Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356067

Topicstarter
Ik heb net de Sony Vaio S gekocht. Al bij al ben ik er al tevreden over: compact maar toch ook krachtig.

Ik ben echter wél geirriteerd door de resem bloatware dat erop geïnstalleerd is. Nu ben ik alles één voor één aan het uninstallen maar ik durf natuurlijk tal van applicaties niet verwijderen(kunnen eventueel instaan voor function keys en dergelijke).

Welk is de beste manier om terug een clean systeem te krijgen, zonder iets te verpesten? Heb al wat gegoogled maar iets specifieks ben ik nog niet tegengekomen. Voor een clean install heb ik ook weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 16:24

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Jazeker, meuk: PC Decrapifier 2.2.4 :) succes er mee :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

clean install van windows en drivers van de sony website downloaden.

Ook zo gedaan met mijn nieuwe Dell Vostro, perfect, en ik weet zeker dat alle troep weg is.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik voor die clean install ga moeten gaan, na decrapifier gebruikt te hebben start ie nog erg traag op... Probleem is dat er Windows 7 Professional op geïnstalleerd is... Geld mijn license ook voor de gewone Windows 7 Ultimate enzo? Die versie heb ik hier namelijk nog op dvd maar de professional-versie niét, en er zat ook geen versie op DVD bij de laptop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfx
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11-2023

tfx

Anoniem: 356067 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:17:
Ik denk dat ik voor die clean install ga moeten gaan, na decrapifier gebruikt te hebben start ie nog erg traag op... Probleem is dat er Windows 7 Professional op geïnstalleerd is... Geld mijn license ook voor de gewone Windows 7 Ultimate enzo? Die versie heb ik hier namelijk nog op dvd maar de professional-versie niét, en er zat ook geen versie op DVD bij de laptop zelf.
Volgens mij was het zo dat een Windows 7 DVD standaard alle versies bevat en afhankelijk van de ingevoerde license key de corresponderende versie installeert. Dus met jouw license key zou hij dan automatisch de professional versie moeten installeren. Dit zou je even moeten googlen, weet het namelijk niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eens controlleren straks. Ik vind het wel jammer dat Sony zoveel crapware op hun systemen gooit. De performantie lijdt hier wel echt onder. Ik vind het tevens vreemd dat er geen Windows 7-dvd bij het pakket is inbegrepen. Nu kan ik zelf nog zitten zoeken achter een Windows 7 Professional kopie, kostbare tijd die ik liever aan iets anders besteed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Anoniem: 356067 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:22:
Eens controleren straks. Ik vind het wel jammer dat Sony zoveel crapware op hun systemen gooit.
Door de trials op je Sony is deze goedkoper dan dat hij zou zijn zonder de trials.

Wel treurig van Sony dat je geen dvd's erbij kreeg. Bij Dell kreeg ik een pak dvd's erbij waar je U tegen zegt.
Sony staat toch ook niet bekend om de goedkoopste laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 14:46

Dr C

met C en CK

je heb een optie om de rescue discs te maken, waardoor je je computer helemaal opnieuw vers kan installeren. als je die zijn gang laat gaan dan komt die bloatware er weer op alleen. ik geloof dat er een mogelijk is om die stap over te slaan (op een bepaald moment de installatie af te breken). dit kan je vast wel vinden op internet ergens.
wat je ook kan doen is een iso van torrent downloaden van windows 7 prof. en je eigen key gebruiken, dan is het nog steeds legaal.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cramwinckel schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:38:
wat je ook kan doen is een iso van torrent downloaden van windows 7 prof. en je eigen key gebruiken, dan is het nog steeds legaal.
Dit was ik van plan. Alleen vind ik enkel serieus trage torrents van de 64-bit versie :/

De enige disc die erbij zat was een Windows XP versie, om te downgraden...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 356067 op 06-08-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 356067 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:22:
Eens controlleren straks. Ik vind het wel jammer dat Sony zoveel crapware op hun systemen gooit. De performantie lijdt hier wel echt onder.
Sony is echt niet de enige, elke laptopmaker doet dit om zo sponsorgeld binnen te krijgen en de laptops goedkoper te kunnen maken. Je had liever meer betaald voor je laptop? :) En of je laptop echt wel zoveel sneller wordt als je een cleane install doet moet je natuurlijk eerst nog eens even gaan zien. ;)
Anoniem: 356067 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:40:
[...]

Dit was ik van plan. Alleen vind ik enkel serieus trage torrents van de 64-bit versie :/
We gaan je hier ook niet vinden met het helpen vinden van een snellere natuurlijk. Het blijven warez, zelfs als jouw intenties legaal zijn.
Emmeau schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:30:
[...]

Wel treurig van Sony dat je geen dvd's erbij kreeg. Bij Dell kreeg ik een pak dvd's erbij waar je U tegen zegt.
Sony staat toch ook niet bekend om de goedkoopste laptops.
Ook hier staat Sony daar niet alleen in. Volgens mij is Dell eerder de uitzondering, maar goed, Dell richt zich dan ook voornamelijk op de zakelijke markt. Consumenten doen doorgaans liever een recovery-DVD in de speler en wachten dan wel tot vanzelf een image teruggezet is die weer netjes is voor zien van alle bloat. :)

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 06-08-2010 12:46 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 356067 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:40:
[...]

Doe dat nou niet. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij er rootkits, trojans, virussen en andere troep daarin zitten.
De enige disc die erbij zat was een Windows XP versie, om te downgraden...
Bel met Sony en vraag om een DVD met Windows 7 of gebruik het programma dat BGB4rn aanbeveelt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

NMe schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:44:
[...]Ook hier staat Sony daar niet alleen in. Volgens mij is Dell eerder de uitzondering, maar goed, Dell richt zich dan ook voornamelijk op de zakelijke markt. Consumenten doen doorgaans liever een recovery-DVD in de speler en wachten dan wel tot vanzelf een image teruggezet is die weer netjes is voor zien van alle bloat. :)
Ok, ik achtte Sony altijd toch een van de betere op dit gebied (gebaseerd op imago en prijs, niet op ervaring).

Wat ik begrijp van Dell is dat ze het gezeur van met name consumenten zat waren toen er een recovery partitie nog op hun laptops zat. Dell heeft toen berekend dat het goedkoper was om de cds weer mee te leveren.

Sowieso prefereer ik een clean install, met drivers van de website, aangezien je dan zeker weet dat je de laatste drivers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

We gaan je hier ook niet vinden met het helpen vinden van een snellere natuurlijk. Het blijven warez, zelfs als jouw intenties legaal zijn.
ik meen te hebben gelezen dat je ze ook, gratis, van microsoft kan downloaden.

ik weet helaas niet meer waar :/ behalve in de store, maar daar moet je eerst dokken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Sony is echt niet de enige, elke laptopmaker doet dit om zo sponsorgeld binnen te krijgen en de laptops goedkoper te kunnen maken. Je had liever meer betaald voor je laptop? :) En of je laptop echt wel zoveel sneller wordt als je een cleane install doet moet je natuurlijk eerst nog eens even gaan zien. ;)
Toshiba, 1/5e van mijn bureaublad stond vol :X

Uiteindelijk kale XP install gedaan, drivers rechtstreeks bij de fabrikanten weg (dus niet bij Toshiba), klaar.
(Al moest de BT stack en modem driver wel bij Toshiba wegkomen, kon ze nergens anders vinden, maar daar zat gelukkig geen overbodige troep bij. Daarnaast moe(s)t ik voor de ATI driver de mobility modder gebruiken omdat ATI geen ondersteuning bied voor Toshiba laptops.....)

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 06-08-2010 13:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Om dit topic even op te halen: ik heb uiteindelijk gekozen voor een clean install van Windows 7 Ultimate en dit gaat al een pak sneller. De computer heeft echter een heel lange boot time(>3min), terwijl het toch een clean install is. Hoe kan zoiets gebeuren? Vind het heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:11
Anoniem: 356067 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:57:
Om dit topic even op te halen: ik heb uiteindelijk gekozen voor een clean install van Windows 7 Ultimate en dit gaat al een pak sneller. De computer heeft echter een heel lange boot time(>3min), terwijl het toch een clean install is. Hoe kan zoiets gebeuren? Vind het heel vreemd...
Heb je wel alle drivers goed geïnstalleerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik dacht van wel maar kan wel zijn dat ik één vergeten ben, ik ga nog eens nakijken. Misschien een domme vraag maar er zitten enkele drivers bij met enkel setup information, security catalog en system - files in de map. Ik weet niet meteen hoe en óf ik deze moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

In reactie op de eerdere berichten: legaal van Microsoft een Win 7 ISO downloaden:
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

Maverick, Windows 7 ultimate? illegaal? :) Ik vind het niet erg hoor maar grote kans dat je meuk hebt binnen gehaald. Ik zou je adviseren om de juiste versie down te loaden van MS en dan de serial op je Sony te gebruiken.

[ Voor 93% gewijzigd door Philflow op 08-08-2010 14:43 ]

Pagina: 1