Foto's van Sandisk Ultra II verdwenen/onzichtbaar??!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 22:41
Hallo (:

Ik kom dus net terug van een verschrikkelijk stressvolle vakantie en wilde op me gemak eens me gemaakte foto's op de pc terugzien. Tot m'n verbazing was het mapje waar de foto's gewoonlijk in staan, DCIM/100mscdf -uit mijn hoofd- zo leeg als het maar leeg kan zijn.

Toen stopte ik het kaartje weer terug in mijn camera, en ik vermoedde het helaas al, ook die kon er geen foto op terugvinden!
Nu heb ik hem eens gescant met 'Recuva', en daar vind ik alleen foto's van voor de vakantie, van voor ik mijn kaart geformateerd had.

Echter, wanneer ik kijk hoeveel ruimte er nog vrij is, zie ik dat er nog ongeveer 600mb gebruikt word, maar waar die 600mb aan bestanden staat, is mij een raadsel.
Ik vermoed dat dit om de foto's gaat aangezien 600mb best kan kloppen (het waren ongeveer 200 foto's). Maar hoe krijg ik deze terug?

Verborgen bestanden weergeven heeft niets opgeleverd..

Wat ik dus al geprobeerd heb:
-Recuva (vond alles foto's van VOOR de vakantie, toen ik hem dus geformateerd had).
-"Verborgen bestanden weergeven" aanzetten bij Mapopties.

En ik wil het liefst geen grote risico's nemen omdat ik deze foto's echt dolgraag terug zou willen.

Alvast bedankt!

edit: ik gebruik deze kaart icm met een Sony a300

[ Voor 5% gewijzigd door Brad op 06-08-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:49

D4NG3R

kiwi

:)

Andere PC geprobeerd?
En weet je zeker dat TIJDENS de vakantie de foto's er wel waren?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Ja dat weet ik 100% zeker, ik heb gister nog wat foto's verwijderd.
En in het vliegtuig zo'n 3 uur geleden heb ik er ook nog een aantal gemaakt..

edit: en ja, ook op me ma's laptop hetzelfde verhaal

[ Voor 16% gewijzigd door Brad op 06-08-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Probeer eens:
Zero Assumption Recovery

Ik vind het een heel erg vreemd verhaal, maar als ZAR niets kan terughalen zijn ze helaas echt weg.
Image recovery is gratis met dit programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:18
Zoek contact op met Sandisk, misschien kunnen ze je verder helpen.
Vriend van mij had een soort gelijke probleem en alles was toen goed gekomen via Sandisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Bedankt voor de reacties!
En ja dat zal ik zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38

Xtremelead

powered by E-MU

Ik heb zeer goede ervaringen met SanDisk Rescue Pro, dat kreeg ik op een cdtje bij mijn extreme kaartje.
Dit haalde al mijn fotos terug en ook die ik (vreemd genoeg!!) maarliefst twee jaar geleden gemaakt had, terwijl ik de kaart al meedere malen helemaal vol had geschoten en had geformatteerd :s

Zero assumption recovery kon toen niks vinden..

[ Voor 7% gewijzigd door Xtremelead op 06-08-2010 10:29 ]

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 21:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Heeft je camera toevallig intern geheugen oid waar de foto's op staan. Want als de recoverysoftware foto's terugvindt van vóór een format, zijn er naar alle waarschijnlijk nooit nieuwe bestanden op het kaartje opgeslagen. Omdat je de foto's wel via de camera hebt bekeken zou ik zeggen dat ze dus ergens anders opgeslagen zijn.

Heb je na het maken van de foto's gewoon op het schermpje gekeken of heb je echt de hele serie aan foto's tijdens de vakantie op je camera bekeken? In dat eerste geval kan het zijn dat je camera foto's maakt maar niet kan opslaan. Sommige camera's stoppen dan met foto's maken maar anderen gaan gewoon door zonder melding oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Had hij dat maar, maar helaas... Nee dus.
Maar ik heb veel foto's terugbekeken, ze stonden er gister, nee, vanochtend zelfs, nog allemaal op!
Maar het rare is dat er dus 600mb word gebruikt op dat kaartje, die ik niet thuis kan brengen...
Dus dan zijn ze er misschien wel, maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Probeer ze eens met de software van je camera te halen. Misschien kan die wel de foto's zien.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Xtremelead schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:28:
Ik heb zeer goede ervaringen met SanDisk Rescue Pro, dat kreeg ik op een cdtje bij mijn extreme kaartje.
Dit haalde al mijn fotos terug en ook die ik (vreemd genoeg!!) maarliefst twee jaar geleden gemaakt had, terwijl ik de kaart al meedere malen helemaal vol had geschoten en had geformatteerd :s

Zero assumption recovery kon toen niks vinden..
Ik heb dit programmaatje maar even ergens gedownload, en ik moet zeggen: bedankt!
Jammer genoeg was het 1 of andere demo dus ik kon ze niet naar me pc kopieren :(
Maar daar heb ik zo mijn (niet legale) oplossingen voor denk ik, ik kan me trouwens niet herinneren dat ik er een CD bij kreeg, maar ik zal nog wel even zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ik zou beginnen met een image te maken van die kaart, en daarop te prutsen.

Voor je het weet wordt gebeurt er iets, en ben je daadwerkelijk alles kwijt.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
met wat voor programmaatje zou ik zoiets kunnen doen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Brad schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:35:
[...]
Maar daar heb ik zo mijn (niet legale) oplossingen voor denk ik, ik kan me trouwens niet herinneren dat ik er een CD bij kreeg, maar ik zal nog wel even zoeken!
Die CD zit alleen bij de duurdere Extreme kaartjes.
Pagina: 1