Toon posts:

Geluidskaart opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'avond, iemand tijd voor de volgende vraag misschien?

Ik heb nieuwe boxen gekocht voor m'n PC want ik heb m'n oude boxen opgeblazen (tenminste - dat denk ik, want...).

Met m'n nieuwe boxen hoor ik weer een ruis. Ik heb ze wel van begin af aan vrij hard aangezet maar ok.

Feit is dat cd-muziek geen ruis geeft, een mp3 file wel - maar als ik die mp3 naar cd brandt en deze in m'n stereo doe en afspeel (met de PC boxen aangesloten op m'n stereo) geeft de muziek _geen_ ruis.

Dus als de bron m'n PC is heb ik ruis op m'n nieuwe speakers en als de bron m'n stereo is dan heb ik geen ruis.
Verder heb ik ook geen ruis als ik een CD afspeel op m'n PC op m'n nieuwe speakers.

Weer een mysterie.. kan het zijn dat ik de geluidskaart heb mishandelt? "Opgeblazen" misschien? O.i.d.

Alvast bedankt!
-Phrozen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Het lijkt me vrij duidelijk hierzo dat het dus aan je kabels ligt. Controleer eens of het goed afgeschermde kabels zijn of dat ze langs boxen lopen of andere magnetische velden, of misschien heb je wel heel veel kabels gebundeld.

Als hiermee het probleem niet kan worden opgelost zou ik teruggaan naar de winkel en je garantie evt. claimen omdat dan het probleem hoogstwaarschijnlijk zit in een aansluiting op het apparaat of eventueel zelfs ìn het apparaat.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

wat voor boxen zijn eht ? standaard met 3.5mm jack ?? probeer het stekker er goed in te doen , of dat het geen goed kontakt maakt, of wat ook kan zijn is de simpele feit (als je een 3.5mm jack hebt) dat op je stereo waarschijnlijk op de koptelefoon uitgang hebt en dat si volgens mij iets groter dan >2mv en bij je pc iets hoger geloof ik

maar daar zal het hoop ik niet aan leggen , probeer het contakt

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Zet je cd-volume eens op dempen of heel laag, dat wil ook wel ruisen.