Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een macbook maar wil voor bepaald werk wel een echte muis ipv het trackpad(wat overigens goed werkt).

Ik heb een beetje rondgekeken en de Logitech v470 spreekt mij wel aan vanwege het design en de prijs. De Magic Mouse is voor mij geen optie want dat vind ik echt niks.

Zijn er nog andere opties dan de V470? Ik las dat hij nogal wat lag had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Apple heeft toch ook een muis? Die met één knop. Dat past er kwa design goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:17
Waarom vind je de Magic Mouse niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat je niet kan rusten op de muis met je hand en ik een normale muis veel prettiger vind werken. Ook moet ik af en toe nog wat in Windows doen waardoor een rechtermuisknop ook wel nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Moeten wij nou voor jou een muis uitkiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Er is al heel veel te vinden over muizen in Apple Talk: http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart.

Het komt nu inderdaad over, alsof wij een muis voor je moeten uitzoeken. Terwijl we op GoT juist wat eigen inzet verwachten :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:20:
Omdat je niet kan rusten op de muis met je hand en ik een normale muis veel prettiger vind werken. Ook moet ik af en toe nog wat in Windows doen waardoor een rechtermuisknop ook wel nuttig is.
Wat zeg jij nou weer? Waarom zou je er volgens jou niet op kunnen rusten met je hand? Een rechtermuisknop(functie) heb je ook gewoon, door de Mac drivers werkt die ook gewoon onder Windows via Bootcamp..

Dus ik zou nog maar eens goed gaan kijken naar dat ding voordat je weer met dit soort onzin komt.

Verder heb ik sinds kort een Logitech Marathon Mouse (M705), het is in principe gewoon een getweakde VX Revolution. Maar ik kan hem zeer aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet dat ik wil dat jullie voor mij een muis uitzoeken, dan begrijpen jullie mij verkeerd.

Ik vroeg alleen om meer opties zoals fr3z hierboven bijvoorbeeld de m705 aanraadt.

Ik had op wat sites gelezen dat je vanwege de gevoeligheid van de MM niet je hand erop kon laten rusten.

EDIT: Ik had alleen google gebruikt om te zoeken maar ik had natuurlijk ook hier moeten zoeken. Voor nu even genoeg leesmateriaal!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Ik ben zelf fan van de mighty mouse, juist omdat ik mijn complete hand erop kan laten rusten zonder dat er plotseling een ongewenste muisklik plaatsvindt. Het kantelpunt ligt ver genoeg naar voren om voor het zwaartepunt van mijn hand te liggen.

Voor windows is het echter een onding. De fijne, kleine stapjes die je bij het scrollen in Mac OS hebt zijn bij Windows vier a vijf regels per keer. Voor ik het doorheb ben ik alweer een aantal pagina's verder als ik een paar regeltjes wil scrollen. (Okee, misschien moet ik gewoon de drivers installeren of in configuratiescherm kijken maar tot nu toe heb ik bij klanten die moeite nog niet genomen.)

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:25
Logitech M555b miss

Is ook een bluetooth muis ;)

http://www.logitech.com/e...ointers/mice/devices/5747

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Laatst online: 27-01-2024
FYI: De mighty mouse werkt ook zonder drivers in windows 7 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Ik gebruik zelf de Razer Orochi, ideaal omdat je het en bedraad en met BT kan gebruiken, is klein en kan daardoor dus altijd mee, en aangezien ik kleine handen heb, past deze precies.

Ik heb zelf ook de Magic Mouse gebruikt, maar was er toch niet zo blij mee omdat ik er last van mijn elleboog door kreeg. Met de Orochi heb ik daar geen problemen mee. Maar ik zou je toch aanraden om naar een winkel te gaan en de muizen even uit te testen, het is toch een heel persoonlijke keuze die eigenlijk niemand voor je kan maken :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Laatst online: 27-08 20:53
azt33 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:39:
Ik gebruik zelf de Razer Orochi [knip]
Wow! Die ziet er goed uit!

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Laatst online: 27-01-2024
Zelf gebruik ik de normale wired mighty mouse, magic mouse is niet helemaal mijn ding als ik langer dan een half uurtje moet werken en de wireless mighty mouse is mij te 'zwaar'.

en het draadje valt toch niet zo heel erg op naast mijn wired full-size keyboard.

als ik CS:S of SC2 speel gebruik ik mijn Razer Deathadder. ik heb dan nog de oude 1800dpi versie maar ik vind dit echt een hele fijne muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees op internet ook nogal wat probleempjes met Photoshop icm de magic mouse. Ik ga straks maar even testen bij iFactors. Ook gelijk even naar de Mediamarkt kijken voor de m705. Thanks voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over zijn commentaar van de magic mouse ga ik ook akkoord. Ik heb hem nu al een paar keer getest bij een vriend en MIJN hand rust niet genoeg erop. Bij een normale muis ligt de onderkant van men kneukels ook op de muis, bij de magic mouse zit er daar een ruimte tussen waardoor ik juist niet genoeg steun voel.

Maar dit is ieder zn mening :)

Terug ontopic: Draadloos of met draad?
Indien met draad: Een paar vrienden en ik gebruiken nu al jaren de Microsoft Intelli Explorer 3.0, wij vinden gewoon dat hij perfect ligt. En hij heeft geen super fancy extra's zoals 15 knoppen enzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Logitech M705 heeft toch ook zo'n Nano receiver? Ik heb een 13" MBP 2010 met een M505, maar dat werkt voor geen meter. Wifi stoort de muis. Zo erg zelfs dat hij 't compleet niet meer doet als ik een multiplayer spel start. Ik heb nu de receiver aan een verlengkabel zitten, dan werkt 't wel goed, maar eigenlijk kan je dan net zo goed een muis met draadje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik gebruik een Performance Mouse MX met zo'n Unifying receiver, werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Frietsaus schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:02:
Ik gebruik een Performance Mouse MX met zo'n Unifying receiver, werkt prima. :)
2nd that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Ziet er niet alleen goed uit, voelt ook perfect aan. En met 4000dpi is het ook nog eens een prima gaming mouse.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:51:
Ik heb een beetje rondgekeken en de Logitech v470 spreekt mij wel aan vanwege het design en de prijs.
Voor 30 euro zeker geen miskoop. Ik gebruik 'm al een jaartje bij mijn iMac en heb er absoluut geen spijt van. Een gewoon normaal scrollwiel en verder de kwaliteit die je van Logitech mag verwachten. Ook de batterijen gaan érg lang mee.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realityweb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01-2024
Napsju schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 00:39:
[...]

Voor 30 euro zeker geen miskoop. Ik gebruik 'm al een jaartje bij mijn iMac en heb er absoluut geen spijt van. Een gewoon normaal scrollwiel en verder de kwaliteit die je van Logitech mag verwachten. Ook de batterijen gaan érg lang mee.
Mee eens. Fijne muis, en heb bijna een jaar met het 1e setje batterijen gedaan.

isthistheshitorwhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
azt33 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:39:
Ik gebruik zelf de Razer Orochi, ideaal omdat je het en bedraad en met BT kan gebruiken, is klein en kan daardoor dus altijd mee, en aangezien ik kleine handen heb, past deze precies.
Heb ik ook. Is een handig ding en heeft drivers voor mac waarmee je redelijk wat kan instellen.
(Het is mij alleen niet gelukt om nuttige functies aan knop 4 en 5 toe te wijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic maar heeft iemand al een muis die kwa kleur!
perfect bij een MBP of Mac Pro past? Ik zag wel dat de Razer Orochi er redelijk
dichtbij in de buurt kwam maar misschien dat er betere zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
DarkChylde schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:57:
[...]

Heb ik ook. Is een handig ding en heeft drivers voor mac waarmee je redelijk wat kan instellen.
(Het is mij alleen niet gelukt om nuttige functies aan knop 4 en 5 toe te wijzen)
Daar heb ik helaas ook last van. Het zou bijna de ideale muis voor mij zijn als ik dat kon doen, maar goed, you can't have it all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:28
Met steermouse kan je wel je knop 4 en 5 instellen :)

http://plentycom.jp/en/steermouse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Dank je, ga het gelijk even installeren en ermee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APAF-1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 07:16
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:45:
Misschien een beetje offtopic maar heeft iemand al een muis die kwa kleur!
perfect bij een MBP of Mac Pro past? Ik zag wel dat de Razer Orochi er redelijk
dichtbij in de buurt kwam maar misschien dat er betere zijn?
Om eerlijk te zijn vond ik de Microsoft Arc er volledig bij passen. Het design spreekt me aan en de manier waarop je de muis uit zet is zo origineel dat het een hebbedingetje was voor mij.

Had voor 20 euro deze muis. En met de Microsoft Intellipoint software op de Mac kon ik gewoon elke knop een functie geven.

Verder heeft de muis geen lag en werkt hij niet op bluetooth. Reden: bluetooth heeft een langere opstarttijd nodig etc.
USB dingetje past zelfs in de muis als je 'm dichtklapt. Zit vast met magneten.

Ik weet het, beetje een no-go. Apple software en hardware met een Microsoft product. Maar het werkt dus waarom niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,voor wat het waard is. Wat vind ik bij toeval nog ergens in een doos,keurig opgeborgen?
Een oude Pro Mouse die schitterend bij de nieuwe MBP met zijn zwarte toetsen past. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Dat is inderdaad wel een prachtig dingetje voor bij je MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 20:43
Ik gebruik een Razer Naga. Natuurlijk vooral voor het gamen, maar voor de dagelijkse werkzaamheden (ben oracle dba) voldoet deze precisie muis prima. Er zit ook een Apple driver bij, waarbij je alle knoppen in kan stellen.

[ Voor 19% gewijzigd door asaki op 01-09-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Gewoon een Magic Trackpad :+

Naast mijn MT en MM vind ik de Logitech MX 620 erg fijn in de hand liggen. Batterijen gaan ook erg lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik wil een muis voor mijn MacBook Pro kopen. We zijn nu een jaartje verder, wat is de beste muis van <50 euro voor de mac waar je ook de knoppen kan instellen in OS X? Ik vind het belangrijk dat ik de knoppen aan de zijkant kan instellen voor navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
Ik heb zelf de MacBook Air 13.3" pas gekocht, en de trackpad is fantastisch, ik heb echter voor spelletjes, en voor snellere handelingen op mijn werk de Apple Magic Mouse gekocht, ik vind dit een fantastische muis, helemaal in combinatie met BetterTouchTool, om de multitasking geastures van de muis naar eigen hand te zetten, en die kan je nog een keer overrulen met de CMD, ALT of CRTL toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

magnifor schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:51:
Ik wil een muis voor mijn MacBook Pro kopen. We zijn nu een jaartje verder, wat is de beste muis van <50 euro voor de mac waar je ook de knoppen kan instellen in OS X? Ik vind het belangrijk dat ik de knoppen aan de zijkant kan instellen voor navigatie.
Ik had een logitech MX 620, en nu een M705. Beide heerlijke muizen, maar zou toch voor de m705 gaan als ik jou was. Knoppen in te stellen met de logitech software (die werkt prima) en per applicatie te regelen.

Daarnaast kan de kleine ontvanger van de m705 gewoon in je mbp blijven zitten als je 'm vervoert. Die van de MX620 steekt een cm of twee uit..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Muizen zijn zo persoonlijk dus snap niet echt hoe wij voor je moeten kiezen maar mijn stem zou gaan naar een Logitech MX518. Degelijk muis welke goed in de hand ligt en accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:01
Als je het trackpad van de MacBook Pro lekker vind werken, en dan voornamelijk voor een langere tijd(uren). Zou ik gaan voor Magic Trackpad. Werk er zelf ook mee en bevalt uitstekend!!

Zeker een aanrader.

Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Heb voor het gewone dagelijkse gebruik de trackpad, echter voor games heb je daar weinig tot niks aan. Daar had ik in eerste instantie een magic mouse voor (die had ik al) maar dat viel tegen, niet zo makkelijk rechts klikken en scrollen voor bv het wisselen van wapen. Dus heb een logitech marathon m705 gehaald, heerlijke muis, lekker snel en voldoende knoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maartenvs schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:43:
Muizen zijn zo persoonlijk dus snap niet echt hoe wij voor je moeten kiezen maar mijn stem zou gaan naar een Logitech MX518. Degelijk muis welke goed in de hand ligt en accuraat.
Ik vraag niemand om voor mij een muis uit te kiezen, ik vraag enkel om advies. Er zijn tig muizen en niet elke muis is compatible met de Mac (dan bedoel ik vooral kwa drivers). Ik vroeg voor een muis dat compatible is met de Mac waarbij je de knoppen kan instellen. De M518 heb ik geprobeerd, is voor mijn hand net iets te groot.
Pixeltje schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:43:
[...]

Ik had een logitech MX 620, en nu een M705. Beide heerlijke muizen, maar zou toch voor de m705 gaan als ik jou was. Knoppen in te stellen met de logitech software (die werkt prima) en per applicatie te regelen.

Daarnaast kan de kleine ontvanger van de m705 gewoon in je mbp blijven zitten als je 'm vervoert. Die van de MX620 steekt een cm of twee uit..
Die M705 ziet er prima uit, ik neem wel de USB versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Ik heb ooit de Logitech MX Master gekocht voor bij mijn Macbook. Dit was een foute keuze. Er zaten veel 'laggs' in de bewegingen en heb hem derhalve ook snel weggedaan. Heb er een Magic Mouse 2 voor teruggekocht en die bevalt tot op heden prima!

Voor mij gaat het nooit weer de combinatie van Logitech en IOS worden, deze twee gaan niet samen. Daarnaast wou de fabriek er niets van weten dat het niet functioneerde, terwijl ze hier wel mee adverteren dat het perfect werkt op een Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik gebruik een Roccat Savu als gewone werkmuis, werkt prima. Steelseries Rival gehad, was ook prima ding. Daarvoor een Logitech G500 en daar voor een Logitech G3. Daar voor een van de MX (MX500?) serie, en een draadloze, maar draadloos helpt eigenlijk niks maar het heeft wel een ontvanger en batterijen nodig, dus dat was snel over. Daar voor nog een Dell muis gebruikt (Logitech binnenwerk), en daar voor een Pro Mouse, en daar voor de hockeypuck iMac muis. En daar voor een of andere standaard ADB muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:14

MazeWing

The plot thickens...

De MX master heeft inderdaad problemen met de bluetoothverbinding icm MacOS. Wanneer je een 2,4GHz wifi gebruikt wordt dit nog erger.

Ronduit slecht dat Logitech dit na een aantal jaar nog steeds niet heeft opgelost.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Denk dat TS na 6 jaar inmiddels wel een muis heeft gekocht. Je ervaringen mogen in een productreview, dan kan dit topic weer afdalen in de archieven. :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.