slecht bereik met wifi? Probeer dit is

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 16:49
Het is heel simpel
Download dit plaatje

Afbeeldingslocatie: http://ceetee.me/wp-content/uploads/2009/12/windsurfer.jpg

Print het, vervolgens knip je alles uit en zet je het in elkaar

het stukje met windsurfer buigje dubbel. en op het vierkant achtige gedeelte plak je alluminium folie

vervolgens ziet het er dan ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/curbly_uploads_production/photos/0000/0004/6254/image002_medium.jpg

Dit kan je wifi singaal boosten met +-20% :)

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-02 23:41
Wat extra uitleg zou wel handig zijn. Ik denk niet dat veel mensen hier iets mee kunnen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:23
Jawel hoor, deze schuif je om je antenne van je router/wlan nic en richt hem richting de ap/client.
Het werk als een reflector :)

My favorite programming language is solder.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Japperrrr schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:40:
Wat extra uitleg zou wel handig zijn. Ik denk niet dat veel mensen hier iets mee kunnen.
je ziet toch dat dat ding over de antenne zit ?
edit: een beetje richtantenne idee

[ Voor 74% gewijzigd door Fish op 06-08-2010 18:45 ]

Iperf

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Mooi, maar wat is je eigen conclusie? Een beetje onderbouwing van je verhaal zou wel op zijn plaats zijn. Het lijkt mij er op dat je het signaal op deze manier vooral vanaf één kant toe laat. Kan misschien handig zijn maar misschien ook juist weer helemaal niet.

• hipy
Met dit schoteltje die je over je antenne schuift, vang je meer singaal op van 1 kant waar door het bereik groter wordt. Ik heb hem zelf geprobeert en het werkt echt :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:11
ga dan vogelen met een Pringlesbus, dat helpt volgens mij meer.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-02 23:41
Puch-Maxi schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:43:
Jawel hoor, deze schuif je om je antenne van je router/wlan nic en richt hem richting de ap/client.
Het werk als een reflector :)
En dat is dus nuttige informatie die de TS in zijn post zou moeten zetten. Het onderwerp is wel interessant, dit heeft volgens mij zelfs potentie uit te groeien tot een veelbesproken onderwerp. Er wordt immers vaak gevraagd hoe men het wifi-signaal kan versterken.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:23
Je levert op deze manier wil in op bereik rondom, je maakt van een omnidirectionele antenne een meer directionele antenne :) Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn ;)

My favorite programming language is solder.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Oftewel: achter in de tuin heb je goed signaal, maar op zolder niets. En als je hem verdraait heb je boven op zolder goed signaal, maar achter in de tuin niets :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat wel weer cruciaal is, op welke maat moet ik hem uitprinten ?

En kijk ook nog een het originele plaatje ipv die gare kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie van kopie van een kopie

http://www.freeantennas.com/docs/windsurfer-2.pdf
http://www.freeantennas.com/docs/windsurfer-3.pdf

en dan staat er wat extras op :P
1. Print template on buisness card stock or acetate (document proctector).
2. Cut it out and open the six slots, using sissors or an X-acto knife.
3. Glue tinfoil to the backside of the reflector surface.
4. Assemble by placing the six tabs in the six slots and taping/gluing to the back of the reflector.
5. put the assembled reflector on the antenna, pointing it in the desired direction.

[ Voor 106% gewijzigd door Fish op 06-08-2010 20:34 ]

Iperf

• hipy
altough elke maat werkt ( als je realistisch blijft :p )

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Leuk, maar zonder technische uitleg of discussie vind ik het niet echt topicwaardig.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.