Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:58
Ik heb een vraagje omtrend de DV7-4050ED van HP.
Het is namelijk zo dat ik deze heb gekocht voor school, en om af en toe nog een beetje mee te gamen.
Dat laatste is lastig want bij minimalistische spellen zoals WoW hapert het geluid al als alles op medium/low staat.
Ik heb zelf nog nooit een laptop gehad dus weet niet of dat nou aan de mobility kaarten ligt of gewoon de drivers.
Ik heb ATI cataclyst er op zitten van de HP website zelf.
Ook is het zo dat de laptop op netspanning staat aangesloten zodat er geen spraken is van PowerPlay reductie.
De videokaart is trouwens een ATI Mobility Radeon HD5650.

Ik hoop dat jullie me verder kennen helpen.

Primaire adapter
Fabrikant grafische kaart Powered by ATI
Grafische chipset ATI Mobility Radeon HD 5650
Apparaat-id 68C1
Leverancier 1002

Subsysteem-id 1449
ID leverancier subsysteem 103C

Grafische-busfunctionaliteit PCI Express 2.0
Maximumbusinstelling PCI Express 2.0 x16

BIOS-versie 012.019.000.013
BIOS-onderdeelnummer BR37005.001
BIOS-datum 2010/03/28

Grootte geheugen 1024 MB
Geheugentype DDR3

Kernklok in MHz 550 MHz
Geheugenklok in MHz 800 MHz
Totale geheugenbandbreedte in GByte/s 25,6 GByte/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Wat je zou kunnen overwegen is om alle andere lopende programma's (virusscan en dergelijke) uit te zetten. Op mijn oude laptop was dat vaak net genoeg voor bepaalde spellen. Al zou je dat niet verwachten bij een laptop met de specs als die van jou. Je hebt wel alle drivers up to date?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
leon3223 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:31:
[...] Dat laatste is lastig want bij minimalistische spellen zoals WoW hapert het geluid al als alles op medium/low staat.
Je zegt dat het geluid een probleem is waarom denk je dat de videokaart het probleem is? Hoe is het beeld? Hapert dit ook? Welke andere spellen hebt je getest en heb je daar ook dezelfde problemen mee. Zou het bijvoorbeeld niet aan de instellingen van je game / of geluidsinstellingen kunnen liggen. Welke tests / benchmarks heb je gedraaid. Zoals Rupie ook zegt, hebt je andere programma's op de achtergrond lopen als wanneer je aan het gamen bent en heb je de nieuwste drivers. Er wordt dus eigenlijk iets meer eigen initiatief verwacht als je een probleem hebt. Je zou dus bijvoorbeeld Hangen en Opstartproblemen troubleshooter goed door kunnen nemen. :)

Edit @ hieronder aangezien het eigenlijk meer een herhaling / verduidelijking is.
leon3223 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:26:
Ik heb de instellingen natuurlijk al veranderd, ook die van het geluid.
Dit is inderdaad heel logisch, maar als jij het niet verteld dan kunnen wij het niet weten (we hebben geen glazen bol :P) en kunnen jou dan ook niet van adequate suggesties voorzien. :) Wat heb je verder nog gedaan (met bijvoorbeeld mijn andere suggesties / vragen)?

[ Voor 21% gewijzigd door Regeneration op 07-08-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
Ik heb de instellingen natuurlijk al veranderd, ook die van het geluid.
Af en toe blijft het geluid in een loop hangen en af en toe (alleen bij starcraft II) staat ook het beeld even stil.
Drivers had ik al up to date met de drivers op hp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
Probleem opgelost. (slotje)
Het probleem zat hem in de temperatuur.
Als de laptop warmer wordt gaan de prestaties van de videokaart softwarematig omlaag zodat de laptop niet te warm wordt.
Op te lossen door iets onder de achterkant te leggen waardoor er meer warmte kan ontsnappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Ik heb dezelfde laptop maar heb dat stotteren nog nooit gehad met te warm worden. Als je de laptop op power saver hebt staan word die een stuk slomer en zijn games niet goed te spelen zodra je hem op high performance zet is er niks aan de hand en kun je heerlijk gamen. Deze laptop word ook totaal niet warm vind ik :) geniet ervan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
*edit nevermind*

[ Voor 96% gewijzigd door lexi1986 op 28-05-2012 23:55 ]

Pagina: 1