Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Waarom denken mensen logisch over iets na, wat toch niet kan en niet logisch is en gaan dat dan ook posten op de www, zodat andere mensen ook logisch na gaan denken over iets waar niet logisch over na te denken is.

I'll be back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

om te tsjekken wat voo onlogische antwoorden er nog meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 00:06 schreef herminator het volgende:
Waarom denken mensen logisch over iets na, wat toch niet kan en niet logisch is en gaan dat dan ook posten op de www, zodat andere mensen ook logisch na gaan denken over iets waar niet logisch over na te denken is.
Mensen kunnen niet logisch denken, dat denken ze alleen maar. En juist de mensen die denken dat ze logisch nadenken zitten er nog het meest naast waardoor ze de meest onlogische dingen logisch vinden. En het logische gevolg daarvan is dat je de echt logische dingen over het hoofd ziet. Dan post je je gedachten hier op het forum waarna je nog meer onlogische dingen tegenkomt die zeer logisch zijn voor degene die het post maar helaas niet stroken met je eigen logica. Met het logische gevolg dat je geen stap verder komt en met je eigen logische dan wel niet logische gedachten blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik vind dat ik heel logisch nadenk.
Vaak komen logische gedachten ook overeen met iemand anders die logisch denkt.

Maar als we niet logisch kunnen nadenken, kunnen we ook bv niet concluderen dat iets dat heet is je kan verbranden ?

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BART: Mensen kunnen niet logisch denken, dat denken ze alleen maar. En juist de mensen die denken dat ze logisch nadenken zitten er nog het meest naast waardoor ze de meest onlogische dingen logisch vinden. En het logische gevolg daarvan is dat je de echt logische dingen over het hoofd ziet. Dan post je je gedachten hier op het forum waarna je nog meer onlogische dingen tegenkomt die zeer logisch zijn voor degene die het post maar helaas niet stroken met je eigen logica. Met het logische gevolg dat je geen stap verder komt en met je eigen logische dan wel niet logische gedachten blijft zitten.
---------------------------------------------
---------------------------------------------

IK: aha, zoals deze logische maar dan toch onlogische gedachte volgens jouw logische redenering, die dan toch niet logisch is omdat je zegt dat mensen niet logisch kunnen nadenken, maar dat ze dat denken, dus als ik denk dat jou redenering onlogisch is is hij eigenlijk toch logisch aangezien ik denk dat ie onlogisch is...............logisch toch?.............of toch niet?............:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noem is een voorbeeld van logisch nadenken...
Waarover kun je logisch nadenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56

Lordy79

Vastberaden

voorbeeld: waarom loopt PC vast?

- software is brak?
- onderdeel is stuk?

oplossing:

- windows opnieuw installeren

geen resultaat --> onderdeel is stuk

- welk onderdeel is stuk?

Mobo, vgakaart, geheugen, voeding etc?

en dan elk onderdeel 1 voor 1 vervangen.

Zo fix ik zelf een PC en volgens mij is dat een logische manier.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logica is volgens mij niets anders dan het aangeleerd hebben gekregen van een aantal stappen die je moet volgen om tot een bepaald doel te komen. Wat voor de een dus heel logisch is dat je met stap drie begint, zal voor een ander logischer zijn dat eerst met stap 1 en dan 2 wordt doorgegaan, omdat hij/zij dit nou eenmaal op die manier heeft aangeleerd gekregen.

Logisch dacht ik..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op maandag 12 maart 2001 02:39 schreef Lordy79 het volgende:
voorbeeld: waarom loopt PC vast?

- software is brak?
- onderdeel is stuk?

oplossing:

- windows opnieuw installeren

geen resultaat --> onderdeel is stuk

- welk onderdeel is stuk?

Mobo, vgakaart, geheugen, voeding etc?

en dan elk onderdeel 1 voor 1 vervangen.

Zo fix ik zelf een PC en volgens mij is dat een logische manier.
Dit heet "systematisch" nadenken / systematisch problemen oplossen.

Ik vind zelf dat ik altijd wel systematisch nadenk en problemen oplos. Het is een bepaalde manier van denken waardoor je dingen transparant bekijkt en zo verbindingen en systemen ontdekt. Als je het systeem onder de knie hebt kun je zo efficient en snel mogelijk een probleem oplossen!

Putting the bit in Biton since 1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Laatst online: 06-11-2024
Op maandag 12 maart 2001 00:47 schreef -=Confuzer=- het volgende:
...
Maar als we niet logisch kunnen nadenken, kunnen we ook bv niet concluderen dat iets dat heet is je kan verbranden ?
Dat heeft niet zoveel met logica te maken en des te meer met ervaring.

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op maandag 12 maart 2001 09:20 schreef p_m het volgende:

Dit heet "systematisch" nadenken / systematisch problemen oplossen.
...
Goed, maar om dan conlcusies te trekken is wel logica nodig. In dit geval kun je na de nieuwe windhoos install deze uitsluiten als mogelijk probleem ==> als gevolg daarvan kun je verder gaan met het systematische testen van andere invloeden die mogelijk het probleem zijn.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op maandag 12 maart 2001 00:06 schreef herminator het volgende:
....

concreet :?

Wat bedoel je nu en waarom beweer je dat mensen niet logisch kunnen denken? Er zijn natuurlijk verschillende niveau's en compleet logisch denken kan niet niemand.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Aximaxi
ooh ja? logica is het combineren van bepaalde BEKENDE factoren...

Als je jezelf brand aan heet vet, kan je ook BEDENKEN dat je jezelf kan branden aan heet water... zoiets heet nu logica...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Op maandag 12 maart 2001 12:55 schreef mpegernie het volgende:

[..]

Goed, maar om dan conlcusies te trekken is wel logica nodig. In dit geval kun je na de nieuwe windhoos install deze uitsluiten als mogelijk probleem ==> als gevolg daarvan kun je verder gaan met het systematische testen van andere invloeden die mogelijk het probleem zijn.
Sorry, ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Ik zeg niet dat dat GEEN logisch nadenken is, maar dat het systematisch nadenken is. Systematisch nadenken is logisch, en logisch nadenken is een gevolg van systematisch nadenken.

We hebben dus allebei gelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Laatst online: 23-03 12:30
Op maandag 12 maart 2001 13:41 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Aximaxi
[..]

Als je jezelf brand aan heet vet, kan je ook BEDENKEN dat je jezelf kan branden aan heet water... zoiets heet nu logica...
daar ben ik het mee eens :)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op maandag 12 maart 2001 13:43 schreef p_m het volgende:

[..]

Sorry, ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Ik zeg niet dat dat GEEN logisch nadenken is, maar dat het systematisch nadenken is. Systematisch nadenken is logisch, en logisch nadenken is een gevolg van systematisch nadenken.

We hebben dus allebei gelijk! :)
Inderdaad. En daarbij geeft het dus aan dat de mens (beperkte) logische vermogens heeft... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op maandag 12 maart 2001 13:41 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Aximaxi
[..]

Yep, daar doe ik ook in mee. :)

bij kaart spelen kun je bijvoorbeeld op deze manier achter de kaarten van je tegenstander komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het draait alleen om overwegingen. Deze plaats je in een logische volgorde. Dus de vergelijking tussen mensen qua logisch nadenken kun je maken door te kijken naar wie zijn handelingen het meest logisch indeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 01:22 schreef Gracelene het volgende:
IK: aha, zoals deze logische maar dan toch onlogische gedachte volgens jouw logische redenering, die dan toch niet logisch is omdat je zegt dat mensen niet logisch kunnen nadenken, maar dat ze dat denken, dus als ik denk dat jou redenering onlogisch is is hij eigenlijk toch logisch aangezien ik denk dat ie onlogisch is...............logisch toch?.............of toch niet?............:*
Psies (8>
Jij bent de enigste hier die het snapt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een logische gedachtegang kan je beredeneren, en houdt geen rekening met emoties.

Als je logisch denkt, dan heb je geen last van externe factoren zoals gevoel/emoties waarden/normen enz. enz.
Ook is een logica te beredeneren.
1+1=2 = logisch, want je kan het beredeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psies
Jij bent de enigste hier die het snapt.

------------------------------------
------------------------------------

Dat zou ik ook zeggen ja, want al die logische dingen die hier worden gepost, wordt je echt geflipt van.
Wat een uitspraak allemaal niet kan veroorzaken, logisch of niet.............:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Op Monday 12 March 2001 21:50 schreef VipTweak het volgende:
Een logische gedachtegang kan je beredeneren, en houdt geen rekening met emoties.

Als je logisch denkt, dan heb je geen last van externe factoren zoals gevoel/emoties waarden/normen enz. enz.
Ook is een logica te beredeneren.
1+1=2 = logisch, want je kan het beredeneren.
Zijn emoties dan ook niet logisch??

Want: als er iets vervelends gebeurt wordt je meestal verdrietig/boos/chagrijnig! Als er iets leuks gebeurt wordt je blij/vrolijk/voel je je goed... of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Emoties zijn niet logisch, maar wel elementen die je in logische redenaties kan gebruiken.
Zeker niet. Alleen met inductie kan je je ervaringen omzetten tot de conlusie dat als iets heet is je je er aan kan branden.
Mensen kunnen niet logisch denken, dat denken ze alleen maar.
O kom, ik ga eens onlogisch nadenken. Wat denk je hier van? Ik ben groen. Bovendien ben ik paars. Als je groen bent, ben je een peer. Ik ben groen, dus ik ben een appel. Of je bent een peer, of je bent een appel. Ik ben een peer en een appel.

Kijk, dat is nou onlogisch. En dat doen mensen normaal niet. Logisch nadenken is zeer simpel en mensen kunnen het heel goed als ze zouden willen. Maar nee, ze willen liever zulke gemakkelijke dingen als geloof. Minder werk, meer 'zekerheid', maar kans op wat je wilt horen. Minder kans op waarheid.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1