Thunderbird prijsindicatie en aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:22
Hey, even 2 vragen over de Thunderbird: weet iemand ongeveer wat de prijs zal zijn wanneer ie uitkomt, f1500 ofzo - of écht duur, boven de f2500? En met wat voor aansluiting? Eerst de Slot en daarna de Socket versie neem ik aan?

Verwijderd

Je zult hem gewoon in je slot A kunnen duwen en ik denk dat de prijs 30% hoger zal zijn als een gelijkgeklokte Athlon. die 30% is een schatting, maar denk ik heel reeel.

Verwijderd

Maakt het dan niet uit wat voor sjip set je hebt??
En heb je ook geen nieuwe BIOS nodig??

Anders schiet het natuurlijk nog steeds niet op.

Verwijderd

Ik denk dat je alleen maar een biosupgrade nodig hebt en misschien ook nog superbypass omdat de thunderbird een hele snelle geheugenoverdracht (nodig) heeft.

Verwijderd

daar is nog niks over te zeggen vrees ik.
er zijn een paar factoren. ten eerste de die size neemt toe waardoor de chip duurder wordt te produceren(hoe kleiner hoe goedkoper). maar ook is het zo dat amd de ramchips niet meer hoeft te kopen(ze zitten on die)dat maakt de chip weer goedkoper. ook iets wat de prijs kan beinvloeden is de grote van de cache zal zijn. verder moet er gekeken worden naar de yields die worden behaald in dresden. zijn deze goed dan zal de chip goedkoper zijn dan als ze slechte yields halen. maar ik denk dat het qua yield wel goed zit omdat dresden nieuw is en koper gebruikt en de yields van FAB 25 in austin ook al goed waren. als je een goedkopere versie wil van de tunderbird dan moet je ff wachten want er komt ook een socket A versie en die zal goedkoper zijn (goedkoper omhulsel) net als de FC-PGA.
hopelijk heeft dit wat dingen wat makkelijker te begrijpen gemaalt en anderspost je maar.