Toon posts:

Zeer instabiel netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Iedereen,

Ik heb een vraagje aangezien ik momenteel een zeer instabiel netwerk heb, en ik er met mijn internetprovider niet helemaal uitkom. Ik hoop dat misschien iemand van jullie het probleem herkent of misschien nog wat andere oplossingen ervoor heeft.

Het probleem dat ik heb is dat mijn internetverbinding echt ontzettend instabiel is. Dat betekent dat ik wisselend wel en geen verbinding heb (telkens ongeveer 5 seconde, afwisselend). Met af en toe een periode waarin hij het voor langere tijd wel doet, of voor langere tijd niet.

Ik heb geprobeerd vanalles uit te sluiten. Allereerst heb ik het huidige ADSL modem vervangen door een andere. Ik weet zeker dat deze werkt aangezien ik hem ergens anders getest hebt. Ik heb het huidige modem vervangen door deze en dit loste het probleem niet op.

Vervolgens heeft onze ISP de lijn naar ons huis doorgemeten. Dit hebben ze gedaan door eerst al onze apperatuur eraan, met deze setup konden ze ruis meten. Vervolgens heb ik bij het punt waar de DSL binnenkomt de stekker eruit getrokken en hebben ze een volgende meting gedaan. Hier werd geen ruis gemeten.

Wij hebben een splitter voor ons modem, dus dachten we dat daar het probleem kon liggen. Ik heb vervolgens de splitter eruit gelaten en het modem waarvan ik zeker weet dat het werkt direct aangesloten. Ook met deze setup heb ik nog net zo erge instabiele verbinding.

Maar nu zit ik met m'n handen in het haar. Aangezien er vrijwel zeker is uitgesloten dat het in de verbinding naar ons huis zit aangezien ze daar geen ruis meten als er niks is aangesloten. Maar wat kan het dan nog wel zijn.

Is er iemand die misschien weet waar het probleem kan liggen of mij mischien kan helpen met wat andere tests? Ik kan eigenlijk niks meer bedenken en de ISP kan ook niet veel bedenken.

Alvast bedankt!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok, je hebt nu alles t/m het ADSL modem uitgesloten, maar de rest van de infrastructuur? Werk je draadloos?

Start eens twee pingetjes (ping -t zodat ie doorloopt) naar de router (ADSL modem) en een extern adres en kijk welke eruit klapt na die 5 seconden.

[ Voor 47% gewijzigd door Room42 op 06-08-2010 14:49 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-02 15:29
Als je ADSL hebt, zou het kunnen dat je toch een te hoog profiel hebt?
Kan je in de log van je modem? Wat gebeurt daar?
Klinkt stom, maar is je username en paswoord correct? Mijn ISP had dat ooit eens per ongeluk gereset, met evidente gevolgen voor mij natuurlijk :).

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:47:
Ok, je hebt nu alles t/m het ADSL modem uitgesloten, maar de rest van de infrastructuur? Werk je draadloos?

Start eens twee pingetjes (ping -t zodat ie doorloopt) naar de router (ADSL modem) en een extern adres en kijk welke eruit klapt na die 5 seconden.
Ja, klopt ik heb alles t/m het ADSL modem uitgesloten. Maar vervolgens heb ik mijn laptop direct met een ethernet kabel aangesloten. En ook dan krijg ik het probleem.
Cafe Del Mar schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:57:
Als je ADSL hebt, zou het kunnen dat je toch een te hoog profiel hebt?
Kan je in de log van je modem? Wat gebeurt daar?
Klinkt stom, maar is je username en paswoord correct? Mijn ISP had dat ooit eens per ongeluk gereset, met evidente gevolgen voor mij natuurlijk :).
Sorry ik begrijp niet precies wat je met een te hoog profiel bedoelt. Verder het wachtwoord is correct, dat heb ik al geprobeerd.

EDIT:

Ik heb even gepinged, en dit zijn mijn resultaten. Ik heb

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Pinging google.nl [74.125.79.99] with 32 bytes of data
Reply from 192.168.1.1: Destination net unreachable.
Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=12ms TTL=54
Request timed out.

Zo lijkt het alsof het toch mijn router is die kapot is. Maargoed, met een andere router krijg ik precies hetzelfde.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 15:08 ]

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-02 17:26
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:03:
[...]

Ja, klopt ik heb alles t/m het ADSL modem uitgesloten. Maar vervolgens heb ik mijn laptop direct met een ethernet kabel aangesloten. En ook dan krijg ik het probleem.
Heb je het ook nog met een andere pc geprobeerd? Het liefst een 'kale' installatie. Stel dat er iets op je PC dit veroorzaakt, dan kun je lang zoeken. Is het daarmee niet opgelost, dan mag je er toch vrij zeker van zijn dat het je provider is.

Verwijderd

Topicstarter
the Runningman schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:06:
[...]

Heb je het ook nog met een andere pc geprobeerd? Het liefst een 'kale' installatie. Stel dat er iets op je PC dit veroorzaakt, dan kun je lang zoeken. Is het daarmee niet opgelost, dan mag je er toch vrij zeker van zijn dat het je provider is.
Ja klopt. Ik heb een laptop direct op het modem aangesloten, dan is het niet opgelost. Verder zitten er nog een aantal andere pc's in het netwerk. Deze hebben ook allemaal hetzelfde probleem.

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Wellicht iets meer informatie? Welke ISP? Welk abonnement? Welke snelheid? Welk modem heb je en welke heb je geprobeerd?
Hiermee kunnen we zo weinig.....

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-02 15:29
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:03:
Sorry ik begrijp niet precies wat je met een te hoog profiel bedoelt. Verder het wachtwoord is correct, dat heb ik al geprobeerd.
ADSL werkt met profielen, die bepalen de upload en downloadsnelheid. Dit is gerelateerd aan de zuiverheid van het signaal. Als je in een te hoog profiel zit, kan uw modem uw verbinding niet aanhouden.
Ik had ooit ergens een 9mbit profiel, maar de lijn (s/n) kon maar 6Mbit aan. Je had net genoeg tijd om te constateren dat er een verbinding was en dan was het weer weg :). Gelijkaardig aan uw probleem.
Dit is een instelling van uw ISP, die moet dat oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Sircam schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:11:
Wellicht iets meer informatie? Welke ISP? Welk abonnement? Welke snelheid? Welk modem heb je en welke heb je geprobeerd?
Hiermee kunnen we zo weinig.....
Ik gebruik UNet (uit almere), ze zitten op het net van BBNed. Verder heb ik twee modems geprobeerd. Het modem dat er normaal gesproken staat is de FritzBox en ik heb de Linksys WAG200G geprobeerd.
Cafe Del Mar schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:13:
[...]

ADSL werkt met profielen, die bepalen de upload en downloadsnelheid. Dit is gerelateerd aan de zuiverheid van het signaal. Als je in een te hoog profiel zit, kan uw modem uw verbinding niet aanhouden.
Ik had ooit ergens een 9mbit profiel, maar de lijn (s/n) kon maar 6Mbit aan. Je had net genoeg tijd om te constateren dat er een verbinding was en dan was het weer weg :). Gelijkaardig aan uw probleem.
Dit is een instelling van uw ISP, die moet dat oplossen.
Okay dank je wel. Ik zal het eens vragen als ik weer contact heb met mijn ISP.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 15:20 . Reden: typo ]

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:04
Als ik dit zo lees zit het probleem tussen je modem en het ISRA punt (plek waar KPN voor het eerst je huis in komt) in huis. Het ethernet lijkt stabiel en je provider heeft het stuk tussen hen en jouw eindpunt gemeten. Wellicht dat de stekker in je ISRA punt slecht contact maakt (roest, te weinig ijzer/ijzer contact), hoe lang is de kabel tussen je modem/ISRA punt? Heb je deze ook al eens vervangen door een (nieuw) exemplaar van max 1 meter? Loopt de kabel wellicht langs leidingen/kabels/apparatuur die het signaal zouden kunnen verstoren? Test ook vooral even met/zonder splitter, dus alleen laptop <-- ethernet --> modem <-- RJ11 --> ISRA punt. Wellicht dat de telefoontoestellen die aan de andere poort van je splitter voor storing zorgen. Kortom, nog genoeg combi's om te testen, succes!

[ Voor 3% gewijzigd door PisPix op 06-08-2010 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
PisPix schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:19:
Als ik dit zo lees zit het probleem tussen je modem en het ISRA punt in huis. Het ethernet lijkt stabiel en je provider heeft het stuk tussen hen en jouw eindpunt gemeten. Wellicht dat de stekker in je ISRA punt slecht contact maakt (roest, te weinig ijzer/ijzer contact), hoe lang is de kabel tussen je modem/ISRA punt? Heb je deze ook al eens vervangen door een (nieuw) exemplaar van 1 meter? Loopt de kabel wellicht langs leidingen/kabels/apparatuur die het signaal zouden kunnen verstoren?
Ik heb inderdaad de kabel tussen het ISRA punt en het modem nog niet vervangen dit zal ik eens gaan doen. Verder zit mijn ISRA punt in de meterkast. Er zitten dus een hoop buizen etc. Maar dit is allemaal op relatief verre afstand (30+cm) van de kabels.
Test ook vooral even met/zonder splitter, dus alleen laptop <-- ethernet --> modem <-- RJ11 --> ISRA punt. Wellicht dat de telefoontoestellen die aan de andere poort van je splitter voor storing zorgen. Kortom, nog genoeg combi's om te testen, succes!
Deze had ik ook al getest, maar werkt ook niet.

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:04
Je kan ook nog even testen (gewoon om zeker te zijn) om een ping open te zetten naar de LAN interface van je modem, en tegelijkertijd een ping naar de 1e routerhop van je provider (of www.google.com ofzo). Dan zie je in ieder geval of je modem wel in de lucht blijft en het alleen de internetlijn is die slecht is. Als je alle bekabeling vervangen hebt zou ik toch even kijken of je niet ergens een (3e) ander modem kan lenen, bijvoorbeeld een Thomson/Alcatel of een Zyxel. Wellicht dat die in de logs wat meer info geven waarom de lijn gedropped wordt. Daarnaast zijn de adviezen van Cafe del mar ook slim om te checken. Laat je ISP de lijn gewoon even op 4Mbit zetten ofzo, als ie dan wel stabiel blijft weet je waar het zit en kan je gezamelijk met je ISP weer opschakelen tot je op de maximale stabiele snelheid zit.

Verwijderd

Topicstarter
PisPix schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:37:
Je kan ook nog even testen (gewoon om zeker te zijn) om een ping open te zetten naar de LAN interface van je modem, en tegelijkertijd een ping naar de 1e routerhop van je provider (of www.google.com ofzo). Dan zie je in ieder geval of je modem wel in de lucht blijft en het alleen de internetlijn is die slecht is.
Dit heb ik gedaan, de ping naar de router blijft bewoon lopen en degene naar google.com houdt er mee op.
Als je alle bekabeling vervangen hebt zou ik toch even kijken of je niet ergens een (3e) ander modem kan lenen, bijvoorbeeld een Thomson/Alcatel of een Zyxel. Wellicht dat die in de logs wat meer info geven waarom de lijn gedropped wordt. Daarnaast zijn de adviezen van Cafe del mar ook slim om te checken. Laat je ISP de lijn gewoon even op 4Mbit zetten ofzo, als ie dan wel stabiel blijft weet je waar het zit en kan je gezamelijk met je ISP weer opschakelen tot je op de maximale stabiele snelheid zit.
Mjah een derde modem word lastig omdat eigenlijk iedereen die ik ken kabelinternet heeft. Ik ga nog maar eens opzoek xD. Verder bel ik zo de ISP maar weer eens op.

Echt ontzettend bedankt voor alle hulpt tot nu toe (iedereen)!
Pagina: 1