Vraagje,
Ik heb een internet verbinding. Deze wil ik gaan delen, maar op een veilige manier. De bedoeling is dat gasten eenvoudig draadloos verbinding kunnen maken met het internet. Tegelijkertijd moet mijn eigen netwerk goed afgeschermd blijven.
Ik had het volgende al bedacht.
ADSL modem/router met WiFi wordt "gasten" toegang punt. Hier sluit ik een 2de router met WiFi aan die ik dicht spijker voor mijn eigen gebruik. Nadeel van dit verhaal is dat mijn "gasten" router op de huidige locatie te weinig bereik heeft. Ik moet dus een kabel trekken met daaran een WiFi router
Alternatief:
- ADSL modem. Deze hoeft geen WiFi. (Dicht gespijkerd)
- 1 WiFi router voor de gasten. (Open)
- 1 WiFi router voor eigen gebruik. (Dicht gespijkerd)
De vraag,
Ik ben niet echt bekend met netwerk apparatuur, met welke componenten kan ik het alternatief invullen
Update verderop ook al gepost
Zie al een aantal dingen die ik zelf nog niet had gevonden.
Zijn nog een paar dingen waar ik mee zit.
1) De huidige ADSL WiFi modem heeft weinig /geen bereik op de plek waar de gasten zitten. Ik zal dus een repeater of dergelijkt moeten toepassen. Liefst leg ik een kabel en sluit op het uiteinde van de kabel een WiFi router aan.
2) Ik eventueel iets met prioriteiten willen doen. De ADSL verbinding is niet snel (eind van het bereik) Zelf wil ik natuurlijk normaal kunnen werken over de lijn. Voor de gasten is het een extra iets.
3) Afschermen van mijn eigen netwerk is erg belangrijk voor mij.
4) Bereik van Wifi is niet zo groot dat ik last van de buren krijg
Ik heb een internet verbinding. Deze wil ik gaan delen, maar op een veilige manier. De bedoeling is dat gasten eenvoudig draadloos verbinding kunnen maken met het internet. Tegelijkertijd moet mijn eigen netwerk goed afgeschermd blijven.
Ik had het volgende al bedacht.
ADSL modem/router met WiFi wordt "gasten" toegang punt. Hier sluit ik een 2de router met WiFi aan die ik dicht spijker voor mijn eigen gebruik. Nadeel van dit verhaal is dat mijn "gasten" router op de huidige locatie te weinig bereik heeft. Ik moet dus een kabel trekken met daaran een WiFi router
Alternatief:
- ADSL modem. Deze hoeft geen WiFi. (Dicht gespijkerd)
- 1 WiFi router voor de gasten. (Open)
- 1 WiFi router voor eigen gebruik. (Dicht gespijkerd)
De vraag,
Ik ben niet echt bekend met netwerk apparatuur, met welke componenten kan ik het alternatief invullen
Update verderop ook al gepost
Zie al een aantal dingen die ik zelf nog niet had gevonden.
Zijn nog een paar dingen waar ik mee zit.
1) De huidige ADSL WiFi modem heeft weinig /geen bereik op de plek waar de gasten zitten. Ik zal dus een repeater of dergelijkt moeten toepassen. Liefst leg ik een kabel en sluit op het uiteinde van de kabel een WiFi router aan.
2) Ik eventueel iets met prioriteiten willen doen. De ADSL verbinding is niet snel (eind van het bereik) Zelf wil ik natuurlijk normaal kunnen werken over de lijn. Voor de gasten is het een extra iets.
3) Afschermen van mijn eigen netwerk is erg belangrijk voor mij.
4) Bereik van Wifi is niet zo groot dat ik last van de buren krijg
[ Voor 28% gewijzigd door TNijpjes op 06-08-2010 12:56 ]
Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst