een Apple specifieke kabel nodig hebt om je iPhone op te laden, hét grote voordeel van een standaard micro usb aansluiting zou moeten zijn dat je elke telefoon met elke micro usb lader kunt opladen. Dat werkt dan straks op een iPhone nog steeds niet als je dat usb - dock blokje toevallig een keer niet bij je hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Ik denk dat hij bedoeld dat er een ingang komt, naast de connecter. Een beetje bij de speaker nu onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dutch_Razor schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:34:
Ik zou het zeer dom vinden als Apple zich aan die standaard gaat houden.
Want het alternatief, geen iPhones in de EU, is een stuk meer profitabel? Ze zijn verplicht een USB aansluiting IN de telefoon te bouwen.
De 30 pins dock connector heeft namelijk Firewire, USB, Serieel en een zooi andere dingen ingebouwd, waarbij vooral die seriele poort bij veel accesoires wordt gebruikt.
En dat zou niet gewoon via USB kunnen? USB is in principe alles dat nodig is.
Eventueel kunnen ze wel een verloopje bijleveren natuurlijk. Mooi dat alle apparaten straks dezelfde lader gaan gebruiken, maar als ik lader nodig heb leen ik wel iemand's iPod.
Als ik het goed lees is dat geen optie, elk apparaat moet op dezelfde lader werken om het aantal laders terug te dringen, dan helpt een verloopje niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Tsurany schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:11:
Volgens mij kan dat niet hoor... in ieder geval niet wat Apple allemaal via hun eigen connector doen.

[edit] Zoals ik begrijp gaat het hier puur om de plugformaat? Zou dit betekenen dat Apple een eigen micro USB manier kan creëren dat dezelfde mogelijkheden heeft?

[ Voor 22% gewijzigd door Remko.me op 07-08-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Nee, in de dock connector zitten ook pinnen voor onder andere firewire en analoge video, en het is mogelijk om met meer dan 500 mAh op te laden.

In theorie zou je dat alles ook via USB kunnen doen, maar dan moet de hardware daarvoor in de accesoires worden ingebouwd wat weer allerlei praktische bezwaren met zich meebrengt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik denk dat de dock-connector gewoon vervangen wordt door een micro-USB poort. Ik vind het hoekige design van de iPhone 4 ook veel meer bij een micro-USB poort passen dan de 3GS bijvoorbeeld. Volgens mij gaan ze de USB-poort echter wel naast de huidige dock-connector plaatsen zodat men nog steeds accesoires kan maken die zowel met 3G/3GS/4 als met de iPhone 5 compatibel zijn. Als er een nieuwe telefoon wordt geplaatst zonder dock-connector kan die naar beneden worden gedrukt en omgekeerd :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 23:59
Als ik het goed lees is dat geen optie, elk apparaat moet op dezelfde lader werken om het aantal laders terug te dringen, dan helpt een verloopje niet.
Kan dan toch?
Het aantal LADERS moet worden teruggedrongen, die zijn milieubelastend. Kabeltjes en omvormertjes niet/minder.
30pins dock gaat echtniet verdwijnen, een microusb naast het dock zal het dan eerder worden.
Of Apple komt met een dock waar ook een micro usb in kan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Het is sowieso *niet* zo dat er in januari opeens een revisie van alle bestaande telefoons op de markt moet komen, het gaat om telefoons die worden geintroduceerd na die datum. Het zal dus gewoon de iPhone 5 in midden 2011 worden waar we zien welke oplossing er voor is.

Nee, een gewone mini-USB kun je niet gebruiken. Iets dat vergelijkbaar is met HTC USB-Ext heeft al te weinig pinnetjes.

Het wordt of een adapter of een extra poort naast de bestaande.

Zoals ik de maatregel altijd begrepen heb gaat het vooral om de lader, ie dat deze een USB formaat heeft, en niet dat de telefoon een micro USB stekker moet hebben. In dat geval voldoet de iPhone al sinds zijn introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Jasper Janssen schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:08:
Zoals ik de maatregel altijd begrepen heb gaat het vooral om de lader, ie dat deze een USB formaat heeft, en niet dat de telefoon een micro USB stekker moet hebben. In dat geval voldoet de iPhone al sinds zijn introductie.
Die mag je uitleggen... want het doel is dat je met elke oplader die een micro usb aansluiting heeft elke telefoon kunt opladen. Volgens mij kan dat nu niet met de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
nee, inderdaad een verloop stekker voldoet voor de iphone 4 zoals ik het begrijp. telefoons die in 2011 worden geïntroduceerd moeten aan deze standaard gaan voldoen. Daarnaast word je toch ook helemaal gek van alle verschillende stekkers, zelfs van dezelfde fabrikant! neem samsung hoeveel stekker hebben die niet gehad...

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 18:18
Zoals ik het besluit lees is dat het vanaf januari 2011 vrijwillig door verschillende fabrikanten is mee ingestemd om de micro-usb lader te gebruiken. Er is dus geen wetgeving die het verplicht stelt.

Daarnaast wordt iedere keer duidelijk genoemd dat het gaat om nieuwe smartphones waar de regel op van toepassing is, de iPhone 4 is van dit jaar en ik verwacht dan ook niet dat deze valt onder de genoemde regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
De EC heeft op deze standaard aangedrongen, als de fabrikanten er zelf niet uit waren gekomen was er waarschijnlijk gewoon wetgeving voor gekomen. Nu hoeft dat dus niet. Eerst was het idee om het door te voeren in 2012 maar in een later bericht werdt gesproken over 2010.

nieuws: Toestelfabrikanten: telefoons krijgen micro-usb voor universele lader
nieuws: Gsm-industrie: micro-usb in 2012 universele oplaadinterface

Ook Apple had het akkoord ondertekend dat ze vanaf 1 januari 2010 al micro usb zouden toevoegen.
nieuws: Micro-usb standaard op nieuwe smartphones

Ik zou het erg vreemd vinden als Apple nu afwijkt van hun release schema. Als ze nu toch al te laat zijn dan waarom niet nog die extra paar maanden en gewoon in de nieuwe telefoon dit inbouwen. Al ben ik van mening dat ze het al met de iPhone 4 hadden moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan me niet voorstellen dat die dock aansluiting verdwijnt.
Imho gevven ze gewoon een verloopje erbij van micro usb naar dock, zodat de apple lader ook andere telefoons kan laden
Pagina: 1