SMTP relay diensten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:32

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
Ik draai thuis een mailserver. Bij mijn nieuwe ISP staat poort 25 inkomend dicht. Daar zoek ik een oplossing voor. Er zijn verschillende bedrijfjes die mail voor je accepteren en doorsturen naar een alternatieve poort of je eigen mailserver. Ik wil alle mail ook zelf blijven ontvangen. Mail volledig uitbesteden is niet gewenst.
Ik ontvang 100-500 mailtjes per dag. (Het gaat om mijn prive-mail)

Ik heb dusver de volgende diensten gevonden:Een andere optie is het huren van een VPS. Die oplossing heeft niet mijn voorkeur want het wordt direct een stuk duurder. Voor de volledigheid meldt ik toch even de goedkoopste opties die ik dusver heb gevonden:Wie heeft er ervaring met het redirecten van SMTP via een van voornoemde diensten?
Zijn er nog alternatieven?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

welke isp heb je eigelijk ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Ligt een beetje aan je ISP maar gewoon een POP connector gebruiken is vaak een makkelijkere optie vooral als je ook nog eens geen statisch IP hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:32

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
ziggo
Anoniem: 20531 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:55:
Ligt een beetje aan je ISP maar gewoon een POP connector gebruiken is vaak een makkelijkere optie vooral als je ook nog eens geen statisch IP hebt.
Ik denk dat je me niet begrijpt. Ik heb een eigen domein waarvoor ik de mail zelf wil afhandelen. Ik heb dus een server nodig om mail aan dat domein op te vangen. Bij mijn nieuwe ISP kan ik dat niet zelf doen en moet ik dus of elders een mailserver huren, of de mail via een alternatieve poort laten doorsturen. Daarvoor zoek ik een betrouwbare oplossing.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:11

Matis

Rubber Rocket

Wij hebben op de zaak onze mailservers bij Rackspace ondergebracht. Ik weet niet over hoeveel mailboxen het gaat, maar je kunt daar al vanaf 3 clients aan de gang.

Bij Rackspace mailen we dus vanaf onze eigen domeinnaam en via versleutelde kanalen. Daardoor hoef je niet over de standaard SMTP-poort (25), dus kunnen de ISP's (in jouw geval Ziggo) ook niet blocken :)

Echter snap ik niet helemaal waarom je je mail niet door de SMTP-server van Ziggo zelve stuurt, want dat zou toch ook gewoon moeten werken? Is webmail geen optie? Dat is (mits goed geconfigureerd) vaak nog sneller en handiger dan lokaal mailen.

[ Voor 63% gewijzigd door Matis op 06-08-2010 22:20 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 13:01
Matis schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:17:
Wij hebben op de zaak onze mailservers bij Rackspace ondergebracht. Ik weet niet over hoeveel mailboxen het gaat, maar je kunt daar al vanaf 3 clients aan de gang.

Bij Rackspace mailen we dus vanaf onze eigen domeinnaam en via versleutelde kanalen. Daardoor hoef je niet over de standaard SMTP-poort (25), dus kunnen de ISP's (in jouw geval Ziggo) ook niet blocken :)

Echter snap ik niet helemaal waarom je je mail niet door de SMTP-server van Ziggo zelve stuurt, want dat zou toch ook gewoon moeten werken? Is webmail geen optie? Dat is (mits goed geconfigureerd) vaak nog sneller en handiger dan lokaal mailen.
ts heeft het over inkomend.... Tenzij je de hele wereld even kan vertellen dat je versleuteld de mail wilt hebben zal het gewoon op poort 25 aangeboden worden.

@ts: eventueel kan ik je mail wel forwarden via mijn doos @ colo, kan op willekeurige poort afleveren.
DukeBox schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:26:
Kan ziggo die poort niet voor je de-blokkeren ? Uitgaan kan ik me voorstellen (ter voorkoming van spam) maar inkomend vind ik maar vreemd.
tja, die kans is erg klein, ik verwacht niet dat een isp zulke uitzonderingen wil maken op een (vermoedelijk) consumentenlijntje.. al zou dat natuurlijk wel t makkelijkst zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 06-08-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kan ziggo die poort niet voor je de-blokkeren ? Uitgaan kan ik me voorstellen (ter voorkoming van spam) maar inkomend vind ik maar vreemd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-05 16:57
Als je het volledig in eigen hand wil houden zou ik gewoon een simpel vps'je huren ergens, scheelt je weer een schakel waar het fout kan gaan.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 11:14

ralpje

Deugpopje

Ik heb al een tijdje een VPS van Quickservers (http://quickservers.nl/vps-linux-root.php) als fallback mail- en dns-server voor het netwerk van m'n werk. Bevalt prima, en kost je bij betalen per jaar 8.95 per maand. Je hebt gewoon root-toegang tot dat ding, dus je kunt doorsturen hoe en wat je wilt. Geeft je daarnaast ook nog eens de mogelijkheid om met spamassasin en clamav het e.e.a. aan scanning te doen voor je forward.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:15:
Ik denk dat je me niet begrijpt. Ik heb een eigen domein waarvoor ik de mail zelf wil afhandelen. Ik heb dus een server nodig om mail aan dat domein op te vangen. Bij mijn nieuwe ISP kan ik dat niet zelf doen en moet ik dus of elders een mailserver huren, of de mail via een alternatieve poort laten doorsturen. Daarvoor zoek ik een betrouwbare oplossing.
Ik begrijp prima wat jij wil namelijk een mailserver draaien op een consumenten lijn. Je wil de MX records van je domein zo instellen dat de mail bij je eigen server binnen komt maar dit gaat niet omdat @Ziggo dit niet wil (25 zit dicht),

Een oplossing hiervoor is om de mail bij een ISP/Hoster in een POP box binnen te laten komen en deze op je eigen server weer uit te lezen (pull constructie ipv push). Voordeel hiervan is dat als je verbinding van IP wisselt je mail netjes blijft binnen komen. Dit probleem is ook weer op te lossen door gebruik te maken van dynDNS diensten.

Hou er ook rekening mee dat je voor uitgaande mail de SMTP server van je ISP moet gebruiken en niet je eigen mailserver. Anders komen veel uitgaande mailtje niet door de spamfilters heen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 06-08-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 20:29
Wat bij Planet altijd werk is het volgende

Stel als MX10 record je eigen mailserver in
Stel als MX20 record de mailserver van ziggo in (weet zo ff niet welke, ga zo naar bed)

Wat er gebeurt is het volgende.

Een e-mail word verstuurd naar jouw e-mail adres. De mailserver probeert eerst MX10 en krijgt daar geen reactie op. Vervolgens gaat hij MX20 proberen en levert de e-mail daar af. Aangezien deze e-mail server van Ziggo is mag hij dus binnen het netwerk op poort 25 e-mail afleveren. De e-mail server van Ziggo zal dus MX10 raadplegen om de e-mail af te leveren.

Dit werkt met een Planet verbinding. Weet niet of het ook zo is met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Rayzilt schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 04:04:
Wat bij Planet altijd werk is het volgende

Stel als MX10 record je eigen mailserver in
Stel als MX20 record de mailserver van ziggo in (weet zo ff niet welke, ga zo naar bed)

Wat er gebeurt is het volgende.

Een e-mail word verstuurd naar jouw e-mail adres. De mailserver probeert eerst MX10 en krijgt daar geen reactie op. Vervolgens gaat hij MX20 proberen en levert de e-mail daar af. Aangezien deze e-mail server van Ziggo is mag hij dus binnen het netwerk op poort 25 e-mail afleveren. De e-mail server van Ziggo zal dus MX10 raadplegen om de e-mail af te leveren.

Dit werkt met een Planet verbinding. Weet niet of het ook zo is met Ziggo.
Dat werkt bij planet omdat die een speciale relay-server voor gevallen als TS heeft ingesteld. De situatie die jij hierboven beschrijft gaat in de praktijk namelijk zo:

Een e-mail word verstuurd naar jouw e-mail adres. De mailserver probeert eerst MX10 en krijgt daar geen reactie op. Vervolgens gaat hij MX20 proberen en die kent de domeinnaam niet en reject de mail. En daar ging TS zijn e-mail ;w

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 07-08-2010 04:24 . Reden: Het is relay, niet relais ^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 18:26
en als TS nou eens gewoon een zakelijke internet verbinding neemt, dan krijgt hij precies wat hij nodig heeft, zonder al het gedoe van VPS'en, relay servers enz enz enz.

Ziggo biedt zakelijk ook zeer interessante 3-in-1 oplossingen aan, lijkt mij dus meer the way to go

*edit*
Nee ik werk niet voor ziggo ;) maar E51,- excl per maand voor triple play lijkt mij een fair deal
http://www.ziggozakelijk....el/bestellen_office_basis

[ Voor 26% gewijzigd door nielsl op 07-08-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 20:29
Anoniem: 32925 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 04:22:
[...]

Dat werkt bij planet omdat die een speciale relay-server voor gevallen als TS heeft ingesteld. De situatie die jij hierboven beschrijft gaat in de praktijk namelijk zo:

Een e-mail word verstuurd naar jouw e-mail adres. De mailserver probeert eerst MX10 en krijgt daar geen reactie op. Vervolgens gaat hij MX20 proberen en die kent de domeinnaam niet en reject de mail. En daar ging TS zijn e-mail ;w
Ik wist ook dat Planet dit heeft/had. Weet dus niet of Ziggo dit heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-10-2024
Gebruik gewoon Google Apps Standard.

Kost je niets, je krijgt 50 mailboxen van 7 GB en 6 fail-safe smtp server clusters.

http://www.google.com/apps/intl/nl/group/index.html

exop.io

Pagina: 1