Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbanVE
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 21:33
Hallo,
graag had ik van jullie wat hulp gebruiken.

Ik zoek namelijk een laptop die twee harde schijven kan bevatten, namelijk een ssd drive een een gewone hdd
(die ik al liggen heb).
Blijkbaar zijn deze heel moeilijk te vinden, aangezien je bij sommige modellen wel twee hdd's vindt, maar er op internet maar één drive vermeldt staat.
Andere verreisten:
• minimum een core i5 mobile
• numeriek toetsenbord
• stevig laptopmodel
• tussen de 15" en 17"
• een degelijke batterij die het toch zo'n 2u kan uithouden

Ik weet dat deze factoren moeilijk in 1 model terug te vinden zijn, maar toch...

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
2 uur accu noem ik niet "degelijk"...
Ik weet dat er modellen bestaan waar er 2 in kunnen, evt. verwisselbaar met de DVD. Even goed zoeken dus gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:30
RemcoDelft schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:46:
2 uur accu noem ik niet "degelijk"...
Ik weet dat er modellen bestaan waar er 2 in kunnen, evt. verwisselbaar met de DVD. Even goed zoeken dus gewoon?
Ik heb een notebook met inderdaad twee HDD's op die manier. Er zijn optical bays te koop op internet (eBay, etc) die je in de DVD-sleuf kan stoppen. In de optical bay kan je vervolgens een SSD / HDD plaatsen. Je raakt dan natuurlijk wel je DVD-speler kwijt (maar gebruik je die vaak? Ik niet iig.).

[ Voor 11% gewijzigd door Cubic X op 06-08-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik vermoed even dat je je SSD gaat gebruiken voor het OS en de andere schijf voor data?
SSD in de laptop en de andere in een enclosure op USB/eSATA is geen optie?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:19
Ik zou het idd is gaan zoeken bij een laptop met gewoon 1 hdd.
En dan de DVD-brander vervangen voor de interne hdd (standaard zo'n 300 á 500 GB), en dan die interne schijf vervangen voor een SSD.
Voor de hade schijf moet je dan wss even een bracket kopen van enkele tientjes zodat deze op de plaats van de DVD-brander kan.
Dat deze er niet in zit is voor mij persoonlijk geen probleem, MOCHT ik al een DVD moeten inlezen dan kan dat wel via een gedeelde DVD-lezer via het netwerk oid. Films komen toch rechtstreeks via internet/LAN (en passen vaak niet eens op een DVD ;))

Ik ben zelf laatst op zoek gegaan naar laptops van 15.4" tot 16 (om hier zelf een SSD in te zetten)
en kwam op dit lijstje uit. (tot 17" maakt lijstje niet langer, en is voor mij net te groot)

Ik vind het aanbod echt heel erg tegenvallen met deze processors van de Core I5 5xx serie, van merken Asus/Samsung/Dell.
Ik hoop dat hier wel verandering in komt :)

Oja, let er op dat enkele laptops hiervan nog SATA-1 (Max 1,5 Gb/s) hebben.
Voor een normale HDD niet zo'n probleem, maar jammer als je er bijv een C300 of Intel in zet die op SATA-2 wel 250 a 300 MB/s haalt :)

[ Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 06-08-2010 19:55 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:19
Niemand?

Misschien nog laptops die niet in de PW staan?
Ben zelf ook wel benieuwd namelijk :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270474

XXODD
BTO
Lenovo
HP

En dat zijn de merken die sowieso twee echte bays kunnen hebben.
Veel andere merken kun je ook nog de DVD drive vervangen.
Pagina: 1