Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:49
Wij hebben een aantal klanten waar nu Exchange 2010 hebben, en vanaf het moment dat die mensen een OOR opzetten vliegt die mail netjes de deur uit als iemand stuurt op die persoon. Maar alle antispam-oplossingen die we tegenkomen houden de de OOOR tegen omdat sinds 2010 deze verstuurd wordt met een blank sender.

Heeft er iemand daar al een workaround voor? Want daar vind je wat beperkte informatie voor, en ik had nu iets gevonden over http://social.technet.mic...2-4f53-916d-eaaeefd4e5d8/ , maar dat begreep ik even niet en daar vond ik geen workaround...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:01

Qwerty-273

Meukposter

RFC 2298 voor mdn's schrijft voor dat het sender veld in zulke berichten leeg is. Deze RFC wordt sinds 2007 strict gehanteerd door Exchange. Zie ook het topic [Exchange 2007] OOF replies zonder <mail from> ?
Men houdt zich nu strict aan de RFC en het probleem ligt dus eigenlijk bij de spamfilters die geen rekening houden met valide mdn's - en een workaround lijkt me voor dit probleem behoorlijk vies en niet de bedoeling om af te wijken van een geaccepteerde RFC (itt Exchange 2003 en eerder die het vaak op een eigen MS manier deden).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ah...nu valt voor mij ook het kwartje op zn plek waarom externe OoF's met een xs4all als smarthost ingesteld niet aankomen.....en zonder smarthost wel.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.