Simpelste optie: je gebruikt een file hosting service. Zelf beheer ik een website waar veel grote bestanden vanaf gedownload worden (legaal hoor), en ik gebruik
www.mediafire.com als file hosting service. Gratis zijn ze heel goed voor persoonlijk gebruik (praktisch onbeperkte opslagduur en -ruimte), maar met 9 dollar per maand (of actieprijzen voor een jaar) heb je je oplossing: een embeddable drop-box.
De HTML code kun je ergens op een pagina zetten en creëert een menu waarmee gebruikers kunnen uploaden naar een door jou gespecificeerde map terecht bij je account onder Mediafire. Die map kun je openbaar maken en ernaar linken, of naar de bestanden afzonderlijk.
Je hebt onbeperkte opslag, maar wel een transferbandwijdtelimiet van 100GB/maand, lijkt mij heel redelijk. Verdere specs:
Direct Linking
Up to 10GB per File
No Advertisements
Download Folders
Redundant Backups
Advanced Statistics Priority Support
Encrypted Transfers (SSL)
je kunt ook een duurdere account overwegen, of een andere filehoster. Qua opzet lijkt me dit alleszins de minste moeite, en handig als je veel ruimte verwacht nodig te hebben, maar niet de goedkoopste.
Je kunt aldaar je eigen links maken, maar wel onder mediafire (
www.mediafire.com/jouwlink). Dankzij het direct linken kan echter wel alles rechtstreeks gedownload worden vanaf jouw site als je dat liever wilt.
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 07-08-2010 15:23
. Reden: Uitbreiding ]