[Debian] Geen DHCP Lease

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Wij zijn momenteel bezig met enkele testen aan het doen op een HP Proliant BL460c G6 (blade). De blade heeft Broadcom 57711E netwerk kaarten. We hebben een Debian netinstall (32bit en 64 bit) cd met de bnx2 drivers gemaakt en zo de blade proberen te installeren. De netwerkkaarten worden herkent maar krijgt geen ip (dhcp) adres op het netwerk. Wanneer we een vast IP instellen krijgen we geen connectie naar het netwerk. Pings naar andere hosts in het netwerk komen niet toe.
Volgens http://wiki.debian.org/HP/ProLiant zou onze blade moeten werken met debian.

Wanneer we op dezelfde blade RedHat 5.5 zetten, werkt het netwerk zonder problemen. Wanneer we booten met een Ubuntu live cd krijgen we ook een IP.
Volgens ons is er een driver probleem met de bnx2x driver

Iemand een idee ?

[ Voor 8% gewijzigd door software op 06-08-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik neem aan dat je op die CD ook de firmware hebt gezet? Herkent hij de netwerkkaarten uberhaubt wel of blijft je 'ifconfig' leeg? Welke versie van debian probeer je erop te zetten?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
Ja, de firmware staat op de cd. Er bestaat een script die de firmware op de cd zet.
http://dannf.org/bloggf/tech/add-firmware-to.html

Wanneer we de gewone netinstall cd gebruiken worden de netwerkkaarten niet herkent in de setup. Met de aangepaste netinstall cd worden de netwerkkaarten direct gevonden.

De netwerkkaarten worden herkent met een ifconfig. Als we kijken met ethtool zien we dat er een link is met de switch, maar we krijgen geen IP.
We hebben 7 netwerkkaarten in de blade zitten met een ifconfig -a zien we alle netwerkkaarten.

We testen met Debian lenny.

[ Voor 17% gewijzigd door software op 06-08-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik heb in het verleden redelijk slechte ervaringen gehad met broadcom nics, maar de laatste tijd werken ze redelijk iig met squeeze. Ik weet niet of het een optie is, maar je zou squeeze kunnen proberen.

Overigens installeer ik het meestal 'gewoon' met een netinstall, waarbij ik tijdens de netwerkkaart initialisatie even naar de andere prompt swap en daar de firmware van een usb stick afhaal (via de drac/ilom vanaf een usb stick in mijn eigen pc). En dat gaat ongeveer als volgt: modprobe -r bnx2, copy firmware /lib/firmware; modprobe bnx2.

Maargoed, geen idee of je squeeze kan/mag gebruiken :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

TCP Offloading engine actief op de kaarten? Die moet uitstaan volgens mij, dat werkt niet (goed) onder Linux laatste keer dat ik checkte (G5 serie Debian Lenny).

En staan je switches wel goed geconfigureerd? Niet toevallig in een default VLAN terwijl je andere spul in een eigen VLAN zit?

[ Voor 28% gewijzigd door Kippenijzer op 06-08-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:21
Als je de firmware op een USB stick zet komt je installer toch gewoon met een warning dat hij drivers mist? Dan de USB stick er in en drivers installeren.. Dan snel je stick er weer uit trekken anders komt grub op je usb stick te staan :P, gaat automatisch fout.

Zo heb ik het gedaan tenminste met zelfde type server en dat ging prima. In Debian 6 (Squeeze) werd het kaartje zelfs herkend en gewoon goed geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
Kees schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:00:
Ik heb in het verleden redelijk slechte ervaringen gehad met broadcom nics, maar de laatste tijd werken ze redelijk iig met squeeze. Ik weet niet of het een optie is, maar je zou squeeze kunnen proberen.

Overigens installeer ik het meestal 'gewoon' met een netinstall, waarbij ik tijdens de netwerkkaart initialisatie even naar de andere prompt swap en daar de firmware van een usb stick afhaal (via de drac/ilom vanaf een usb stick in mijn eigen pc). En dat gaat ongeveer als volgt: modprobe -r bnx2, copy firmware /lib/firmware; modprobe bnx2.

Maargoed, geen idee of je squeeze kan/mag gebruiken :)
Juist even getest met de squeeze. Het probleem met squeeze is dat de netwerkkaarten niet worden herkent."No ethernet card was detected" terwijl in lenny de kaarten wel worden herkent.
Ik heb de bnx2 drivers geladen en gecontroleerd of de module geladen is. De module was geladen maar geen netwerkkaarten gevonden.
Kippenijzer schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:03:
TCP Offloading engine actief op de kaarten? Die moet uitstaan volgens mij, dat werkt niet (goed) onder Linux laatste keer dat ik checkte (G5 serie Debian Lenny).

En staan je switches wel goed geconfigureerd? Niet toevallig in een default VLAN terwijl je andere spul in een eigen VLAN zit?
Heb getest met Lenny en de TCP Offloading engine gedeactiveerd, not steeds geen dhcp adres. Het VLAN staat juist, wanneer ik test met Ubuntu heb ik wel een ip adres.
ex87 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:39:
Als je de firmware op een USB stick zet komt je installer toch gewoon met een warning dat hij drivers mist? Dan de USB stick er in en drivers installeren.. Dan snel je stick er weer uit trekken anders komt grub op je usb stick te staan :P, gaat automatisch fout.

Zo heb ik het gedaan tenminste met zelfde type server en dat ging prima. In Debian 6 (Squeeze) werd het kaartje zelfs herkend en gewoon goed geïnstalleerd.
Bij lenny worden de netwerkkaarten herkent met de firmware. Dit gaat goed.
Bij de squeeze worden mijn netwerkkaarten niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:58

MartinMeijerink

Computerrorist

Misschien snelheid en/of duplex handmatig instellen?

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
Snelheid en duplex handmatig instellen heeft jammer genoeg niets opgeleverd.
Netwerkkaart weigert om ip adres te krijgen.
Pagina: 1