Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345796

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vreemd probleem met mijn laptop, een Acer aspire 9423WSMi. Ik was een game aan het spelen en switchte zo nu een dan d.m.v. de Windows toets terug naar Windows om muziek te luisteren en te internetten. Niet bijzonders dus doe ik wel vaker. Alleen naar de laatste keer dan ik dit gedaan had was het mis!!. Het beeld was opeens erg wazig (tekst is niet goed leesbaar) en flikkert een beetje. Daarnaast staan er vreemde kringen en lijnen op het scherm, heel vaag :? Er is in ieder geval niet meer mee te werken.

Dus ik een nieuwe lcd inverter besteld, maar geen verschil. Toen dacht ik: dan zal het scherm wel defect zijn!. Nieuw scherm aangesloten, maar nog steeds hetzelfde :-( Vervolgens gekeken of het een hardware probleem kon zijn (videokaart, moederbord), dus heb ik de laptop aangesloten op een externe monitor. Daar is het beeld vervolgens perfect. Dus hardware is het probleem ook niet. Daarna alle software instellingen nagekeken staat ook allemaal goed (Lijkt me ook vaag als dat zo opeens veranderd :F ) In veilige modus opgestart ook precies hetzelfde.

Conclusie: Naar mijn weten zit het probleem niet in de hardware, maar ook niet in het scherm. Loopt er nog een kabel van het moederboard naar het lcd scherm die beschadigd zou kunnen zijn? Zijn er nog meer manieren om te testen waar het probleem kan zitten? Ik weet in ieder geval niet meer :? wat het zou kunnen zijn, dus als er nog iemand is die een tip heeft of hier ervaringen mee heeft laat het dan weten.

Alvast bedankt voor de moeite....

The Hunter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Kun je eens een fototje van het probleem maken ofzo? Daar is wellicht voor de kenners meer aan te zien ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345796

Topicstarter
Ja dat is ook al zo vaag :? Ik had al screenshots gemaakt om te laten zien wat ik bedoel. Maar als ik die screenshots vervolgens op mijn andere laptop bekijk is er niets te zien!!. Maar ik zal nog ff een foto proberen te maken...
Rupie schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:19:
Kun je eens een fototje van het probleem maken ofzo? Daar is wellicht voor de kenners meer aan te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Als je niks op de screenshot ziet is in de meeste gevallen de videokaart kapot. Enja gezien je het scherm vervangen hebt, moet het de videokaart zowieso wel zijn.Maar meer als in ''gedeeltelijk'' kapot, gezien hij het extern wel gewoon doet.

Mja zijn vrij weinig opties; of nieuwe videokaart (aka garantie) of mee leren leven.

[ Voor 42% gewijzigd door blmp op 07-08-2010 11:54 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"