Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02
Ik heb vannacht op een machine memtest laten draaien. Gisteren na de eerste 2 passes geen errors, maar vanochtend (na ruim 8 uur gedraaid te hebben) toch wat errors naar boven gekomen. De errors zijn echter niet rood (dit is toch normaal rood?) en nu weet ik niet goed wat ik ermee moet doen. Accepteren of retourneren?

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y152/Tarabass/201008060714_001.jpg

Het betreft overigens 2 bankjes van 2GB kingston geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Tja, met geheugen is een error een error en dus een reden om het om te wisselen als je het mij vraagt. Was er een reden om memtest te draaien? Hoe lang had je de test gister laten draaien? Je krijgt pas een goed beeld na 8 uur of iets in die geest, dus als het gister na een uurtje geen errors gaf geeft dat niet echt een goed beeld.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
Rupie schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:11:
Tja, met geheugen is een error een error en dus een reden om het om te wisselen als je het mij vraagt. Was er een reden om memtest te draaien? Hoe lang had je de test gister laten draaien? Je krijgt pas een goed beeld na 8 uur of iets in die geest, dus als het gister na een uurtje geen errors gaf geeft dat niet echt een goed beeld.
Het gekke is dat het geheugen nog geen jaar oud is, en dat beide bankjes errors bevatten. Het betreft wel een setje (2x2GB) dus het zou een productiefoutje kunnen zijn of iets. De reden waarom ik de test draai is omdat de machine veel last had van bsod's, vooral met het converteren van films etc.. De test heeft in het geval van de screenshot (vanochtend genomen) 8 uur en 24 minuten gedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Tarabass schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:25:
[...]
Het gekke is dat het geheugen nog geen jaar oud is, en dat beide bankjes errors bevatten. Het betreft wel een setje (2x2GB) dus het zou een productiefoutje kunnen zijn of iets. De reden waarom ik de test draai is omdat de machine veel last had van bsod's, vooral met het converteren van films etc.. De test heeft in het geval van de screenshot (vanochtend genomen) 8 uur en 24 minuten gedraaid :)
Heb je beide dimmen ook afzonderlijk getest, anders kun je niet betrouwbaar achterhalen of er fouten in allebei zit. Welk geheugen is het precies (typenummer), en heeft deze toevallig nog een hogere dan de standaard spanning nodig om correct te functioneren? Memtest86 herkent het geheugen ook niet correct, dus probeer de laatste versie (v3.5) of gebruik Memtest86+. Deze geeft ook de rode tekst bij fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
Nielson schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:39:
[...]
Heb je beide dimmen ook afzonderlijk getest, anders kun je niet betrouwbaar achterhalen of er fouten in allebei zit. Welk geheugen is het precies (typenummer), en heeft deze toevallig nog een hogere dan de standaard spanning nodig om correct te functioneren? Memtest86 herkent het geheugen ook niet correct, dus gebruik iig de laatste versie (v3.5) of gebruik Memtest86+. Deze geeft ook de rode tekst bij fouten.
Het viel mij ook inderdaad op dat het geheugen niet goed herkent wordt. Het zijn ook ddr2-modules, terwijl er ddr1 staat, of maakt dat niets uit? Ik heb gisteravond eerst de modules per stuk getest (allebei pass, geen errors). Daarna beide modules de hele nacht laten testen. De laatste versie (3.5) doet het niet, de pc start direct opnieuw op, versie 3.4 doet het overigens wel goed.

Het geheugen is: KVR800D2N5K2/4G. Standaard kingston bankjes. Ik heb memtest van .com gedownload, misschien die van memtest.org eens proberen als die anders is? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tarabass op 06-08-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Tarabass schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:43:
[...]

Het viel mij ook inderdaad op dat het geheugen niet goed herkent wordt. Het zijn ook ddr2-modules, terwijl er ddr1 staat, of maakt dat niets uit? Ik heb gisteravond eerst de modules per stuk getest (allebei pass, geen errors). Daarna beide modules de hele nacht laten testen. De laatste versie (3.5) doet het niet, de pc start direct opnieuw op, versie 3.4 doet het overigens wel goed.

Het geheugen is: KVR800D2N5K2/4G. Standaard kingston bankjes. Ik heb memtest van .com gedownload, misschien die van memtest.org eens proberen als die anders is? :)
Die heeft iig wat betere hardware herkenning, en wordt wat actiever aan ontwikkeld heb ik het idee. ValueRam werkt normaal gesproken vrij probleemloos. Heb je in de bios alles mbt het geheugen op default/spd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
Nielson schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:48:
[...]
Die heeft iig wat betere hardware herkenning, en wordt wat actiever aan ontwikkeld heb ik het idee. ValueRam werkt normaal gesproken vrij probleemloos. Heb je in de bios alles mbt het geheugen op default/spd staan?
Ja, ik heb eerst de bios gereset en opgeslagen. Gechecked of de proc. steps goed stonden etc.. Het zou dus de moeite zijn om die andere versie vannacht aan te zetten? Ik zal ook even de volts et.c goed nakijken, ben er vanuit gegaan dat dat allemaal goed zou staan na de reset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Wat zegt Memtest86+ ervan?
http://www.memtest.org/

Is wat meer up to date en vind fouten over het algemeen wat sneller.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

D4NG3R NL schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:17:
Wat zegt Memtest86+ ervan?
http://www.memtest.org/

Is wat meer up to date en vind fouten over het algemeen wat sneller.
Die gebruik ik ook altijd. Zal hem van het weekend zelf nog eens draaien.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Zou idd de nieuwe versie nog een keer laten lopen, maar kans is wel aanwezig dat deze dan ook fouten aangeeft. ValueRam werkt normaal gesproken goed op de standaard instellingen, maar ben bv wel benieuwd op welke snelheid je geheugen nu precies draait. Op je screenshot lijkt het op 466MHz (DDR2-933) wat zou beteken dat je je geheugen overklokt (aangezien het DDR2-800 is) wat weer de fouten kan verklaren. Zou je anders in Windows nog even willen kijken met cpu-z wat er onder de memroy en spd tab wordt weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
Nielson schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:19:
Zou idd de nieuwe versie nog een keer laten lopen, maar kans is wel aanwezig dat deze dan ook fouten aangeeft. ValueRam werkt normaal gesproken goed op de standaard instellingen, maar ben bv wel benieuwd op welke snelheid je geheugen nu precies draait. Op je screenshot lijkt het op 466MHz (DDR2-933) wat zou beteken dat je je geheugen overklokt (aangezien het DDR2-800 is) wat weer de fouten kan verklaren. Zou je anders in Windows nog even willen kijken met cpu-z wat er onder de memroy en spd tab wordt weergegeven?
Ik kan helaas nu niet kijken, want ben aan het werk. Maar ga het vanavond zeker gelijk doen. Ik breng je op de hoogte zodra ik de gegevens heb en zet dan direct even de nieuwste versie van .org aan. Eens kijken wat die vindt. In ieder geval erg bedankt voor de hulp allen, wordt gewaardeerd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Zet anders in de bios het geheugen even handmatig op 400MHz/DDR2-800 voordat je de test draait. Kijk ook even of er misschien een bios update voor je mainboard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
Nielson schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:28:
Zet anders in de bios het geheugen even handmatig op 400MHz/DDR2-800 voordat je de test draait. Kijk ook even of er misschien een bios update voor je mainboard is.
Ik ga straks inderdaad alles even handmatig instellen. De cas klopt volgens mij ook niet. Zal dan met cpu-z die gegevens even opvragen en de test nogmaals runnen met de versie van memtest.org. Hopelijk geeft dat een beter beeld en misschien wel helemaal geen errors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
Vandaag teruggekomen van mijn werk en na 10,5 uur gedraaid te hebben helemaal geen errors. Toch maar even de memtest-versie van memtest.org gedownload en die gaf direct al goede waarden weer en geen errors:

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y152/Tarabass/201008062048_010.jpg

Gelijk alles handmatig ingesteld in de bios. Vannacht dus maar weer laten draaien en testen, ben benieuwd wat hier uit komt. Hier trouwens ook een screendump van cpu-z (de spd-waarden):
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y152/Tarabass/Knipsel.png

De pc heeft veel BSoD's gehad de laatste tijd. Vooral met converteren van filmbestanden naar .avi. Ik ga zo alle drivers vernieuwen en testen draaien. Misschien komt daar nog wat uit :?

Nog tips voor test-software? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tarabass op 06-08-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
Hmm, helaas. Na een nacht draaien met de nieuwste versie van memtest toch weer errors. Het geheugen is druk brak. Nu nog zien te rma'en, want ik heb het gekocht bij Cool-Prices en die zijn failliet :(

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y152/Tarabass/201008070736_014.jpg

Bedankt allemaal voor het meedenken in ieder geval :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tarabass op 07-08-2010 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:00
Ik heb pas een nieuw systeem gebouwd en dit was de eerste keer voor mij. Helaas kreeg ik heel veel blue screens en wilde windows niet installeren vanwege corrupte installatiefiles (legale windows 7 oem). Omdat het mijn eerste keer was ging ik erg twijfelen wat ik fout gedaan had.

Toen na veel googlen kwam ik iemand tegen met dezelfde errors en bij hem was 1 van zijn ram modules stuk. Ik heb toen 1 van mijn ram modules eruit gehaald en opeens installeerde windows wel gewoon.

Toen ben ik het programma memtest op de geïnstalleerde ram module gaan draaien en binnen 0.3% pass had ik al 49 fouten.

Weet ik nu zeker dat dit aan mijn RAM ligt en zal een simpele DOA dit oplossen? Of kan het ook aan mijn cpu liggen (die corrupte dingen wegschrijft naar RAM) of een kapot moederbord (waarin het ram niet fatsoenlijk werkt)?

Ik heb de RAM modules in de 2 andere sloten van het moederbord gedaan om het tweede enigszins uit te sluiten, dit bleef blue-screens geven. Daarna de 1e relatief goede module in ander slot, dit was weer redelijk stabiel maar toch nog bluescreens.

Daarnaast wilde ik graag weten of het kwaad kan voor de overige onderdelen dat er waarschijnlijk kapot ram in zit. Kan ik de pc zo goed en kwaad als het kan gebruiken of is het beter om hem uit te laten staan tot de nieuwe ram er is.

mijn systeem is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 54,65€ 54,65
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 225,-€ 225,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,-€ 18,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 89,35€ 89,35
1Xigmatek Asgard Zwart€ 32,-€ 32,-
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,26€ 23,26
1Nexus Real Silent D12SL-12, 120mm€ 4,94€ 4,94
1Antec TruePower TP-650€ 100,40€ 100,40
1OCZ Gold AMD Edition OCZ3G1333LVAM4GK€ 82,11€ 82,11
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 147,-€ 147,-
1Asrock 870 EXTREME3€ 74,97€ 74,97
1Club3D HD5850 Overclocked Edition€ 267,98€ 267,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.119,66

En ik heb het volgende RAM nu besteld nadat het oude RMA gaat:

#ProductPrijsSubtotaal
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 71,40€ 71,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 71,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Tarabass schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 07:52:
Hmm, helaas. Na een nacht draaien met de nieuwste versie van memtest toch weer errors. Het geheugen is druk brak. Nu nog zien te rma'en, want ik heb het gekocht bij Cool-Prices en die zijn failliet :(

[afbeelding]

Bedankt allemaal voor het meedenken in ieder geval :)
Gewoon naar Kingston zelf sturen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
Een nacht :o Ik heb memtest86 ook maar gedownload en ik heb na 2 minuten al 180 errors (ja, letterlijk). En hij zegt ook dat mijn ram 533 Mhz is, terwijl het 1333 mhz zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
RemcoDelft schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:36:
[...]

Gewoon naar Kingston zelf sturen neem ik aan?
Ik ga maandag even bellen naar ze en vragen wat ik nu kan doen. Het geheugen is nog geen jaar oud, eind deze maand zijn ze jarig, dus dat moet geen problemen opleveren. Waarschijnlijk moet ik het opsturen inderdaad. Heb in ieder geval alle screenshots opgeslagen mochten ze moeilijk doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
Takenzo schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:17:
Een nacht :o Ik heb memtest86 ook maar gedownload en ik heb na 2 minuten al 180 errors (ja, letterlijk). En hij zegt ook dat mijn ram 533 Mhz is, terwijl het 1333 mhz zou moeten zijn.
die versie van .com gaf bij mij problemen. Heb je de versie (4.10) van .org geprobeerd? Stel anders, zoals besproken in dit topic, de instellingen van je geheugen en proc. zelf in in de bios :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
Ik draai inderdaad nu 4.10 van .org. Inmiddels na 40 minuten 6400 errors. Maakt het uit wat ik instel in de bios? Volgens mij is het geheugen gewoon helemaal brak en moet ik wachten op nieuw. Maar ik zou wel graag weten hoe ik andere onderdelen (moederbord en cpu vooral) uit kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
Takenzo schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:57:
Ik draai inderdaad nu 4.10 van .org. Inmiddels na 40 minuten 6400 errors. Maakt het uit wat ik instel in de bios? Volgens mij is het geheugen gewoon helemaal brak en moet ik wachten op nieuw. Maar ik zou wel graag weten hoe ik andere onderdelen (moederbord en cpu vooral) uit kan sluiten.
Als je niet weet wat je in moet stellen in de bios, blijf daar dan maar vanaf. Wat je kan proberen is de bios te laden met de default settings, opslaan en de testen nog eens proberen. Als je je memory test, en die geeft errors, dan kan je er vanuit gaan dat je memory kapot is. Kloppen de gegevens (proc. snelheid, geheugen-clock, etc.) wel als je memtest 4.10 draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
Ja dat klopt wel, ik bedoel niet dat ik niet weet wat ik in kan stellen maar meer of het daar aan kon liggen. Het geheugen is dual channal 1333 dus in bios moet hij op 667 MHz staan, toch? Van zichzelf stond hij op 533 mhz 1066.
Fijn dat het bijna zeker geheugen is, zou zonde van de rma zijn anders. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Takenzo schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:03:
Ja dat klopt wel, ik bedoel niet dat ik niet weet wat ik in kan stellen maar meer of het daar aan kon liggen. Het geheugen is dual channal 1333 dus in bios moet hij op 667 MHz staan, toch? Van zichzelf stond hij op 533 mhz 1066.
Fijn dat het bijna zeker geheugen is, zou zonde van de rma zijn anders. Bedankt!
Spanning ook goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
Ja, 1,65volt, ben nergens aan gekomen. Systeem is namelijk ook nooit stabiel geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Takenzo schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:03:
Nee is niet goed!
Je moederbord moet het wel aankunnen, je bios vind dat hij langzamer moet lopen. En als jij dus sneller zet, zeker omdat het nu al niet goed is, zal het alleen maar slechter worden.

-Je moet de timings losser zetten, dus langzamer, en dit langzame is maar een beetje op het hele systeem.
-Je kan ook nog de voltage hoger zetten. Eerst uitzoeken waar het geheugen op moet lopen bij leverancier, dan een beetje bij beetje verhogen, misschien een beetje erbij en hij loopt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

jan99999 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:41:
[...]

Nee is niet goed!
Je moederbord moet het wel aankunnen, je bios vind dat hij langzamer moet lopen. En als jij dus sneller zet, zeker omdat het nu al niet goed is, zal het alleen maar slechter worden.
Ja is wel goed!
Je geheugencontroller (Welke op het CPU zit, niet op het moederbord) ziet het geheugen als 533Mhz (DDR3 1066) dus moet je hem handmatig op de fabriekinstellingen zetten.

Oftewel

1333Mhz
1.65v
Latencies van: 9-9-9-20

Is net als bij 1600Mhz geheugen, of geheugen met een CAS lager als 9-11-11-24. (Ik denk dat het dus ook komt door je lage cas ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 07-08-2010 22:13 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
Bedankt, vanavond ben ik thuis en ga ik het proberen, ik dacht dat het veiligste wel was om niks te veranderen maar blijkbaar is dat niet zo. Weer wat geleerd.

[ Voor 111% gewijzigd door Takenzo op 09-08-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
Ik ben thuis en heb de timings ingesteld op 9 9 9 20 op 1.65v zoals de fabrikant aangeeft, ook heb ik het RAM op 1333 mhz laten lopen en heb toen memtest gedraaid.

het resultaat is dit:

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img823/9021/img0544m.jpg

Echt kapot ram dus? Of is er nog iets dat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
test de modules eens apart van elkaar, dan weet je of er 1 module stuk is of dat het incompatibiliteit is..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

nedernakker schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 07:12:
test de modules eens apart van elkaar, dan weet je of er 1 module stuk is of dat het incompatibiliteit is..
IDD dan weet je gelijk wat de boosdoener is.

En het geheugen kan je gewoon via Kingston om laten ruilen. Zo heb ik dat ook ooit eens gedaan met een usb stick. Stuurde 1Gb op en kreeg 4Gb terug :)

Via de site : NL nummer: 0900 0400265

[ Voor 4% gewijzigd door Frostbite op 09-08-2010 09:12 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
Sc0rPi0N schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:08:
[...]

IDD dan weet je gelijk wat de boosdoener is.

En het geheugen kan je gewoon via Kingston om laten ruilen. Zo heb ik dat ook ooit eens gedaan met een usb stick. Stuurde 1Gb op en kreeg 4Gb terug :)

Via de site : NL nummer: 0900 0400265
Of een rma request via e-mail. Let op dat je een engelse medewerker aan de lijn krijgt als je het nl nummer belt. Daar kwam ik vanochtend achter :P

Mijn geheugen ligt klaar om verzonden te worden. Ze doen helemaal niet moeilijk, zeker niet als je aangeeft dat je bsod's krijgt en het geheugen getest hebt met memtest. Na het rma-verzoek krijg je een nederlands adres waar je het geheugen heen kan sturen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Tot zover niets dan lof voor kingston, erg goede support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
Bedankt maar ik had geen kingston geheugen maar OCZ. Ik heb inmiddels Geil geheugen besteld (weer leverbaar en goedkoper) en de oude OCZ gaat terug. Nu hoop ik alleen niet dat ze moeilijk doen over crediteren in plaats van omruilen, in hun voorwaarden staat dat het wordt omgeruild, maar volgens mij sta ik volledig in mijn recht om het gecrediteerd te krijgen (binnen 7 dagen na aankoop doa rma aangevraagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Takenzo schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:32:
Ik heb pas een nieuw systeem gebouwd en dit was de eerste keer voor mij. Helaas kreeg ik heel veel blue screens en wilde windows niet installeren vanwege corrupte installatiefiles (legale windows 7 oem). Omdat het mijn eerste keer was ging ik erg twijfelen wat ik fout gedaan had.
Takenzo, een andermans topic kapen is eigenlijk niet echt gewenst. Ik begrijp dat je denkt: "Hey, ik heb ook memory-errors! Dus dan zet ik mijn verhaal hier maar neer." Maar met 180 fouten de ene keer, en 49 de andere keer, ziet het er naar uit dat jouw probleem gewoon van heel andere aard is (in ieder geval van een heel andere orde). Beste kun je denk ik je eigen topic openen. Leest ook een stuk prettiger voor mensen die zo'n topic doorlezen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
Excuses, ik dacht dat het juist meer gewenst was om een bestaand topic te gebruiken indien mogelijk dan om een nieuwe te openen.
Ik heb nu echter nieuw ram binnengekregen en alles werkt nu perfect, dus mijn probleem is opgelost.
Pagina: 1