[Speakers] Bose 501 II lage tonen luidspreker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Hallo mede-tweakers.

Ik ben nu 2 jaar in het bezit van 2 Bose 501 II luisprekers. Toen ik deze set kreeg waren de bas luidsprekers totaal uitgedroogd. Ik heb toen bij de lokale hobby elektronica winkel 2 nieuwe lage tonen luidsprekers gekocht( 35 euro/stuk), het waren ook de eenige die hij had.

Het probleem wat er nu is. Dat ik er niet genoeg laag uit krijg. Ook heb ik helemaal geen idee van de specificaties van de losse speaker en de bose set. De set is al behoorlijk verouderd maar de klank is goed.

Mijn vraag is nu. Wat zijn mijn mogelijkheden met betrekking tot het vervangen van deze speakers met een paar die wel goed geschikt zijn, en wat meer laag geven dan dat hij nu doet.

Afbeeldingslocatie: http://www.soundsgoodtomehouston.com/bose/501/501_pairopenrangle.jpg
Dit zijn de speakers (orgineel) die van mij zijn zwart met zwarte speaker doek eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:03
Jammer, Op zoek naar een vervangende luidspreker van hetzelfde Type.
Als je de oude luidsprekers nog hebt leest dit maar eens goed door. uhttp://www.audiofriends.nl/speakerfoam/

Je kan niet zomaar elke unit met elkaar vervangen.. Dan zal de wereld wel heel makkelijk in elkaar zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Dat snap ik. De oude unit heb ik niet meer. Alleen de magneten nog. Daar kan je denk ik niet zoveel meer mee :(.

Ik heb de speakers die er nu in zitten eigenlijk meer als nood oplossing gekocht omdat ik anders helemaal geen (werkende) speakers zou hebben. Ik ben niet echt thuis in de wereld der speakers daarom vraag ik jullie om adviezen en informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gezien je eigen kennis en ervaring: kisten proberen te slijten aan een hobbyist die er wel verstand van heeft en zelf al dan niet 2e hands wat anders kopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Dan is de enige goede oplossing dus de originele woofers zien te krijgen. De bose experts weten wel de Typenummers van de unit's zelf. Maar je hebt nog wel de magneet ?.... Waar is de conus dan gebleven...

[ Voor 20% gewijzigd door Roderiktweaker op 06-08-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
De conus hebben we eraf gehaald. Waarom? Ik zou het niet weten. (heel dom achteraf maargoed)

Misschien kunnen jullie iets met de nummers die op de magneet staan? ( 100549, 27947 en 2857628 op de eene en op de andere staat: 25-100549, 25196 en 2857417) misschien totaal nutteloos maar wie weet.

Wat zouden ze mocht ik ze beide verkopen op kunnen leveren denken jullie? en wat zou ik dan in de plaats doen van deze speakers? Ik luister eigenlijk alleen muziek met deze stereo set. Films e.d. doe ik met mij 5.1 set. Muziek soort is vooral hardstyle en dubstep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
_FrostBite_ schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:04:
De conus hebben we eraf gehaald. Waarom? Ik zou het niet weten. (heel dom achteraf maargoed)

Misschien kunnen jullie iets met de nummers die op de magneet staan? ( 100549, 27947 en 2857628 op de eene en op de andere staat: 25-100549, 25196 en 2857417) misschien totaal nutteloos maar wie weet.

Wat zouden ze mocht ik ze beide verkopen op kunnen leveren denken jullie? en wat zou ik dan in de plaats doen van deze speakers? Ik luister eigenlijk alleen muziek met deze stereo set. Films e.d. doe ik met mij 5.1 set. Muziek soort is vooral hardstyle en dubstep.
Er zijn heel veel luidsprekers die je er in de plaats voor kan kopen. Licht een beetje aan je versterker en ruimte.
Wat je nog voor deze luidsprekers krijgt ? Gewoon wat een Gek er voor geeft. In goede staat allicht nog 50euro ofzo.

Trouwens, Het geeft soms inderdaad een enorme genoegdoening om speakers te slopen. Niet erg, Daar leer je van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Misschien een mailtje naar Bose sturen? Misschien kunnen ze de units nog wel leveren.

Je opties zijn of de originele units erin, of andere units erin en de kast en het filter aanpassen op die andere units.

Andere zijn er niet. 'Zomaar' wat anders erin hangen geeft nooit het juiste resultaat en aangezien Bose nooit de juiste Thiele gegevens van zijn speakers vrijgeeft, is een vervangend exemplaar van een ander merk wat er zo in kan niet te vinden.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Google eens op speakerworld :)

PS. Deze speakers staan ook niet echt bekend om hun lage tonen.

[ Voor 52% gewijzigd door OPELOPA op 06-08-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tja.. je kan er een "vervangende" speaker inhangen (de visaton W200 is misschien een optie), maar of je dan een beter resultaat krijgt durf ik niet te zeggen. Kijk ook eens naar de filtering, ook die onderdelen zijn jaaaaren oud.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Ik zal morgen even kijken naar de filtering. En zal direct even een mailtje sturen naar Bose.

Als ik andere speakers (complete set) zou kopen waar raden jullie mij aan om die te kopen?

oh de versterker die ik heb is de Sony STR-DE315. Kamer is ong. 15 vierkante meter. Voorkeur gaat uit naar tafelmodellen of iets groter zoals deze bose speakers. Ik heb geen ruimte op de grond vandaag geen pilaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

_FrostBite_ schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:04:

Als ik andere speakers (complete set) zou kopen waar raden jullie mij aan om die te kopen?
Helaas, dat is niet de bedoeling hier.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
teacher schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:37:
[...]

Helaas, dat is niet de bedoeling hier.
Het was meer in de trend van waar, in een winkel en dan luisteren? of kan het wel in een webshop aan de hand van specificaties. Ik denk dat de winkel beter is maar ik heb geen id of hier iets in de buurt is (Heerenveen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Kijk 'ns op de Ad hieronder.

Daarnet was het Hobo Hifi Kampen :?

[ Voor 41% gewijzigd door OPELOPA op 07-08-2010 22:07 ]

Pagina: 1