Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07-2023
hoe gevaarlijk is een DMZ IP? wat kan ik doen om risico to verkleinen en veiligheid te vergroten?
niet op msn? uberhaupt niet browsen?

ik doe het omdat ik mijn nat type wil overzetten van strict naar open voor het spel mw2. Mijn router (sweex rO002) kan namelijk volgens de site portforwarding.com oid. niet genoeg poorten openen om dit voor elkaar te krijgen. :'( :'(

alhoewel ik moet zeggen dat het weleens is voorgekomen(vaak zelfs) dat mijn nat poort gewoon op open staat 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/8742/knisdsdsdpsel.jpg

pic related, tis de dmz opties op mijn router menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Doe maar niet.

Eerlijk gezegd geloof ik die portfwarding site niet. Van de andere kant heb ik een hekel aan Sweex apparatuur dus ik wil niet uitsluiten dat ze ook hier weer te veel hebben bezuinigd.

Het is als motorrijden met of zonder helm. Zolang alles goed gaat maakt het weinig verschil, maar als het een keer fout gaat dan maakt zo'n helm enorm veel verschil uit.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Ja, je gaat je PC in de DMZ-zone zetten, omdat je een spelletje wilt spelen. Verdiep je eerst maar eens wat het precies is. Het komt er feitelijk op neer dat je dan gewoon je PC direct aan het internet hangt, dus zonder firewall ervoor.

Zoek gewoon de poorten op en forward ze? Het zijn, als het goed is, gewoon vaste nummers, dus er is niks aan de hand.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennahz op 06-08-2010 17:28 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hoef je voor MW2 maar 1 poort open te zetten: 28960 UDP. Alleen met die poort krijg ik NAT type al op 'open'.

DMZ kan wel, mits alle PC's op het netwerk een software firewall hebben die goed is ingesteld en alle poorten zelf blokkeert. Maar aan te raden is het niet!
Eventueel kun je ook nog UPNP gebruiken, misschien wordt dat ook ondersteund door MW2. Maar liever gewoon poort 28960 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
nou kijk maar zelf jongens. ik kies mijn router en dan het programma mw2.

http://portforward.com/en...ty_-_Modern_Warfare_2.htm

ze zouden dit toch niet verzinnen. en aangezien de uitgebreide bibliotheek van programma's en routers die ze hebben getest. zouden zij het wel weten? wat jullie?

en over het poort forwarden

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/6089/jemoederaandepoeder.jpg

gaat dat onder dit kopje in het menu? de specifieke poorts zoek ik zelf wel ff op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:30:
Volgens mij hoef je voor MW2 maar 1 poort open te zetten: 28960 UDP. Alleen met die poort krijg ik NAT type al op 'open'.

DMZ kan wel, mits alle PC's op het netwerk een software firewall hebben die goed is ingesteld en alle poorten zelf blokkeert. Maar aan te raden is het niet!
Eventueel kun je ook nog UPNP gebruiken, misschien wordt dat ook ondersteund door MW2. Maar liever gewoon poort 28960 gebruiken.
oh ok. kwil die best forwarden.....kijk is naar mijn vorige post. moet dat daar ingevoerd worden? ja toch>

en btw UPNP staat al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 10-09 11:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
.

[ Voor 100% gewijzigd door pietervsa op 06-08-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:09
pietervsa schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:11:
wat moet ik kiezen als ik een poort open, FTP of HTTP
Je bedoelt UDP of TCP ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
UDP 1500 (outbound)
UDP 3005 (outbound)
UDP 3101 (outbound)
UDP 28960

UDP 27000
27015 inclusive (Game client traffic)
UDP 27015
27030 inclusive

kheb al deze poorten opengegooid...kijke of het wat uithaalt......
EDIT: NAT type nog steeds strict :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

@remco
nvm was een andere list maar die kan je gwn ongecheckt laten....

[ Voor 26% gewijzigd door pietervsa op 06-08-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pietervsa schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:28:

kheb al deze poorten opengegooid...kijke of het wat uithaalt......
Je moet ze niet alleen open zetten maar ook forwarden naar de juiste client.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
jelmervos schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:29:
[...]

Je moet ze niet alleen open zetten maar ook forwarden naar de juiste client.
je bedoelt toch IP? kvulde gwn steeds dat standaard ding in waar ik mijn router menu via bereik ofwel: 192.168.22.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pietervsa schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:31:
[...]

je bedoelt toch IP? kvulde gwn steeds dat standaard ding in waar ik mijn router menu via bereik ofwel: 192.168.22.1
Dan forward je de poorten naar de router zelf. Denk niet dat dat gaat werken. Vul als IP het IP in van de PC waarop je MW2 gaat spelen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
jelmervos schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:32:
[...]

Dan forward je de poorten naar de router zelf. Denk niet dat dat gaat werken. Vul als IP het IP in van de PC waarop je MW2 gaat spelen.
hmm ok maar ze maken me het me niet bepaald makkelijk de 192.168.22 zijn al ingevuld :S
kijk maar http://img205.imageshack.us/i/jemoederaandepoeder.jpg/

dus ik kan alleen het einde invullen. ik heb een dynamisch ip dat nu bijv 77.249.186.18 is. hoe pak ik dat aan?

OF WACHT: maakt het uit of ik mijn standaardgateway daar invul of mijn IPv4 adres? die lijkt erop maar verschilt 1 cijfer, zou die dan werken?

[ Voor 19% gewijzigd door pietervsa op 06-08-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gast, lees je eens in!

Je PC's van je netwerk zitten toch in dezelfde range!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pietervsa schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:36:
[...]

hmm ok maar ze maken me het me niet bepaald makkelijk de 192.168.22 zijn al ingevuld :S

dus ik kan alleen het einde invullen. ik heb een dynamisch ip dat nu bijv 77.249.186.18 is. hoe pak ik dat aan?

OF WACHT: maakt het uit of ik mijn standaardgateway daar invul of mijn IPv4 adres? die lijkt erop maar verschilt 1 cijfer, zou die dan werken?
Je moet daar je interne ip-adres inzetten. dus 192.168.22.x
heel simpel op te vragen in een command prompt met ipconfig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

[...]

Je moet het IP adres van jouw computer invullen. Niet het IP adres van je internet verbinding. Het IP adres van jouw computer begint ook gewoon met 192.168.22.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het ip adres wat je pc krijgt achter de router
-> start -> run-> type "cmd" -> type ipconfig

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:02
Start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig

Zie daar, je lokale netwerkadres. Die invullen en je bent klaar.

Edit: fish :(

[ Voor 7% gewijzigd door iBasch op 06-08-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Dat is je wan ip. Je moet je lan ip instellen.

Ga naar start > uitvoeren > cmd
ipconfig 'enter knop'

Het ip adres wat je dan ziet is je lan ip.. en dat vul je in in je router om de poort naar toe te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04
[...]

druk op windows toets+r vul daar in "cmd" druk op uitvoeren of run en tik dan in ipconfig dan heb je hetgene nodig wat bij ip address (ipv4) staat en ja het moet lijken op het ip wat begint met 192.168.22 als ik me niet vergis bij jou.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
fish schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:42:
het ip adres wat je pc krijgt achter de router
-> start -> run-> type "cmd" -> type ipconfig
ja dit heb ik in eerste instantie ook gedaan. gwn standaardgateway ingevuld die ik idd uit die ipconfig aflas.

maar toen zei die JELMER "Dan forward je de poorten naar de router zelf. Vul als IP het IP in van de PC waarop je MW2 gaat spelen."

192.168.22.1 die vulde ik dus in...in het commandpropt staat er achter ipv4 192.168.22.3, aangezien het eerste nbiet werkt vroeg ik me af of deze wat uit zou halen.....

EDIT: "Dan heb je hetgene nodig wat bij ip address (ipv4) " ok precies wat ik dacht dus....bedankt jongens ik ga het uitproberen

[ Voor 9% gewijzigd door pietervsa op 06-08-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

het ip van de gateway is de router.. dat ip heb je dus nodig om in je router te kunnen inloggen.
dan pak je het ip van de pc (ipv4) om in je router in te vullen.

Je pc kan nooit hetzelfde ip hebben als je router. Laat desnoods als je er niet uitkomt een plaatje zien van ipconfig.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 06-08-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En nu 4x de IPconfig oplossing :D

Zou nu toch moeten lukken neem ik aan :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
SinergyX schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:49:
En nu 4x de IPconfig oplossing :D

Zou nu toch moeten lukken neem ik aan :P
haha ja mensen posten dat opeens allemaal maar ik vroeg helemaal niet hoe ik aan mijn standaard gateway/ipv4 adres moest komen :P ik kende deze procedure btw ookwel...maar ja zoalng iedereen post wat ie weet wordt er vast iemand geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
nou alsie nu niet werkt

Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/8686/sadasnq.th.jpg

nog 1 vraagje btw....wat is (UNBOUND) precies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

maar het is gewoon lastig in te schatten hoeveel kennis van zake de vraagsteller aan de andere kant heeft. Aangezien je wel terminologie gebruikt, maar toen nog niet doorhad dat je router een IP heeft, je pc een IP heeft, en dat je in je router, het IP van je pc in moet vullen, als je alle data die vanaf het internet, op de poort die je invult in het port forwarding venstertje, komt, richting jouw pc wil routeren.

daarnaast, als je een fatsoenlijke firewall op je pc hebt staan, is je pc in DMZ zetten niet eens zo heel gevaarlijk. Maar dan moet je dus wel een fatsoenlijke firewall hebben ;)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
M2M schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:00:
maar het is gewoon lastig in te schatten hoeveel kennis van zake de vraagsteller aan de andere kant heeft. Aangezien je wel terminologie gebruikt, maar toen nog niet doorhad dat je router een IP heeft, je pc een IP heeft, en dat je in je router, het IP van je pc in moet vullen, als je alle data die vanaf het internet, op de poort die je invult in het port forwarding venstertje, komt, richting jouw pc wil routeren.

daarnaast, als je een fatsoenlijke firewall op je pc hebt staan, is je pc in DMZ zetten niet eens zo heel gevaarlijk. Maar dan moet je dus wel een fatsoenlijke firewall hebben ;)
hij staat warempel nog steeds op strict... hebben die lui van portforwarding toch nog gelijk.....dan maar DMZ.

is windows firewall niet goed genoeg??? noem eens een redelijk firewall???

en welke IP kan ik het beste kiezen voor DMZ? ook gewoon mijn ipv4 adres of is het bij DMZ wel de bedoeling dat je je externe ip adres gebruikt?

[ Voor 7% gewijzigd door pietervsa op 06-08-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij DMZ stel je het IP in van een PC in je netwerk (dus je netwerk IP, lokaal), voor de 'buitenwereld' word alle verkeer direct doorgestuurd naar die enkele PC (alsof die andere PC's in je netwerk niet bestaan).

Test anders eens met een port-scan tooltje of de poorten daadwerkelijk openstaan, mijn oude router (zo'n speedtouch geval) moest ik bv voor poort 27000 ingeven: 27000-27001.

Windows Firewall doet wat basic zooi voor tooltjes die verbinding willen maken naar buiten en blokt wat standaard porten naar binnen toe (ftp, http, etc), maar kijkt verder niet naar de inhoud van zo'n aanvraag op een poort. Vergeet niet dat je bij een 'echte' firewall ook moet werken met die poorten, en je dus mogelijk in precies hetzelfde probleem terecht kan komen als je je firewall niet goed configureert.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-09 16:50
Wat je ook kunt doen is simpelweg je router even uit en terug aanzetten. Vaak springt de nat in mw2 dan terug op open voor een hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
Neverwinterx schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:14:
Wat je ook kunt doen is simpelweg je router even uit en terug aanzetten. Vaak springt de nat in mw2 dan terug op open voor een hele tijd.
ja klopt hij staat soms ook random op open :X iets wat ik best vaag vind......... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
SinergyX schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:09:

Test anders eens met een port-scan tooltje of de poorten daadwerkelijk openstaan, mijn oude router (zo'n speedtouch geval) moest ik bv voor poort 27000 ingeven: 27000-27001.
hmm ja dat zag ik staan inderdaad bijv 27000-27030 maar als ik de poort invul dan is er maar een max van 5 characters. of betekent dat streepje dat ik letter alle poorten tussen die 2 getallen moet invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

pietervsa schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 21:05:
hmm ja dat zag ik staan inderdaad bijv 27000-27030 maar als ik de poort invul dan is er maar een max van 5 characters. of betekent dat streepje dat ik letter alle poorten tussen die 2 getallen moet invullen?
Waar SinergyX het over heeft is afhankelijk van de router, en het staat toch echt duidelijk in de handleiding van jou router:
Je kunt maximaal 51 regels invoeren. Het is niet mogelijk om op één regel meerdere poorten te openen.
De enige valkuil die ik zie is dat je UDP moet forwarden, en niet TCP. De mogelijkheid hiervoor kan ik in de handleiding niet terug vinden.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
BEDANKT ALLEMAAL. maar ik ben gewoon hamachi gaan gebruiken om emt vrienden te spelen en dat werkt prima....

IM OUT.
Pagina: 1