Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 16:01
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 12:57 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Via de kabel?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
Elke stad heeft maar een beperkt aantal telefooncentrales. De afstand tot jouw centrale bepaalt de maximumsnelheid bij ADSL. Daarom zie je bij elk ADSL abonnement ook 'tot' staan. Providers kunnen niet garanderen dat je die snelheid haalt.
Blijkbaar zit je redelijk ver van de centrale (waarschijnlijk meer dan 3km) en kan er via ADSL geen hogere snelheid behaald worden.
Alternatief is zoals gezegd via de kabel. Welke stad woon je? Meestal heb je Ziggo of UPC als kabelprovider.

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 16:01
-

[ Voor 122% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 12:57 ]

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 20:29
Ja, waarschijnlijk Ziggo. Heb je al en tv abo? Dan bestel je zo internet erbij.. Z1 is 5 Mb, en Z2 nog veel sneller. Of wie weet is alles in 1 plus nog wel iets, dan heb je 22 :)

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Stevanov schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:26:
Tweakers,
Ons internet abbo is aan vervanging toe, we zijn uit de anderhalve mb per seconde die we nu hebben gegroeid.
Dus ik op zoek naar een leuk abonnement voor niet te veel geld. Ik kom bij tele2 uit, 20 mb/s voor een zacht prijsje (ik betaal meer voor de 1,5 die we nu hebben) maar nu komt het; tele2 zegt dat het niet kan, en geeft me als goed alternatief een abonnement van 4 mb/s. Daar schieten we niet veel mee op. En ook bij KPN kunnen ze maar 8 mb leveren.

Dus na wat uitzoeken en rondkijken op het internet schijnt het zo te zijn dan ik ver van het distributiecentrum zit, en dat het daarom niet sneller kan. Maar ik zou het natuurlijk ook mis kunnen hebben.
Toch raar, want ik woon hier niet in the middle of nowhere, er wonen zo'n 51000 mensen hier.

Nu zou ik wel willen weten; is er een mogelijkheid tot sneller internet zonder dat het al te duur wordt.

Alvast bedankt :)
Het kan zijn dat je ver van de centrale zit ja. (kun je opzoeken via je postcode).
Ook kan het zijn dat de centrale alleen ADSL1 geschikt is (niet meer dan 8 Mbit).

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 13:43
Maximale afstand van jou huis tot de centrale kan 5-6km zijn. Schagen is veel verder en waarschijnlijk meet ie dan een ander verdeelstation oid. Maar het lijkt mij dat Heerhugowaard gewoon een eigen wijkcentrale heeft. Je ziet het regelmatig met vrij grote nieuwbouwwijken die een eindje uit het centrum liggen. Zolang daar nog geen eigen wijkcentrale staat heb je idd een vrij grote afstand tot de centrale.

De reden is vrij simpel, het telefoonnetwerk wordt nog altijd aangelegd door KPN. Die gaan er vanuit dat ze er een analoge telefoonlijn op gooien en dat werkt tot 8-9km prima. Inmiddels zijn er al verschillende technieken, ADSL 1, ADSL2, ADSL2+ en VDSL om er fatsoenlijk interpret overheen te jagen. Nadeel is alleen met elke nieuwere techniek dat de afstand tot de wijkcentrale steeds sneller een probleem wordt. Beste voorbeeld vindt ik dan de wijk Passewaaij in Tiel. Een nieuwbouwwijk een eindje buiten het centrum waardoor iedereen daar op 4,5 a 5km van de ADSL centrale zit. Willen ze vervolgens kabel, dan blijkt de verdeler van UPC nog geen DOCSIS aan te kunnen. Veel keus blijft er dan niet over...
Pagina: 1