[Server 2003] Exchange Archive voor laptop gebruikers.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een beetje advies nodig over wat jullie zouden doen in de volgende situatie.

Een klant met ongeveer 20 gebruikers, die geen profielen op de server gebruiken maar alleen op hun eigen computer.
Dit komt doordat een vorige systeembeheerder dit heeft ingesteld omdat de profielen van de gebruikers te groot werden om heen en weer te laden. Dit resulteerde in te lange tijden van aanmelden en afmelden.
Dit word nog ingesteld maar dat zal nog even op zich laten wachten.

Het probleem:

Ik heb 5 laptop user's die regelmatig buiten de deur zijn. Deze gebruikers hebben ook een behoorlijke postvak van tegen de 5GB aan.
Nu willen wij archivering instellen.
Maar ze mogen de mail absoluut niet kwijt raken.
Nu willen wij het archief bestand naar de server laten kopiëren want van de server word dagelijks een back-up gemaakt en zo zou het verlies van het archief bestand geminimaliseerd worden.

Hoe ga ik dit doen?
Ik dacht aan een opstart script die connectie probeert te maken met de server om het bestand te kopiëren.

Kunnen jullie mij hierin vertellen wat het beste is om te doen?

Mvg, Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oplossing is gevonden:
http://www.msexchange.org...-2003-Service-Pack-2.html

Waarom wou ik Archive folders, omdat ik de onderstaande melding kreeg:

Exchange store 'First Storage Group\Mailbox Store (SRV01-W2K3)': The current physical size of this database (the .edb file and the .stm file) is 20 GB. This database has exceeded the size limit of 18 GB. However, the logical free space in this database has not yet been evaluated. Therefore, it is possible that this database contains enough free space to bring its logical size below the maximum size limit.

If the logical database size exceeds the maximum size limit, it will be dismounted on a regular basis.

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.