Sinds kort krijg ik op willekeurige (youtube, gamen, afk) momenten blauwe schermen met daarop MEMORY_MANAGEMENT
soms ook een BAD_POOL_HEADER
en ook SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Specs:
Mobo: MSI P55-GD65
Graka: Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)
Voeding: Corsair HX750W
Proc: Intel Core i7 860
RAM: OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK
HD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Het probleem doet zich steeds vaker voor. Eerste 2 maanden totaal geen last van gehad, maar opeens begint het. Random BSOD
Met als gevolg dat bestanden corrupt raken en ik heel veel programma's opnieuw moet installeren of niet eens meer kan installeren.
Wat ik al gedaan heb:
~ Memtest: eerste keer getest - geen errors ~ tweede keer gestest - veel errors.
~ Ram omgewisseld: (sloten 1 en 3), nog steeds.
~ Ram teruggebracht en nieuwe gekregen, nog steeds.
~ Ram verplaatst naar sloten 2 en 4, wilde niet opstarten.
Uiteindelijk maar 1 ramlatje in slot 1 en tot nu toe nog geen BSODS, maar dit is geen goeie oplossing.
Is misschien slot nr 3 kapot? Moet ik het mobo teruggsturen of is andere hardware het probleem?
soms ook een BAD_POOL_HEADER
en ook SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Specs:
Mobo: MSI P55-GD65
Graka: Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)
Voeding: Corsair HX750W
Proc: Intel Core i7 860
RAM: OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK
HD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Het probleem doet zich steeds vaker voor. Eerste 2 maanden totaal geen last van gehad, maar opeens begint het. Random BSOD
Wat ik al gedaan heb:
~ Memtest: eerste keer getest - geen errors ~ tweede keer gestest - veel errors.
~ Ram omgewisseld: (sloten 1 en 3), nog steeds.
~ Ram teruggebracht en nieuwe gekregen, nog steeds.
~ Ram verplaatst naar sloten 2 en 4, wilde niet opstarten.
Uiteindelijk maar 1 ramlatje in slot 1 en tot nu toe nog geen BSODS, maar dit is geen goeie oplossing.
Is misschien slot nr 3 kapot? Moet ik het mobo teruggsturen of is andere hardware het probleem?
[ Voor 8% gewijzigd door alaineman op 05-08-2010 21:47 ]