Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:39

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben van plan een webdesignbedrijfje (ja zo toch?) op te starten.
Maar ik heb nog een paar vraagjes, omdat ik toch een newb ben op dit punt.

De enige talen die ik beheers zijn: HTML & CSS.

Vraagje 1: Welke taal/talen kan ik het beste nog erbij leren. (Zelf denk ik PHP).

Dan vraag 2: Hoeveel kan ik gemiddeld per website vragen (gaat dat per uur, of hoe zit dat??)

Dit was het zo'n beetje.
Als ik nog meer vragen krijg/heb, dan zal ik ze hier wel stellen.

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Momenteel kan je denk ik niets vragen, domweg omdat je dit soort dingen nog niet weet.
Nofi maar de markt zit vol met 16-jarige hobbybobjes, en als je daar uit wil springen is dat best moeilijk.

PHP (of een andere scripttaal) is daar echt het minimale voor ;).

Ik werk zelf (ben geen webbouwer) er aangenomen klus, dus fixed price.

[ Voor 12% gewijzigd door Boudewijn op 05-08-2010 19:54 ]

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
17 jarig ;)

Het beste begin je door klusjes van kennissen/familie aan te nemen.

[ Voor 76% gewijzigd door JaWSnl op 05-08-2010 19:55 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je ook designen? Dat is wel een essentieel onderdeel namelijk van webdesignen. HTML en CSS zijn tools, maar als je die kent dan kun je nog niet automatisch mooie designs maken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij ben je met vraag 2 nog wat te vroeg.

PHP kan. Je zou je eens kunnen verdiepen in de mogelijkheden. Java, PHP, Ruby etc? Overigens, wat wil je precies aanbieden? Ook al over het grafisch ontwerp nagedacht? Ga je dat zelf doen, of uitbesteden?

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
JaWSnl schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:55:

Het beste begin je door klusjes van kennissen/familie aan te nemen.
Dat is dus het lullige, ik ken niemand die een website wilt hebben... :/

EDIT: @Noork: Welke opties zijn er dan naast PHP, die veel gebruikt worden???

[ Voor 13% gewijzigd door PeaceFreak op 05-08-2010 19:57 ]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

rikdegraaff schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:56:
[...]

Nee, die moet je gaan zoeken. ;)
Er zijn zat mogelijkheden, ASP(.net), PHP, Java, etc.

[ Voor 84% gewijzigd door AtleX op 05-08-2010 20:00 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
@AtleX: heb je het over het bericht voor of na de edit?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je zou kunnen beginnen met je eigen website te maken, of een website van een clan als je dat doet in een of andere game. Als je er dan een paar gemaakt hebt kun je verder kijken.

/▌

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Ik heb er al een paar gemaakt, maar alleen in HTML.
Daar werd ook niet veel van verwacht.

Maar kan ik ergens een duidelijke tut vinden die niet alleen over PHP en zijn Arrays gaat, maar een tut met PHP i.c.m. webdesign..

• Delusion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:07
En daar ga je eigenlijk de mist in. PHP heeft zelf niet zozeer te maken met webdesign, maar meer met webontwikkeling ;)

En als taal om erbij te leren? Ik zou iig JavaScript leren.

[ Voor 20% gewijzigd door Delusion op 05-08-2010 20:25 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En zolang je het alleen wilt doen moet je alles kunnen om een totaalproduct te kunnen maken :)

/▌

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:07
Marzman schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:12:
En zolang je het alleen wilt doen moet je alles kunnen om een totaalproduct te kunnen maken :)
Dat probleem heb ik zelf ondervonden voordat ik er mee begon ;)
Ik heb zelf nog een 2e handycap genaamd kleurenblindheid en dat is als je iets met design gaat doen totaal niet handig. Simpel gezegd vragen ze iets paars dan zou ik aan kunnen komen zetten met blauw :P

Los van dat denk ik dat de TS toch eerst eens wat meer ervaring van het bedrijfsleven moet hebben voordat hij weet wat het betekend starten van X-bedrijfje. (x geld voor meerdere takken zoals computer reperatie etc ;) )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je wel een portfolio om aan potentiele klanten te laten zien? Alleen zeggen dat je websites wilt maken is niet voldoende, want je moet de klant overtuigen dat deze de opdracht aan jou moet geven. De kosten zijn maar een onderdeel, er komt nog heel veel meer bij kijken :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:14
weet je wat jij zou moeten doen ?........... juist

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Dennahz

Life feels like hell should.

PHP heeft niks te maken met design :) Je kan eerst beter gewoon wat prutsen met Photoshop, HTML en CSS. Als je daar een mooi resultaat mee behaald kan je eens kijken of je PHP kan leren.

Natuurlijk kan je ook eerst PHP leren en daarna leren designen, maar dan kan je nog geen portfolio maken en klanten werven ;) Er zijn nog genoeg mensen die een "statische" website willen. Sommige bedrijven willen gewoon een website met vaste teksten, foto's,... daar heb je geen PHP voor nodig.

Twitter

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:55
Met alleen wat HTML/CSS kennis kom je er ook wel hoor. Je zal dan alleen niets aan de core en componenten kunnen aanpassen van de CMSen die je gebruikt.

Maar wat Fender89 zegt je kan eens met de kamer van koophandel praten. Maar ik denk dat je beter eerst een opdrachtje of 20/30 kunt vergaren voordat je jezelf daar in gaat verdiepen. Je mag namelijk ook tot een bepaald bedrag verdienen zonder als ondernemer te zijn ingeschreven. Dan komt het gewoon bij je inkomen, dat je wel weer moet opgeven aan de belasting. of niet natuurlijk, maar dan ben je een boefje.

• Jeroen V
  • Laatst online: 16-11 22:43

Jeroen V

yadda yadda yadda

Wat heb je dan al gemaakt? Heb je een url?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kun je HTML/CSS of kun je omgaan met een pakket als Dreamweaver? Als ik het zo hoor denk ik dat je vooral jezelf de vraag moet stellen: moet ik dit willen? Ik denk dat er in de huidige situatie geen bedrijf of persoon is die jou gaat betalen voor een opdracht, simpelweg omdat je nog geen portfolio hebt of aantoonbare kennis. Daarnaast schiet je met alleen HTML/CSS gewoon erg tekort. Daar kon je 5 jaar geleden nog net wel mee wegkomen, maar tegenwoordig is een statische website toch een redelijke no-go voor 99,9% van de sites. Ga op zijn minst inderdaad Javascript en PHP bijleren, dan kun je aan de slag met CMS'en. Als die laatste term je niets zegt, kun je beter het hele plan maar laten varen voorlopig. (Nofi :))
Room42 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:47:
[...]

Ja, het plan om nu al klanten een zakelijke overeenkomst te bieden bedoel je, hoop ik. Hij is nog jong en kan nog ontzettend veel leren. Een bedrijf beginnen is nu misschien nog wat te vroeg, maar je ontwikkelen tot een bedrijf zeker niet.

Het plan laten varen klinkt als opgeven en dat zou ik niet willen adviseren. Ik zou het schip echter gewoon nog even in de haven laten liggen en opbouwen tot hij zeewaardig is :P
Ik ben van plan een webdesignbedrijfje (ja zo toch?) op te starten.
Dat plan dus ;) Maak er eerst een hobby van en laat die vervolgens heerlijk uit de hand lopen. d:)b

[ Voor 33% gewijzigd door Plague op 05-08-2010 22:09 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Plague schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:36:
[,,,] kun je beter het hele plan maar laten varen voorlopig. (Nofi :))
Ja, het plan om nu al klanten een zakelijke overeenkomst te bieden bedoel je, hoop ik. Hij is nog jong en kan nog ontzettend veel leren. Een bedrijf beginnen is nu misschien nog wat te vroeg, maar je ontwikkelen tot een bedrijf zeker niet.

Het plan laten varen klinkt als opgeven en dat zou ik niet willen adviseren. Ik zou het schip echter gewoon nog even in de haven laten liggen en opbouwen tot hij zeewaardig is :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat is precies je ambitie? Je weet dat iedereen wel een neefje heeft op een zolderkamertje die wel eens wat met computers doet en dus wel een website kan maken? Van die mensen die, als ik het zo lees, zelfs nog méér ervaring hebben dan jij? Wat denk jij, zonder opleiding op dit gebied, te kunnen doen voor mensen en/of bedrijven? Wat voor supportcontracten denk je te kunnen leveren als 17-jarige leerplichtige? En ben je zelf niet bang dat je, als je eerst je bedrijf start en over prijzen gaat nadenken en dán pas technieken gaat leren, dat je het helemaal niet (aan) kan?

Je vraag is wat mij betreft hetzelfde als zeggen: "Ik wil graag hartchirurg worden. Ik kan alleen pleisters plakken en botbreuken spalken. Hoeveel geld moet ik voor mijn operaties vragen en welke technieken moet ik eerst leren?" Webdevelopment is een vak. Webdesign ook, en niet eens hetzelfde vak. Dat vak zul je eerst moeten leren. Daarna kun je eens nadenken over het starten van een bedrijfje.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 10:30

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Leuk dat je die ambitie hebt. Hou dat vast. ;)

Echter, je zult moeten bekijken wat momenteel reëel haalbaar is. Webdesign en -development is iets wat je niet in een weekend leert. Er zijn meer competenties nodig dan html en css alleen. Kennis van content management systemen. Een programmeertaal. Databases. Interactiedesign. Het zijn er maar een paar. Zonder die competenties zul je nog niet veel geld kunnen verdienen aan het maken van websites.

Ik vind de tip om voor familie en vrienden te beginnen een hele goede. Misschien zeggen familieleden wel dat ze geen website nodig hebben, maar als je een beetje doorvraagt dan hebben ze wellicht kennissen of vrienden die een weblog of een hobbysite zouden willen. Biedt ze aan dit gratis te doen. Zie het als een investering in jezelf. Je leert op die manier, op een basisniveau, hoe je de wens van de klant in kaart brengt, deze omzet in een realisatie van die wensen (de website) en hoe je deze live zet op het internet. Stap voor stap zul je zo bijleren en uiteindelijk zul je een keer het licht zien en wellicht kunnen nadenken over commerciele stappen.

Voor nu: koester de ambitie en pak het aan op een reëel niveau. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:21

MsG

Forumzwerver

Als je snel wat praktisch wilt kunnen aanbieden of kunnen kan je ipv het wiel voor de miljoenste keer opnieuw uitvinden je ook verdiepen in veelgebruikte CMS'en of frameworks. Hierdoor kan je zelf misschien niet helemaal de taal en snap je niet alle code, maar kan je wel gewoon goedwerkende websites maken. Voor veel wat simpelere bedrijven zijn veel Open Source CMS'en al geschikt genoeg. De reacties hierboven zijn wel allemaal erg serieus, begin inderdaad gewoon klein bij de bakker om de hoek e.d. Of vrienden, familie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zoals hierboven al vaker gemeld: je bent niet zomaar een professional. Ikzelf beheers (x)Html, Css, JavaScipt, Php, MySql, Xml, etc. Toch ben ik nog geen webdesigner, want het designen blijft het moeilijkste vind ik.
Daarvoor moet je rekening houden met een heleboel dingen en nog creatief zijn ook.

Mijn tip: Google wat plaatjes van templates en probeer die na te maken in html/css en natuurlijk de benodigde afbeeldingen (minimaal). Op deze manier heb je een doel en ga je niet (misschien onbewust) lastige dingen ontwijken. Verder hoop ik dat je lekker creatief bent :P . Succes, maar houd geduld!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 10:30

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Overigens, als je PHP met webdesign wilt verenigen, kun je die twee het beste door de zoekmachines van bol.com of comcol.nl heen halen. Je komt dan bijvoorbeeld op http://www.bol.com/nl/p/n...01004004856724/index.html terecht. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Doe maar geen Easy Computing meuk :P Dat is nou niet bepaald de beste kwaliteit. Je gaat beter Php And Mysql Bible of PHP Cookbook eens doorlezen. Vooral de laatste is een aanrader.

[ Voor 21% gewijzigd door MueR op 06-08-2010 00:48 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

Standeman

Prutser 1e klasse

NMe schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:50:
Webdevelopment is een vak. Webdesign ook, en niet eens hetzelfde vak. Dat vak zul je eerst moeten leren.
mOrPhie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:49:
Leuk dat je die ambitie hebt. Hou dat vast. ;)

Echter, je zult moeten bekijken wat momenteel reëel haalbaar is. Webdesign en -development is iets wat je niet in een weekend leert. Er zijn meer competenties nodig dan html en css alleen. Kennis van content management systemen. Een programmeertaal. Databases. Interactiedesign. Het zijn er maar een paar. Zonder die competenties zul je nog niet veel geld kunnen verdienen aan het maken van websites.

Ik vind de tip om voor familie en vrienden te beginnen een hele goede. Misschien zeggen familieleden wel dat ze geen website nodig hebben, maar als je een beetje doorvraagt dan hebben ze wellicht kennissen of vrienden die een weblog of een hobbysite zouden willen. Biedt ze aan dit gratis te doen. Zie het als een investering in jezelf. Je leert op die manier, op een basisniveau, hoe je de wens van de klant in kaart brengt, deze omzet in een realisatie van die wensen (de website) en hoe je deze live zet op het internet. Stap voor stap zul je zo bijleren en uiteindelijk zul je een keer het licht zien en wellicht kunnen nadenken over commerciele stappen.

Voor nu: koester de ambitie en pak het aan op een reëel niveau. :)
Helemaal eens met bovenstaande. Misschien kan je wel een "onkosten vergoeding" vragen voor de dingen die je doet. Extreem laag zitten qua prijs t.o.v. bedrijven en freelancers (zeg 100 euro voor een complete, statische website. Dan verdien je tenminste nog iets)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mOrPhie schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:29:
Overigens, als je PHP met webdesign wilt verenigen, kun je die twee het beste door de zoekmachines van bol.com of comcol.nl heen halen.
Vervang PHP in die zin eens door webdevelopment? :P

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:36
de php bible is een erg goed boek, maar om daar meteen mee te beginnen...
Ik zou juist adviseren om eerst te basisbeginselen van php te gaan leren door zo'n dun boekje en daarna een groter boekwerk aan te pakken.

Zelf vind ik het belangrijker om php te kunnen begrijpen dan om het zelf helemaal te kunnen. Maar ik ontwikkel dan denk ik ook met een andere insteek... 99 van de 100 scripts bestaan namelijk al ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zou zeker wél beginnen met een compleet boek om zo tegen te gaan dat je jezelf slechte dingen aanleert.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

frumper schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:39:
99 van de 100 scripts bestaan namelijk al ;)
Wat nog niet wil zeggen dat ze aansluiten bij je ontwerp, dat ze doen wat ze moeten doen, dat je ze commercieel mag gebruiken en dat ze veilig zijn. ;) Om het lomp te zeggen: Iedereen kan een hoop scriptjes bij elkaar rapen op internet, maar je onderscheid je juist als je wel iets fatsoenlijks op kunt leveren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AtleX schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:47:
[...]

Wat nog niet wil zeggen dat ze aansluiten bij je ontwerp, dat ze doen wat ze moeten doen, dat je ze commercieel mag gebruiken en dat ze veilig zijn. ;) Om het lomp te zeggen: Iedereen kan een hoop scriptjes bij elkaar rapen op internet, maar je onderscheid je juist als je wel iets fatsoenlijks op kunt leveren.
Hoewel ik het in principe met je eens ben, is er wel degelijk onderscheid te maken tussen 'een grote corporate webapp bouwen' en een simpel websiteje voor een klein bedrijfje. Bij een simpel websiteje is het 'aansluiten bij het ontwerp' vaak niet echt van belang: denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een JS framework zoals JQuery en dan zelf nog wat losse JS erbij schrijven. Tuurlijk, het kan netter, maar af en toe is het simpelweg een afweging van: "loont het de moeite voor dit specifieke geval?". En dat heeft dan weer alles met het budget van de klant te maken. :)

Dat neemt overigens niet weg dat je de klant niet kunt adviseren het toch wat meer 'compliant' te programmeren, maar dat daar meerkosten aan verbonden zijn.

Daarnaast is het bekijken van scripts van anderen helemaal geen verkeerd idee: er zijn vaak meerdere wegen naar Rome, en wat in een boek staat is ook niet altijd heilig. (;))

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-11 20:03
AtleX schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:47:
[...]

Klopt. Hoewel ik hierbij wel wil aanvullen dat je juist ook niet het wiel moet gaan uitvinden. Te vaak zie je mensen ook ground-up iets opzetten, waarbij ze wellicht beter hadden kunnen kiezen voor een al eerder gepubliceerd scriptje. PHP kennis is vervolgens weer erg handig om dit script aan te passen naar je eigen wensen, of om kritisch te kunnen kijken naar wat het script nu eigenlijk doet.

Sowieso begint professionaliteit bij het inzetten van het juiste gereedschap, want in feite is een programmeertaal / opmaaktaal een stuk gereedschap. Zo is bijvoorbeeld HTML je schroevendraaier en bijvoorbeeld CSS je boormachine. Je kan in het echte leven iets vastschroeven met behulp van zelf tappende schroeven, maar je kan het ook netjes voorbereiden en een gaatje voorboren.

Om vervolgens een antwoord te geven. Er is geen beste taal welke je het beste bij kan leren. Kennis van PHP is handig omdat veel webservers met PHP/MYSQL draaien. Maar je kan bijvoorbeeld ook ontwikkelen in ASP.NET, wat weer handig als je bijvoorbeeld een intranet gaat bouwen waarbij je gegevens wilt halen uit de Active Directory.

Mijn tip. Leer vooral de essentie van programmeren, zoals bijvoorbeeld het werken met variabelen, het oplossen van problemen en dit verdelen in deelproblemen, en kijk dan naar een taal die je wellicht nodig hebt.

Over een bedrijf starten. Wacht hiermee tot je een serieuze klantenkring hebt. Tot de tijd zul je zwart met wat tientjes heen en weer schuiven.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
rikdegraaff schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:56:
[...]

Je kunt niemand vinden... En hoe denk jij je straks te kunnen onderscheiden van al die andere jong en dynamische bedrijven?

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08

Lulukai

God's gift to women

Heb je wat voorbeelden van dingen die je gemaakt hebt?

[ Voor 40% gewijzigd door Lulukai op 07-08-2010 23:13 ]

.

Verwijderd

Ik ben nu ook bezig me op webdevelopment te richten, html 4 kende ik al, laatst bijgespijkerd met xhtml en css, en ik ga nu beginnen aan Javascript, dan heb je de basis...

Daarnaast een server sided taal leren, kan vanalles zijn, php, C#, VB, maar kijk eens rond naar vacatures voor webdevelopers en kijk wat er veel gevraagd wordt.

Even over die kleurenblindheid, zorg dat je een kleurenboek krijgt waar de hex codes bij staan, kunnen mogelijke klanten kleuren uitkiezen...

Klanten krijgen: ga eens naar wat lokale winkeliers en probeer ze warm te maken voor een eigen website.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:53:
Even over die kleurenblindheid, zorg dat je een kleurenboek krijgt waar de hex codes bij staan, kunnen mogelijke klanten kleuren uitkiezen...
Nogal offtopic hier, maar dat is wel een heel erg self-crippling manier om kleuren uit te zoeken. Ik begrijp dat je als je kleurenblind persoon geen andere keus hebt, maar dat wil alleen maar zeggen dat je niet geschikt bent om designwerk te doen. Je moet het totaalplaatje kunnen zien, en dat kun je niet als de manier waarop jij een ontwerp interpreteert anders is dan wat de klant ziet. En een klant heeft ook het oog niet om aan de hand van een kleurenwaaier te zeggen welke 3-4 basiskleuren goed bij elkaar passen, daar huurt hij niet voor niks een designer voor in. ;)

Verwijderd

Je hebt ze ook waar kleuren op staan die bij elkaar passen natuurlijk. En soms is er sprake van een bepaalde "huis stijl". Maar mischien is het ook wel een pré, is makkelijker om een toegankelijke site te maken natuurlijk...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 18:26 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Ik zou zelf eerst een goede passende opleiding gaan zoeken waar je kennis opdoet over de diverse aspecten waar een website uit bestaat, o.a. usability, dat wordt door veel bedrijven nogal eens vergeten. Meestal maken ze een ontwerp waarbij dat aspect van een website wordt vergeten doordat er alleen aan het design gedacht wordt. Tijdens je opleiding ga je dan stages lopen waar je relevante werkervaring mee op kunt doen. Op een stage leer je een heleboel mits je de juiste begeleiding krijgt. Die ervaring leer je niet op school doordat je alles uit de boekjes leert en veelal dingen overtypt.

Het belangrijkste is om te begrijpen hoe de PHP in elkaar zit en daarbij ook de beveiliging van een website. Niemand wilt natuurlijk dat een website gehackt wordt, wanneer dat wel gebeurd, werkt dat ook door in de goede naam die je in de loop der jaren hebt opgebouwd.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

antwoord vraag 1: PHP5 OO, C# en Java
antwoord vraag 2: use google, lees higherlevel.nl forum door of vraag gewoon een advies gesprek aan de bij KvK.

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 08:59
Doe het gewoon niet zou ik zeggen want schijnbaar heb je geen flauw idee wat er allemaal komt kijken bij een eigen bedrijf/websites maken. Ga liever een studie volgen en leer het daar want ik vrees dat je hiermee nooit iets zult bereiken gezien het overschot aan dit soort bedrijfjes.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik denk niet dat C# *en* PHP5 nodig zijn als je je niet bezig wilt houden met .NET applicaties/websites. (waarbij ik een "website" zie als een applicatie) - dus met PHP5 kan je prima uit de voeten.

Wil je alleen "design" werk doen, d.w.z. layout, huisstijlen, look & feel, etc? Of wil je complete web oplossingen kunnen bieden?

Dan zou ik mij wel verdiepen in Java voor krachtige server-side objects en zeker ook relationele databases, d.w.z. het begrijpen van data modellen, het nut van normaliseren, ANSI SQL, T-SQL, PL/SQL en welke smaak RDMBS je ook wilt gebruiken, de verschillen tussen SQL Server 2000/2005/2008, Oracle 10g/11g, MySQL, PostgreSQL etc.

[ Voor 16% gewijzigd door tazzman op 10-08-2010 12:40 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1