Toon posts:

Geen beeld, PC draait wel. Andere videokaart werkt ook niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een beetje een raar probleem. Ik krijg geen beeld meer.

Ik heb mijn pc inmiddels 4 1/2 jaar. Altijd goed gedaan. Gebruik een GeForce 5800GTX.

Ik was aan het surfen, en toen knalde opeens mijn beeld uit. Pc ging rebooten. Daarna bleef hij direct rebooten na ongeveer 2-3 sekonden. Had dit eerder gehad.. Videokaart eruit gehaald, en weer erin. En toen kreeg ik weer gewoon beeld. Toen heeft hij het een week gedaan, en dus nu weer hetzelfde probleem.
Mijn monitor blijft zeggen geen input.

Heb het volgende geprobeerd:

- Andere video kaart erin gestopt ---> zelfde probleem: geen beeld
- Mobo bios gereset ---> zelfde probleem
- Andere beeldscherm kabel en monitor. Geen beeld, scherm zegt geen input
- Alles ontplugt, alleen beeldscherm en keyboard... Weer het zelfde

Kan helaas mijn videokaart niet in een andere pc stoppen, omdat iedereen hier laptops heeft, of hele simpele computers die geen extra stroom hebben voor de video kaart.

Verder geeft de pc geen errors of iets. Hij start gewoon op (fans draaien allemaal), geen piepjes, alleen geen beeld. Iets zegt me alleen dat het misschien niet de kaart is, maar iets met 't moederboord

Heeft er iemand misschien een ideetje? want ik ben ten einde raad... overweeg hem weg te brengen, maar misschien dat er een paar slimmerikken hier zijn die me kunnen helpen.

groeten, en alvast bedankt voor de hulp

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
Ik ga er vanuit dat je bedoeld dat je een 8500 GT hebt? 5800 GTX bestaat volgens mij niet, FX5800 dan weer wel.

Zou je ook de overige specs van je PC kunnen melden?

Computer says no

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Voeding geeft voldoende stroom?
Ander mobo?

Zie je je POST nog wel, of blijft die ook zwart? Indien je die ziet, Live-CD?

Wordt seconden niet met 'c' geschreven?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Dat je fans draaien wil nog niet zeggen dat je computer opstart. Als je moederbord niet in orde is, draaien de fans meestal gewoon. Ben bang dat het idd in je moederbord zit. Probeer eens met ander geheugen of verwissel het eens per bank?

Update: Idd, zie hierboven, zie je de POST voorbij komen? (BIOS info)

[ Voor 13% gewijzigd door marquis op 06-08-2010 14:26 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04-2025

MorgothG

deftones

Branden je HD lampjes en of hoor je die de gebruikelijke opstart geluidjes maken?

Maar of je kaart, of je slot op moederbord. Maar ik gok kaart. Als je HD het wel doet zou ik echt even je kaar bij iemand proberen. Of bij een van je vrienden zonder extra voeding hun kaart even proberen.

Succes!

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:43
Ik heb dergelijke syptomen ook wel eens met een oude computer, en het is over als ik op de ventilator van de CPU duw. :) Na een paar weken krijg ik dan weer geen beeld. Denk dat het iets te maken heeft met thermal paste, of CPU-pinnetjes die niet goed contact maken of iets dergelijks. Weet niet of dat het is, maar je kan het eens proberen. ;)

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:01

ResuCigam

BOFH

Heb je misschien ook een onboard videokaart op je moederbord zitten? Zo ja, prik daar je kabel eens in. Het zou kunnen dat door je problemen je BIOS gereset is.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
Big Womly schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:21:
Voeding geeft voldoende stroom?
Ander mobo?

Zie je je POST nog wel, of blijft die ook zwart? Indien je die ziet, Live-CD?

Wordt seconden niet met 'c' geschreven?
Ik zie mijn post ook niet meer.. Het scherm blijft volledig zwart

Verder helaas geen onboard videokaart waarmee ik het kan testen. Zie dat de hdd lampjes wel branden, maar kan niet zozeer het welbekende geratel van de hdd horen.

Hij is nu iig weer in de staat waarbij hij na 2 sekonden uitzichlf weer reboot

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
MorgothG schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:29:
Branden je HD lampjes en of hoor je die de gebruikelijke opstart geluidjes maken?

Maar of je kaart, of je slot op moederbord. Maar ik gok kaart. Als je HD het wel doet zou ik echt even je kaar bij iemand proberen. Of bij een van je vrienden zonder extra voeding hun kaart even proberen.

Succes!
De lampjes branden wel, maar geen geratel. Heb er een andere kaart ingestoken, en ook daarbij krijg ik geen beeld.

Ga eens proberen of even aan de fan van de cpu te friemelen...
Pagina: 1