Sacrifice via LAN spelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:57
Hallo Tweakers,

Ik probeer al enige tijd om sacrifice op mijn windows 7 machine via LAN te spelen samen met mijn broer(ook windows 7). Aangezien windows 7 geen IPX protocol ondersteund heb ik nu geprobeerd om het spel via de windows virtual pc in windows xp mode te installeren. Het installeren lukt, maar daarna krijg ik bij het opstarten de foutmelding: Error initializing graphics library (-1).

Op welke manier kan ik dit spel toch via LAN spelen? En (hoe) is de foutmelding te verhelpen?

Ik ben zelf niet zo erg bekend met de virtual pc van windows, maar ik heb het gevoel dat het komt door de "virtual graphics card" die geinstalleerd is.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Probeer het eens met Hamachi, volgens mij kan je het daarmee over LAN spelen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Outerspace schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:44:
Probeer het eens met Hamachi, volgens mij kan je het daarmee over LAN spelen.
Dan mis je nog steeds IPX-support van Windows 7 ;)

Voor wat ik kan vinden op internet gaat IPX-support onder Windows 7 echt niet werken en zul je een WinXP installatie moeten regelen (al dan niet virtueel). Onder Windows Vista was er nog wel een hack mogelijk, zo te lezen.

Wat die melding betreft: Probeer dan VMware (Player/Workstation) of VirtualBox (maar die laatste heeft minder goede GFX support).

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 06-08-2010 16:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:57
Room42 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:56:
[...]

Dan mis je nog steeds IPX-support van Windows 7 ;)

Voor wat ik kan vinden op internet gaat IPX-support onder Windows 7 echt niet werken en zul je een WinXP installatie moeten regelen (al dan niet virtueel). Onder Windows Vista was er nog wel een hack mogelijk, zo te lezen.

Wat die melding betreft: Probeer dan VMware (Player/Workstation) of VirtualBox (maar die laatste heeft minder goede GFX support).
Ok, bedankt!

Ik kon ook geen oplossing vinden op internet, vandaar mijn mislukte poging om virtueel xp te draaien via windows virtual pc. Ik neem aan dat VMware dus betere GFX support heeft?
Ik heb zelf geen ervaring met virtual machines, maar dit betekent dus eigenlijk gewoon dat microsoft's claim dat je nu ALLE windows xp software op windows 7 kan draaien, ongeldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:16
Ik betwijfel of je dit gaat kunnen spelen binnen welke virtual machine dan ook. Support voor grafische applicaties zoals games is altijd een non issue geweest.

De meeste software draait ook wel onder win7 maar dit soort dingen zijn dus altijd moeilijk. Ik denk dat je beste optie word om dual boot te gaan draaien met win7 en xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het spel komt uit 2000, als ik het goed begrepen heb. VMware heeft tegenwoordig redelijke 3D support, meen ik. Ik zou het gewoon proberen. Dat scheelt in ieder geval steeds een reboot.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1