Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49
Sinds kort krijg ik op willekeurige (youtube, gamen, afk) momenten blauwe schermen met daarop MEMORY_MANAGEMENT
soms ook een BAD_POOL_HEADER
en ook SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Specs:
Mobo: MSI P55-GD65
Graka: Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)
Voeding: Corsair HX750W
Proc: Intel Core i7 860
RAM: OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK
HD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Het probleem doet zich steeds vaker voor. Eerste 2 maanden totaal geen last van gehad, maar opeens begint het. Random BSOD :( Met als gevolg dat bestanden corrupt raken en ik heel veel programma's opnieuw moet installeren of niet eens meer kan installeren.

Wat ik al gedaan heb:
~ Memtest: eerste keer getest - geen errors ~ tweede keer gestest - veel errors.
~ Ram omgewisseld: (sloten 1 en 3), nog steeds.
~ Ram teruggebracht en nieuwe gekregen, nog steeds.
~ Ram verplaatst naar sloten 2 en 4, wilde niet opstarten.

Uiteindelijk maar 1 ramlatje in slot 1 en tot nu toe nog geen BSODS, maar dit is geen goeie oplossing.
Is misschien slot nr 3 kapot? Moet ik het mobo teruggsturen of is andere hardware het probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door alaineman op 05-08-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Is het geheugen omgewisseld voor hetzelfde soort geheugen als de eerste keer? Zo ja, staat dit geheugen op de QVL?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenidee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 10:08
Voltage van het geheugen in de BIOS gecontroleerd?
Het kan wellicht ook duiden op een virtueel geheugen probleem. Even uitzetten opnieuw opstarten, en weer aanzetten en opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
Met omgewisseld bedoel ik het geheugen van slot 3 verwisseld met slot 1.
Ik heb geen ander geheugen wat erin kan. En volgens msi website is 1333 mhz geheugen compatible. Verder staat er niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 18:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

alaineman schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:01:
En volgens msi website is 1333 mhz geheugen compatible. Verder staat er niks over.
Dan heb je met je neus gekeken ;)
http://global.msi.eu/uploads/test_report/TR10_1846.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
Ok dankje dat je me erop wijst ;)
Maar hij staat er wel tussen.

EDIT: Ik ga nu stoppen, moet morgen vroeg op. Ik _/-\o_ tweakers :)
EDIT2: Net nog even snel gekeken naar het voltage en die staat op 1.513 :/

[ Voor 20% gewijzigd door alaineman op 05-08-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
alaineman schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:01:
Met omgewisseld bedoel ik het geheugen van slot 3 verwisseld met slot 1.
Ik heb geen ander geheugen wat erin kan. En volgens msi website is 1333 mhz geheugen compatible. Verder staat er niks over.
Dan heb ik toch echt het idee dat het geheugen niet helemaal lekker is, ik zou overwegen om die terug te brengen/sturen naar de winkel waar je die vandaan hebt. Het feit dat memtest errors geeft zou voor mij genoeg reden zijn om het terug te sturen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

alaineman schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:04:
EDIT2: Net nog even snel gekeken naar het voltage en die staat op 1.513 :/
OCZ heeft zelf een redelijk goede Customer Service met end-user support forum, als jij je vraag daar stelt test iemand van OCZ jouw (type) geheugen in het betreffende moederbord en geeft hij jou de resultaten.

Wat ook kan zijn is dat je met OCGenie of andere OC features hebt zitten spelen op dit bord (met een oudere BIOS) en dat de goede/default waardes daarna niet teruggezet zijn, dit kan onder sommige omstandigheden voor komen.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Rupie schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 07:24:
[...]

Dan heb ik toch echt het idee dat het geheugen niet helemaal lekker is, ik zou overwegen om die terug te brengen/sturen naar de winkel waar je die vandaan hebt. Het feit dat memtest errors geeft zou voor mij genoeg reden zijn om het terug te sturen.
Dat is wel erg voorbarig, 'k zie bijvoorbeeld nergens staan dat TS de bios goed heeft ingesteld volgens de specs van het geheugen. Dit fijne 'Low Voltage' geheugen heeft namelijk een hogere spanning nodig om goed te werken dan de 1.5V wat normaal is voor DDR3 geheugen. Dit kan dus ook de fouten in memtest verklaren.

[ Voor 26% gewijzigd door Nielson op 06-08-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
Rupie schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 07:24:
[...]

Ja dat heb ik gedaan en toen nieuw setje gekregen, maar ik kreeg het nog steeds.
Nielson schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:53:
[...]
Dat is wel erg voorbarig, 'k zie bijvoorbeeld nergens staan dat TS de bios goed heeft ingesteld volgens de specs van het geheugen. Dit fijne 'Low Voltage' geheugen heeft namelijk een hogere spanning nodig om goed te werken dan de 1.5V wat normaal is voor DDR3 geheugen. Dit kan dus ook de fouten in memtest verklaren.
Ik heb het voltage nu op 1.65v gezet zoals vermeld staat bij de specs, kijken hoe het nu gaat. :|

[ Voor 37% gewijzigd door alaineman op 06-08-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 18:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://www.ocztechnology...._low_voltage_dual_channel
1.65 Volts
Gewoon even handmatig het voltage op 1.65V zetten en je problemen zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368907

Ik heb eenzelfde soort probleem wel erg toevallig met hetzelfde geheugen zie post

Anoniem: 368907 in "Mobo probleem of geheugen ?"

Helaas had bij mij het voltage verhogen geen enkel resultaat, en ook niet de timing instellen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
En nu kreeg ik weer 2 BSODS voordat hij uberhaupt opgestart is. Alleen eht voltage op 1.65v werkt dus niet

EDIT: Nu timings veranderd naar 7-7-7-20
tRFC naar 80
voltage naar 1.65v
DRAM speed naar 1333 mhz.
CMD rate naar 2T

[ Voor 36% gewijzigd door alaineman op 07-08-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

voltage mem controller?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 19:01

charrel

Cortisol4life..

Volgens mij had een vriend van me laatst ook ocz geheugen ddr3 1333 low voltage, OCZ had wat problemen volgens mij met die serie. Na nieuw geheugen gekregen te hebben heeft hij iig geen problemen meer met dezelfde combo. Mischien dat jouw reepjes daar ook last van hebben dat ze gaar zijn. Memtest had je al een keer geprobeerd?
Probeer is nieuwe reepjes of stuur ze rma?

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 07-08-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
kheb al nieuwe, en na die instellingen veranderd te hebben gaat het 1 dag goed. Maar vandaag wilde die niet eens opstarten...
Misschien is slot 3 gewoon stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGrand
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 17:44
Laatste bios? anders een ander merk geheugen proberen, OCZ en MSI blijken vaak niet zo lekker samen te werken...tenminste ik heb wel vaker dit soort berichten voorbij zien komen.

D3 armory: DeGrand-2382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 16:10
alaineman schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:45:
En nu kreeg ik weer 2 BSODS voordat hij uberhaupt opgestart is. Alleen eht voltage op 1.65v werkt dus niet

EDIT: Nu timings veranderd naar 7-7-7-20
tRFC naar 80
voltage naar 1.65v
DRAM speed naar 1333 mhz.
CMD rate naar 2T
Deze timings zijn vrij strak. Als je "zeker" wil zijn is 10-10-10-20 een betere keuze.
Ik draai zelf op 7-7-7-15 (op 1333) met geheugen dat een hogere rating heeft (2100 (!) ), en dat gaat maar net goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
DrEvil1986 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 10:59:
[...]

Deze timings zijn vrij strak. Als je "zeker" wil zijn is 10-10-10-20 een betere keuze.
Ik draai zelf op 7-7-7-15 (op 1333) met geheugen dat een hogere rating heeft (2100 (!) ), en dat gaat maar net goed.
Ok dan zal ik dat proberen dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 19:01

charrel

Cortisol4life..

alaineman schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 10:09:
kheb al nieuwe, en na die instellingen veranderd te hebben gaat het 1 dag goed. Maar vandaag wilde die niet eens opstarten...
Misschien is slot 3 gewoon stuk?
Naar het schijnt heeft de gehele serie ocz problemen, wat ik begreep zijn diverse bedrijven hiervan ook op de hoogte. Probeer echt is een ander merk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
En weer krijg ik BSOD bij het opstarten. Als ik iets verander, doet mijn pc het een dag goed, maar de volgende dag bij het opstarten blauw scherm... Dan maar 2 gb ram...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
Ik heb door advies van ocz het moederbord opgestuurd en heb een nieuwe gekregen, alleen nog steeds blauwe schermen. Nu probeer ik met mycom te regelen of ik het geheugen kan ruilen voor corsair geheugen (Corsair XMS3 TW3X4G1333C9), maar die staan er niet bij in de compatible list van het mobo.

Is dit een probleem, aangezien die ik nu heb er wel bijstaan en toch problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Kijk eens of het alleen bij cold boots gebeurd, aangezien je zegt dat je pc prima draait als je iets verandert.
Bij het bouwen van mijn vorige pc had ik vergelijkbare symptomen: telkens bsods tijdens het opstarten, installeren van w7, of gewoon randomly, echter als ik iets veranderde werkte hij steeds weer. De truc was dat ik de pc daarvoor steeds uitzette en bij het aanzetten zou de pc de rest van de dag perfect werken. Restart werken niet. Ik heb geen flauw idee hoe dit kan, maar het schijnt een bekend fenomeen te zijn, dus eventueel iets om te proberen.
Cold boot + bsod levert op google trouwens enorm veel resultaten op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
Ben nu aan het googlen. Wat heb jij dan gedaan om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
alaineman schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:52:
Ben nu aan het googlen. Wat heb jij dan gedaan om het op te lossen?
Niks, het is met de tijd beter geworden. Hij loopt nauwelijks meer vast bij de eerste keer opstarten en als ik hem aanzet, na de POST uitzet en weer aanzet weet ik sowieso dat alles perfect draait. Ik denk dat het aan mijn geheugen ligt, maar ik heb geen extra ddr3 RAM liggen of andere onderdelen liggen hier om te testen en om nou nieuw te kopen vind ik te duur.
Pagina: 1