Laptop HDD aansluiten via sata op pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanJordaan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-07 07:59
Eerste post op dit forum, dus ik hoop dat ik alles netjes en op de goede plek heb gehouden. Tips zijn uiteraard welkom.

Beste mensen,

Ik wil binnenkort een laptop harde schijf aansluiten op een pc via SATA (een kennis van mij heeft een virus opgelopen). Maar vroeg me plotseling af of dit wel mogelijk was en of ik niet misschien alvast een adaptertje moet kopen. Na een paar minuten gegoogle leek het mij duidelijk dat de wat nieuwere laptops allemaal een sata300 aansluiting gebruiken. Dit kan ik dus gewoon in een pc hangen toch?
Heeft iemand misschien ervaring met SATA naar USB adapters en misschien een tip waar ik deze kan kopen? Lijkt me wel erg handig zo'n ding.

Alvast bedankt

DaanJordaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Staan in de pricewatch
Hier vind je onder andere de pricewatch: Conceptronic CSATAi23U SATA & IDE naar USB 2.0 Adapter, die heeft mij al een aantal keer goed geholpen.

Los daarvan zijn de SATA interface van een laptop en een dekstop volgens mij gewoon hetzelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door Rupie op 06-08-2010 10:46 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:34
volgens mij is een sata 300 HDD gewoon backwards compatible met sata 150 aansluitingen en kan je die gewoon aansluiten op je moederboard. Een 2,5 ssd kan je ook op een normaal atx moederboard aansluiten, indien die sata heeft. 30 seconden googlen en TADA

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanJordaan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-07 07:59
Toppie! Ik was er al bijna zeker over en ik heb een mooie adapter gevonden. Maar ik wou het even zeker weten.

Dank voor de belachelijk snelle respons!!!