Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

OpenSource prog. voor ftp naar eigen domein?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen!

Misschien is dit al vaker gevraagd maar ik kan net niks vinden wat ik echt nodig heb, en dat is het volgende;

Ik heb een domeinnaam met hosting waar ik een opensource programma wil installeren waarmee andere mensen via een url bestanden kunnen uploaden naar mijn server. Is er zoiets? Vast wel toch...? ;)

Mijn dank is groot.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 14:12

Lulukai

God's gift to women

Je geeft ze gewoon een FTP-account met (beperkte) rechten?

.

Verwijderd

Topicstarter
woei das snel! @ruyckske - kan, maar wil dat anderen eigenlijk alleen maar naar een webadres hoeven te gaan...

@nightspirit - hmm interessant - ik ga even kijken wat erbij zit!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
Waarom via FTP? Via http kan toch ook gewoon? Een of ander PHP upload scriptje ofzo.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:17:
woei das snel! @ruyckske - kan, maar wil dat anderen eigenlijk alleen maar naar een webadres hoeven te gaan...
ftp://user:password@server lijkt soms best op een webadres ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb het idee dat de topicstarter heel iets anders bedoelt dan wij denken.

Kun je eens omschrijven wat je denkt dat de stappen zijn die je gebruiker moet doorlopen om te doen wat jij wil, limeko?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Hij bedoelt denk ik het volgende: http://www.google.com/sea...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Maar is zeer gevaarlijk om zo toe te passen. Gebruik liever SFTP of FTP over SSL. Nog beter is een file upload scriptje via https.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet echt iets ideaals gevonden. Ben trouwens geen hij hoor :) en ben ook niet supertechnisch, dus php gaat me iets te ver. Iets opensource installeren lukt me meestal nog wel.

Wat ik dus wil; mensen moeten mij grote bestanden aanleveren, maar ik wil het makkelijk voor ze maken - het liefst dat ze naar mijn domeinnaam slash nog iets gaan (vind ik wel zo leuk staan :)) en dan een eigen (of algemene login hebben) en zo bestanden achter kunnen laten op mijn webserver... of ben ik nou moeilijk? :D

Bedankt iig voor alle hulp, much appreciated!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Een tip, ga niet opzoek naar iets wat je moet installeren. Je kan dit (zoals jij wilt) niet via een te installeren programma voor elkaar krijgen. Je kan bij je hoster vast geen programma's installeren.

Je hebt een domein met hosting.. en je hoster ondersteunt verschillende scripttalen.
Pak dus bijvoorbeeld een php script (NiGhTsPiRiT geeft je al een zetje in de juiste richting, of gebruik google) en zet dat script op je domein.

Ga er gewoon een paar bij af, en kijk welke je het beste bevalt.

Let trouwens wel op met grote bestanden, genoeg webhosters die een limiet instellen voor wat men met php kan uploaden. Hoe groot is groot bij jou?

[ Voor 6% gewijzigd door job op 07-08-2010 13:43 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:19:
Nog niet echt iets ideaals gevonden. Ben trouwens geen hij hoor :) en ben ook niet supertechnisch, dus php gaat me iets te ver. Iets opensource installeren lukt me meestal nog wel.

Wat ik dus wil; mensen moeten mij grote bestanden aanleveren, maar ik wil het makkelijk voor ze maken - het liefst dat ze naar mijn domeinnaam slash nog iets gaan (vind ik wel zo leuk staan :)) en dan een eigen (of algemene login hebben) en zo bestanden achter kunnen laten op mijn webserver... of ben ik nou moeilijk? :D

Bedankt iig voor alle hulp, much appreciated!
Je hebt in elk geval je termen niet goed zitten. Wat jij wil is niet per definitie open source, maar wél kant en klaar. :) Ik denk dat je hier heel goed mee vooruit zou moeten kunnen. :) Je hoeft dat vervolgens alleen maar op een HTML-pagina te zetten die je met een wachtwoord beschermt (zoekwoorden: htaccess en htpasswd).
Je hebt geen PHP nodig voor zoiets als dit en hoewel je een Java applet niet hoeft te "installeren" is het allemaal ook weer niet zo moeilijk als je omschrijft. :P

[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 07-08-2010 14:08 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

edit: nevermind...

[ Voor 108% gewijzigd door job op 07-08-2010 14:29 ]

Verwijderd

Simpelste optie: je gebruikt een file hosting service. Zelf beheer ik een website waar veel grote bestanden vanaf gedownload worden (legaal hoor), en ik gebruik www.mediafire.com als file hosting service. Gratis zijn ze heel goed voor persoonlijk gebruik (praktisch onbeperkte opslagduur en -ruimte), maar met 9 dollar per maand (of actieprijzen voor een jaar) heb je je oplossing: een embeddable drop-box.

De HTML code kun je ergens op een pagina zetten en creëert een menu waarmee gebruikers kunnen uploaden naar een door jou gespecificeerde map terecht bij je account onder Mediafire. Die map kun je openbaar maken en ernaar linken, of naar de bestanden afzonderlijk.

Je hebt onbeperkte opslag, maar wel een transferbandwijdtelimiet van 100GB/maand, lijkt mij heel redelijk. Verdere specs:

Direct Linking
Up to 10GB per File
No Advertisements
Download Folders
Redundant Backups
Advanced Statistics Priority Support
Encrypted Transfers (SSL)

je kunt ook een duurdere account overwegen, of een andere filehoster. Qua opzet lijkt me dit alleszins de minste moeite, en handig als je veel ruimte verwacht nodig te hebben, maar niet de goedkoopste.
Je kunt aldaar je eigen links maken, maar wel onder mediafire (www.mediafire.com/jouwlink). Dankzij het direct linken kan echter wel alles rechtstreeks gedownload worden vanaf jouw site als je dat liever wilt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 15:23 . Reden: Uitbreiding ]

Pagina: 1