Eergisteren heb ik voor mezelf een nieuwe PC in elkaar gestoken, helaas duiken er nu een aantal problemen op.
Symptonen:
- Na pakweg een uurtje gebruik (hoeft niet eens intensief te zijn), vallen beide netwerkcontrollers er uit. Ze verliezen hun verbinding met de router. Het is dan ook niet meer mogelijk om 127.0.0.1 te pingen.
- Op dat moment wordt ook het hele systeem instabiel. Ook de taskmanager reageert dan vaak niet.
- Soms vind het systeem het leuk om zonder aanwijsbare oorzaak te rebooten.
Systeem:
- MB: Gigabyte GA-X58A-UD7 (rev 1.0)
- CPU: Intel i7 980x
- Geheugen: Corsair Dominator GT 6gb 1600MHz (CAS7)
- Graka: Sapphire radeon 5970
Al geprobeerd:
- BIOS update
- andere netwerk kabel
- CMOS reset
- hopen verschillende drivers voor de netwerkcontroller
- herinstallatie van windows
Enkele opmerkingen:
- CPU temp onder load: heb hem nog niet hoger dan 58°C gezien onder Prime95 (niet overgeclocked)
- GPU temp onder load: 70 tot 80°C
Hoewel ik vind dat de symptonen softwarematig klinken betwijfel ik dit na een volledige reinstall toch. Zou het kunnen dat er een probleem is met het moederbord? Time to RMA the motherboard?
Symptonen:
- Na pakweg een uurtje gebruik (hoeft niet eens intensief te zijn), vallen beide netwerkcontrollers er uit. Ze verliezen hun verbinding met de router. Het is dan ook niet meer mogelijk om 127.0.0.1 te pingen.
- Op dat moment wordt ook het hele systeem instabiel. Ook de taskmanager reageert dan vaak niet.
- Soms vind het systeem het leuk om zonder aanwijsbare oorzaak te rebooten.
Systeem:
- MB: Gigabyte GA-X58A-UD7 (rev 1.0)
- CPU: Intel i7 980x
- Geheugen: Corsair Dominator GT 6gb 1600MHz (CAS7)
- Graka: Sapphire radeon 5970
Al geprobeerd:
- BIOS update
- andere netwerk kabel
- CMOS reset
- hopen verschillende drivers voor de netwerkcontroller
- herinstallatie van windows
Enkele opmerkingen:
- CPU temp onder load: heb hem nog niet hoger dan 58°C gezien onder Prime95 (niet overgeclocked)
- GPU temp onder load: 70 tot 80°C
Hoewel ik vind dat de symptonen softwarematig klinken betwijfel ik dit na een volledige reinstall toch. Zou het kunnen dat er een probleem is met het moederbord? Time to RMA the motherboard?