Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunTycho
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-05-2023
Hey,

Ik ben op het punt om over te stappen qua aansluiting. vorige maand heb ik een Philips40pfl9704 gekocht.
We kijken nu nog analoog. erg slecht beeld dus. nu heb ik zelf al rond gekeken op het gebied van satelliet.
Maar nu weet ik niet of ik het nou wel of niet begrepen heb dus mijn vragen zijn eigenlijk concreet.

1. Meerdere nlb's is voor meer satellieten. ? dus meer zenders.
2. Als je meerdere tv's wilt aansluiten moet je daar de juiste ontvanger voor kopen.
3. CD regelt alles voor je als je een abbo afsluit van 15 euro per maand of moet je zelf nog iets kopen hebben ?
4. Het normale aanbod qua tv over de kabel is ook beschikbaar via satelliet + BBC 1 2 ....
5. Satelliet -> Schotel -> NLB -> -DiSEq -> F connector -> Digitale ontvanger -> hdmi kabel - > TV ?
6. Is CD de enige aanbieder als je een schotel op je dak hebt.

Ik heb overigens een huis in Groningen in de stad vrij uitzicht op het zuiden.
Ook de tv is Full HD

Als er fouten of onwaarheden in mijn bericht zijn hoor ik deze graag. want ik heb het idee dat ik sommige dingen niet begrepen heb.

Alvast bedankt voor de moeite.

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
en digitale tv via de kabel?

In volgorde van beeldkwaliteit is dat de beste optie vaak, samen met iptv....

- Analoog (beeld afhankelijk van de bekabeling, nooit 100% ruisvrij)
- Digitenne (digitaal, maar lage bitrate, nauwelijks hd, en door brakke bitrate veel artifacts enz)
- Schotel (digitaal, hd mogelijk, bitrates redelijk, 4Mbit ofzo gemiddeld). Wel veel zenders mogelijk, al-dan-niet officieel. Nadeel is dat je een ontvanger nodig hebt, en met dual lnbs en schotels enz aan de haal wilt als je meer dan alleen de astra wilt ontvangen
- Digitale TV via kabel: Beperkt tot aanbod van je provider, vaak wel een 2e box mogelijk voor extra TVs. Bitrates goed, afhankelijk van de zenders, veel zenders worden direct vanuit hilversum gehaald. Alleen piekbitrates zijn soms iets beperkt als gevolg van transponderkwaliteit. Verder ook analoog nog voor de extra tv's.
- IPTV. Via glasvezel vaak goede bitrates zonder bandbreedteproblemen, maar sommige partijen willen nog wel eens bitrates omlaag gooien. (Zeker als het over een dsl lijntje moet, dan zal het redelijk gelijk aan schotel worden gok ik)

kabel en iptv zijn de beste opties, je weet alleen nooit in hoeverre de provider hier nog in de signalen loopt te kloten door de bitrate omlaag te zetten.

1 ding is zeker: analoog vs digitenne... maakt niet uit. De ruis van analoog wordt vervangen door blokvorming bij digitenne...en t is maar net wat je liever hebt. Ik heb analoog vrijwel geen ruis (Goede bekabeling/versterkers) en zou me eerder ergeren aan lage bitrates bij snelle beelde dan de minimale ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeunTycho schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:51:
Hey,

Ik ben op het punt om over te stappen qua aansluiting. vorige maand heb ik een Philips40pfl9704 gekocht.
We kijken nu nog analoog. erg slecht beeld dus. nu heb ik zelf al rond gekeken op het gebied van satelliet.
Maar nu weet ik niet of ik het nou wel of niet begrepen heb dus mijn vragen zijn eigenlijk concreet.

1. Meerdere nlb's is voor meer satellieten. ? dus meer zenders.
2. Als je meerdere tv's wilt aansluiten moet je daar de juiste ontvanger voor kopen.
3. CD regelt alles voor je als je een abbo afsluit van 15 euro per maand of moet je zelf nog iets kopen hebben ?
4. Het normale aanbod qua tv over de kabel is ook beschikbaar via satelliet + BBC 1 2 ....
5. Satelliet -> Schotel -> NLB -> -DiSEq -> F connector -> Digitale ontvanger -> hdmi kabel - > TV ?
6. Is CD de enige aanbieder als je een schotel op je dak hebt.

Ik heb overigens een huis in Groningen in de stad vrij uitzicht op het zuiden.
Ook de tv is Full HD

Als er fouten of onwaarheden in mijn bericht zijn hoor ik deze graag. want ik heb het idee dat ik sommige dingen niet begrepen heb.

Alvast bedankt voor de moeite.

mvg,
1. ja er zijn schotels welke zijn d.m.v. van meerdere LNB's 3 satelliet posities kun ontvangen astra 19,2 23,5 (NL HD zenders) en 28,2 BBC ook HD.

2. je moet een extra ontvanger, een twin LNB en een extra smartcard in de ontvanger uit mijn hoofd rond de 60 euro staat ook wel op de site

3. voor 1 ontvanger zeker ik weet niet op dit meerdere ontvangers geld. Je krijgt wel een gratis monteur. zou moeten navragen

4. de vrije zenders zoals BBC en Duitse wel maar er zitten zenders in uitgebreide pakketten zoals bij UPC en Ziggo staat ook de website

5. Ja

6. In Nederland wel.

De meeste ned SD zenders zijn rond de 3-4 Mbit HD zenders kunnen tot 14 -15 Mbit bij een echte HD uitzendingen. Is allemaal variabele bitrate

Als je nog vragen hebt over type schotel met meerdere ontvangers enof je daar ook goed BBC mee kunt ontvangen in Groningen kunt je eventueel het volgende forum gebruiken. http://www.satellietforum.com daar zijn altijd wel gebruikers met dat type schotel. De BBC zenders zitten op een aparte transponders met een klein bereik welke in theorie alleen voor Engeland is bedoelt. Of dit ook werkt met dat type schotel kun je het beste op het overstaande forum navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:00:
en digitale tv via de kabel?

- IPTV. Via glasvezel vaak goede bitrates zonder bandbreedteproblemen, maar sommige partijen willen nog wel eens bitrates omlaag gooien. (Zeker als het over een dsl lijntje moet, dan zal het redelijk gelijk aan schotel worden gok ik)
Ja zoals KPN deze gebruikt de hetzelfde dienst voor koper (ADSL VDSL)

Bitrates voor SD 3 Mbit en HD 8 Mbit (vaste bitrate) en lokale omroep nog veel lager een internet stream van 1 Mbit op tv ziet er nog beter ( zunnig )
Ik kan het zelf ook vergelijken met satelliet en deze geeft ook gewoon een beter beeld.

Glasvezel providers zoals XMS en Lijbrandt gebruiken wel een hogere bitrate vaak 1:1 met de ned zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunTycho
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-05-2023
Zo snelle respons's dank u allemaal. ik zal dat andere forum eens doorlezen en daar een paar vragen stellen.
Het word waarschijnlijk idd een schotel dat lijkt mij iig de beste oplossingen glasvezel is hier wel maar niet voor particulieren zoals ik.

Miss een vraag die ook op google wel te vinden is. maar als ik meerdere tv's wil aansluiten moet ik dus
een 2de zelfde digitale ontvanger aansluiten met een 2de smartcard. en het aansluiten gebeurd door middel van ? een f connector naar dezelfde DiSEq ? kan ik met een 2de televisie ook hetzelfde kanaal bekijken tegelijkertijd. ?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeunTycho schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:46:
Zo snelle respons's dank u allemaal. ik zal dat andere forum eens doorlezen en daar een paar vragen stellen.
Het word waarschijnlijk idd een schotel dat lijkt mij iig de beste oplossingen glasvezel is hier wel maar niet voor particulieren zoals ik.

Miss een vraag die ook op google wel te vinden is. maar als ik meerdere tv's wil aansluiten moet ik dus
een 2de zelfde digitale ontvanger aansluiten met een 2de smartcard. en het aansluiten gebeurd door middel van ? een f connector naar dezelfde DiSEq ? kan ik met een 2de televisie ook hetzelfde kanaal bekijken tegelijkertijd. ?

Mvg.
Bij een twin LNB kun je twee ontvangers aansluiten waarbij elke ontvanger alle zenders kan ontvangen. Elke ontvanger heeft een aparte aansluiting vanaf de schotel nodig d.m.v een coaxkabel kabel met een f connector.

Deze duo-LNB bijv is voor 19,2 en 23,5 oost en alle twee ontvanger regelen automatische welke satelliet hij nodig heeft (is een eenmalige instelling in de software van de ontvanger).
http://www.canaldigitaal.nl/producten/duo-lnb.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
Ik heb bij mij thuis een satteliet met een rotor,betekend dat ik hem naar als ik het goed heb 5 sattelieten kan draaien.Tenslotte vind ik schotel 10 x beter in beeldkwaliteit dan digitenne.geen compressie en ik betaal 1,5 euro meer dan digitenne en heb meer zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 07:02
vincedd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 01:07:
Ik heb bij mij thuis een satteliet met een rotor,
Een satelliet thuis lijkt me niet handig die kost miljoenen en hangt meestal op 36.000 km hoogte.
Uiteraard kun je alle satellieten ontvangen waar je vrij zicht op hebt van zo ongeveer 45 west tot 45 oost en mits je schotel groot genoeg zijn dat er meer als vijf wel een dertig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
vincedd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 01:07:
Ik heb bij mij thuis een satteliet met een rotor,betekend dat ik hem naar als ik het goed heb 5 sattelieten kan draaien.Tenslotte vind ik schotel 10 x beter in beeldkwaliteit dan digitenne.geen compressie en ik betaal 1,5 euro meer dan digitenne en heb meer zenders.
Schotel heeft wel compressie, dacht je dat ze RAW AVI sturen?

De bitrate van schotel is wel hoger dan digitenne, en je hebt veel meer zenders. Maar het is niet superieur, de bitrate van digitale kabeltv is over het algemeen hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:31:
1. ja er zijn schotels welke zijn d.m.v. van meerdere LNB's 3 satelliet posities kun ontvangen astra 19,2 23,5 (NL HD zenders) en 28,2 BBC ook HD.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 08:35:
Deze duo-LNB bijv is voor 19,2 en 23,5 oost en alle twee ontvanger regelen automatische welke satelliet hij nodig heeft (is een eenmalige instelling in de software van de ontvanger).
http://www.canaldigitaal.nl/producten/duo-lnb.aspx
Er zijn inmiddels zelfs triple-LNB's voor ontvangst van de Astra 1, 2 en 3 (19.2, 23.5 en de 28.2 Oost). Wel max op twee ontvangers, geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:43
O ja.... HD gaat bij Digitenne de komende duizend jaar niet lukken. En met een 40" tv wil je vroeger of later HD gaan kijken. Satelliet of digitale kabel, dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Kijk ook even in het sateliet topic hier op tweakers en op sat4all.com

Om NL tv te ontvangen heb je ontvangst van 2 satelieten nodig astra 1 en 3 en een kaart van CD die enige aanbieder is. Voor BBC heb je astra 2 nodig. Er zijn nog andere satelieten te ontvangen kijk bv op kingofsat.net of lyngsat.com

Elke sateliet heeft een eigen LNB nodig tenzij je een draaibaar systeem neemt, dwz een motor die je schotel naar de jusite positie draait (nadeel langer zap tijd, minder makkelijk voor meerder tuners). Alternatieven schotels die meerdere satelieten kunnen ontvangen (vsiosat, wavefrontier etc etc) of een block lnb (voor 2 sats, zit in de CD aanbieding denk ik)

meerdere tv's/andere apparaten zoals video/dvd recorder etc hebben elk hun [b]eigen[b] digitale tuner nodig en eigen aansluiting op de lnb nodig voor onafhanelijk van elkaar te kunnen kijken. Ook als je een twin tuner neemt zodat je kan openemen en een ander kanaal (op een andere sateliet) kan kijken heeft 2 aansluitingne op een LNB nodig. LNB's hebben 1,2,4 of 8 aansluitingen. Dus meerder tv's is meerder tuners, kabels en lnb(s) met meerdere aanslutingen.

Als je een CD pakket neemt dan krijg je alles voor 1 tv, afhankelijk van het aanbod msschien een twin tuner, maar daar houdt het wel op. Ik zou zelf afraden voor de CD aanbieding te gaan en je laten adviseren door een sat shop.

Houdt er rekening mee dat je voor Belgie je een hoger abonnement nodig hebt (ik weet niet of het in de aanbieding zit die je noemt, de CD site is er qua duidelijkheid niet op vooruit gegaan). BBC ITV heb je astra 2 nodig, volgens mij niet te ontvangen met de CD aanbieding (is alleen astra 1/3), de BBC die CD meestal bedoeld is World. Ook de tuner van CD kan door mensen als (functioneel) beperkt worden ervaren. In principe heb je meer zenders via de sateliet, echter een aantal zenders wordt beperkt door je CD abonnement (zoals dicoverty/mtv/brt en niet alle lokale/provincie omroepen zijn te ontvangen. Die van gronignen wel dacht ik). Zoek goed uit uit of je favoriete zenders in het pakket zitten dat je neemt en/of op de satelieten zitten die je kan ontvangen (en FTA zijn)

Verder een waarschuwing, veel zenders (Duitsland, BBC/UK) zijn FTA. Echter dat kan zo veranderen. BV ITV2-4 HD komen in het sky pakket te zitten. Ook in duitsland gingen de geruchten dat er (HD) zenders achter een smart card zouden komen te zitten (Wel gratis, dus FTV, maar toch beperkend voor het buiteland)
Ik wil je niet bang maken, een vaart zal het niet lopen, maar wel iets om over na te denken als je de boedl aanschaft.

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1