Sitecom homeplug werkt niet icm ziggo modem

Pagina: 1
Acties:

• arjankol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:32
Een kennis van mij heeft internet van ziggo en wil zijn computer met het modem verbinden dmv de 85 Mbps Homeplug LN-504 van sitecom. Op de een of andere manier kan de pc geen verbinding maken (beperkte netwerkmogelijkeden in vista). Hij heeft geen router. Beide homeplugs zitten op dezelfde groep en hij heeft de bijgeleverde UTP kabels gebruikt.

Moet er in dit geval misschien een straightkabel gebruikt worden?

Heeft iemand enig idee waarom dit niet werkt?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:04
Wellicht dat het modem van ziggo nu een ander MAC adres ziet (heb verder geen ervaringen met homeplug) waardoor het modem kan weigeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Keiichi op 06-08-2010 14:06 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01 07:56
Homeplugs kunnen ook tever uit elkaar zitten. Probeer eerst of de homeplugs überhaupt werken en steek ze dan telkens verder van elkaar.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een homeplug is gewoon een soort hub (als je er meerdere hebt). Dat heeft niks met Ziggo te maken verder. Je kan in de software zien of de homeplugs elkaar zien, en als dit niet het geval is moet je een ander stopcontact zoeken of een andere oplossing bedenken (wireless, kabel trekken).

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 06-08-2010 14:13 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Zogauw je een ander apparaat aansluit op het modem dien je deze even van de stroom te halen en daarna weer op te starten.

• arjankol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:32
Ik heb beide homeplugs zelfs in hetzelfde stopcontact gehad. Er zat alleen een Homeplug Security Utility bij de homeplugs. Moet deze per se geïnstalleerd worden? Volgens mij hoef je die alleen te installeren als je je homeplugs wil beveiligen. Er zat verder geen andere software bij. Ze horen toch ook te werken zonder software?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

arjankol schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:53:
Ik heb beide homeplugs zelfs in hetzelfde stopcontact gehad. Er zat alleen een Homeplug Security Utility bij de homeplugs. Moet deze per se geïnstalleerd worden? Volgens mij hoef je die alleen te installeren als je je homeplugs wil beveiligen. Er zat verder geen andere software bij. Ze horen toch ook te werken zonder software?
Klopt, je kan ze er ook mee beveiligen en ze werken ook zonder beveiliging. Maar je kan ook kijken of ze elkaar zien (signaalsterkte, geschatte maximale snelheid enz). Als ze elkaar niet zien ga je never een internetverbinding er over krijgen.

Ik lees je ts nog eens, ja er moet een straigt kabel gebruikt worden, die zitten er ook bij als het goed is. Die dingen crossen zelf zeg maar net als een hub (ik zeg expres niet switch je stroomnetwerk dat niet kan en alles gebroadcast wordt naar al je homeplugs).

Verder is het belangrijk dat je geen stekkerdozen gebruikt maar direct een stopcontact op de muur. Twee bij elkaar is wel handig om te testen inderdaad als het niet werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 07-08-2010 05:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1