| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Nofi maar de markt zit vol met 16-jarige hobbybobjes, en als je daar uit wil springen is dat best moeilijk.
PHP (of een andere scripttaal) is daar echt het minimale voor
Ik werk zelf (ben geen webbouwer) er aangenomen klus, dus fixed price.
[ Voor 12% gewijzigd door Boudewijn op 05-08-2010 19:54 ]
Het beste begin je door klusjes van kennissen/familie aan te nemen.
[ Voor 76% gewijzigd door JaWSnl op 05-08-2010 19:55 ]
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
PHP kan. Je zou je eens kunnen verdiepen in de mogelijkheden. Java, PHP, Ruby etc? Overigens, wat wil je precies aanbieden? Ook al over het grafisch ontwerp nagedacht? Ga je dat zelf doen, of uitbesteden?
Dat is dus het lullige, ik ken niemand die een website wilt hebben...JaWSnl schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:55:
Het beste begin je door klusjes van kennissen/familie aan te nemen.
EDIT: @Noork: Welke opties zijn er dan naast PHP, die veel gebruikt worden???
[ Voor 13% gewijzigd door PeaceFreak op 05-08-2010 19:57 ]
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Nee, die moet je gaan zoeken.rikdegraaff schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:56:
[...]
Dat is dus het lullige, ik ken niemand die een website wilt hebben...
Er zijn zat mogelijkheden, ASP(.net), PHP, Java, etc.EDIT: @Noork: Welke opties zijn er dan naast PHP, die veel gebruikt worden???
[ Voor 84% gewijzigd door AtleX op 05-08-2010 20:00 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
/▌
Daar werd ook niet veel van verwacht.
Maar kan ik ergens een duidelijke tut vinden die niet alleen over PHP en zijn Arrays gaat, maar een tut met PHP i.c.m. webdesign..
En als taal om erbij te leren? Ik zou iig JavaScript leren.
[ Voor 20% gewijzigd door Delusion op 05-08-2010 20:25 ]
/▌
Dat probleem heb ik zelf ondervonden voordat ik er mee begonMarzman schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:12:
En zolang je het alleen wilt doen moet je alles kunnen om een totaalproduct te kunnen maken
Ik heb zelf nog een 2e handycap genaamd kleurenblindheid en dat is als je iets met design gaat doen totaal niet handig. Simpel gezegd vragen ze iets paars dan zou ik aan kunnen komen zetten met blauw
Los van dat denk ik dat de TS toch eerst eens wat meer ervaring van het bedrijfsleven moet hebben voordat hij weet wat het betekend starten van X-bedrijfje. (x geld voor meerdere takken zoals computer reperatie etc
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Natuurlijk kan je ook eerst PHP leren en daarna leren designen, maar dan kan je nog geen portfolio maken en klanten werven
Maar wat Fender89 zegt je kan eens met de kamer van koophandel praten. Maar ik denk dat je beter eerst een opdrachtje of 20/30 kunt vergaren voordat je jezelf daar in gaat verdiepen. Je mag namelijk ook tot een bepaald bedrag verdienen zonder als ondernemer te zijn ingeschreven. Dan komt het gewoon bij je inkomen, dat je wel weer moet opgeven aan de belasting. of niet natuurlijk, maar dan ben je een boefje.
Room42 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:47:
[...]
Ja, het plan om nu al klanten een zakelijke overeenkomst te bieden bedoel je, hoop ik. Hij is nog jong en kan nog ontzettend veel leren. Een bedrijf beginnen is nu misschien nog wat te vroeg, maar je ontwikkelen tot een bedrijf zeker niet.
Het plan laten varen klinkt als opgeven en dat zou ik niet willen adviseren. Ik zou het schip echter gewoon nog even in de haven laten liggen en opbouwen tot hij zeewaardig is
Dat plan dusIk ben van plan een webdesignbedrijfje (ja zo toch?) op te starten.
[ Voor 33% gewijzigd door Plague op 05-08-2010 22:09 ]
Ja, het plan om nu al klanten een zakelijke overeenkomst te bieden bedoel je, hoop ik. Hij is nog jong en kan nog ontzettend veel leren. Een bedrijf beginnen is nu misschien nog wat te vroeg, maar je ontwikkelen tot een bedrijf zeker niet.Plague schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:36:
[,,,] kun je beter het hele plan maar laten varen voorlopig. (Nofi)
Het plan laten varen klinkt als opgeven en dat zou ik niet willen adviseren. Ik zou het schip echter gewoon nog even in de haven laten liggen en opbouwen tot hij zeewaardig is
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Je vraag is wat mij betreft hetzelfde als zeggen: "Ik wil graag hartchirurg worden. Ik kan alleen pleisters plakken en botbreuken spalken. Hoeveel geld moet ik voor mijn operaties vragen en welke technieken moet ik eerst leren?" Webdevelopment is een vak. Webdesign ook, en niet eens hetzelfde vak. Dat vak zul je eerst moeten leren. Daarna kun je eens nadenken over het starten van een bedrijfje.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Echter, je zult moeten bekijken wat momenteel reëel haalbaar is. Webdesign en -development is iets wat je niet in een weekend leert. Er zijn meer competenties nodig dan html en css alleen. Kennis van content management systemen. Een programmeertaal. Databases. Interactiedesign. Het zijn er maar een paar. Zonder die competenties zul je nog niet veel geld kunnen verdienen aan het maken van websites.
Ik vind de tip om voor familie en vrienden te beginnen een hele goede. Misschien zeggen familieleden wel dat ze geen website nodig hebben, maar als je een beetje doorvraagt dan hebben ze wellicht kennissen of vrienden die een weblog of een hobbysite zouden willen. Biedt ze aan dit gratis te doen. Zie het als een investering in jezelf. Je leert op die manier, op een basisniveau, hoe je de wens van de klant in kaart brengt, deze omzet in een realisatie van die wensen (de website) en hoe je deze live zet op het internet. Stap voor stap zul je zo bijleren en uiteindelijk zul je een keer het licht zien en wellicht kunnen nadenken over commerciele stappen.
Voor nu: koester de ambitie en pak het aan op een reëel niveau.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Daarvoor moet je rekening houden met een heleboel dingen en nog creatief zijn ook.
Mijn tip: Google wat plaatjes van templates en probeer die na te maken in html/css en natuurlijk de benodigde afbeeldingen (minimaal). Op deze manier heb je een doel en ga je niet (misschien onbewust) lastige dingen ontwijken. Verder hoop ik dat je lekker creatief bent
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
[ Voor 21% gewijzigd door MueR op 06-08-2010 00:48 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
NMe schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:50:
Webdevelopment is een vak. Webdesign ook, en niet eens hetzelfde vak. Dat vak zul je eerst moeten leren.
Helemaal eens met bovenstaande. Misschien kan je wel een "onkosten vergoeding" vragen voor de dingen die je doet. Extreem laag zitten qua prijs t.o.v. bedrijven en freelancers (zeg 100 euro voor een complete, statische website. Dan verdien je tenminste nog iets)mOrPhie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:49:
Leuk dat je die ambitie hebt. Hou dat vast.
Echter, je zult moeten bekijken wat momenteel reëel haalbaar is. Webdesign en -development is iets wat je niet in een weekend leert. Er zijn meer competenties nodig dan html en css alleen. Kennis van content management systemen. Een programmeertaal. Databases. Interactiedesign. Het zijn er maar een paar. Zonder die competenties zul je nog niet veel geld kunnen verdienen aan het maken van websites.
Ik vind de tip om voor familie en vrienden te beginnen een hele goede. Misschien zeggen familieleden wel dat ze geen website nodig hebben, maar als je een beetje doorvraagt dan hebben ze wellicht kennissen of vrienden die een weblog of een hobbysite zouden willen. Biedt ze aan dit gratis te doen. Zie het als een investering in jezelf. Je leert op die manier, op een basisniveau, hoe je de wens van de klant in kaart brengt, deze omzet in een realisatie van die wensen (de website) en hoe je deze live zet op het internet. Stap voor stap zul je zo bijleren en uiteindelijk zul je een keer het licht zien en wellicht kunnen nadenken over commerciele stappen.
Voor nu: koester de ambitie en pak het aan op een reëel niveau.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Vervang PHP in die zin eens door webdevelopment?mOrPhie schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:29:
Overigens, als je PHP met webdesign wilt verenigen, kun je die twee het beste door de zoekmachines van bol.com of comcol.nl heen halen.
Ik zou juist adviseren om eerst te basisbeginselen van php te gaan leren door zo'n dun boekje en daarna een groter boekwerk aan te pakken.
Zelf vind ik het belangrijker om php te kunnen begrijpen dan om het zelf helemaal te kunnen. Maar ik ontwikkel dan denk ik ook met een andere insteek... 99 van de 100 scripts bestaan namelijk al
Life is what happens while you're busy making other plans
Wat nog niet wil zeggen dat ze aansluiten bij je ontwerp, dat ze doen wat ze moeten doen, dat je ze commercieel mag gebruiken en dat ze veilig zijn.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Hoewel ik het in principe met je eens ben, is er wel degelijk onderscheid te maken tussen 'een grote corporate webapp bouwen' en een simpel websiteje voor een klein bedrijfje. Bij een simpel websiteje is het 'aansluiten bij het ontwerp' vaak niet echt van belang: denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een JS framework zoals JQuery en dan zelf nog wat losse JS erbij schrijven. Tuurlijk, het kan netter, maar af en toe is het simpelweg een afweging van: "loont het de moeite voor dit specifieke geval?". En dat heeft dan weer alles met het budget van de klant te maken.AtleX schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:47:
[...]
Wat nog niet wil zeggen dat ze aansluiten bij je ontwerp, dat ze doen wat ze moeten doen, dat je ze commercieel mag gebruiken en dat ze veilig zijn.Om het lomp te zeggen: Iedereen kan een hoop scriptjes bij elkaar rapen op internet, maar je onderscheid je juist als je wel iets fatsoenlijks op kunt leveren.
Dat neemt overigens niet weg dat je de klant niet kunt adviseren het toch wat meer 'compliant' te programmeren, maar dat daar meerkosten aan verbonden zijn.
Daarnaast is het bekijken van scripts van anderen helemaal geen verkeerd idee: er zijn vaak meerdere wegen naar Rome, en wat in een boek staat is ook niet altijd heilig. (
Klopt. Hoewel ik hierbij wel wil aanvullen dat je juist ook niet het wiel moet gaan uitvinden. Te vaak zie je mensen ook ground-up iets opzetten, waarbij ze wellicht beter hadden kunnen kiezen voor een al eerder gepubliceerd scriptje. PHP kennis is vervolgens weer erg handig om dit script aan te passen naar je eigen wensen, of om kritisch te kunnen kijken naar wat het script nu eigenlijk doet.AtleX schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:47:
[...]
Wat nog niet wil zeggen dat ze aansluiten bij je ontwerp, dat ze doen wat ze moeten doen, dat je ze commercieel mag gebruiken en dat ze veilig zijn.Om het lomp te zeggen: Iedereen kan een hoop scriptjes bij elkaar rapen op internet, maar je onderscheid je juist als je wel iets fatsoenlijks op kunt leveren.
Sowieso begint professionaliteit bij het inzetten van het juiste gereedschap, want in feite is een programmeertaal / opmaaktaal een stuk gereedschap. Zo is bijvoorbeeld HTML je schroevendraaier en bijvoorbeeld CSS je boormachine. Je kan in het echte leven iets vastschroeven met behulp van zelf tappende schroeven, maar je kan het ook netjes voorbereiden en een gaatje voorboren.
Om vervolgens een antwoord te geven. Er is geen beste taal welke je het beste bij kan leren. Kennis van PHP is handig omdat veel webservers met PHP/MYSQL draaien. Maar je kan bijvoorbeeld ook ontwikkelen in ASP.NET, wat weer handig als je bijvoorbeeld een intranet gaat bouwen waarbij je gegevens wilt halen uit de Active Directory.
Mijn tip. Leer vooral de essentie van programmeren, zoals bijvoorbeeld het werken met variabelen, het oplossen van problemen en dit verdelen in deelproblemen, en kijk dan naar een taal die je wellicht nodig hebt.
Over een bedrijf starten. Wacht hiermee tot je een serieuze klantenkring hebt. Tot de tijd zul je zwart met wat tientjes heen en weer schuiven.
Je kunt niemand vinden... En hoe denk jij je straks te kunnen onderscheiden van al die andere jong en dynamische bedrijven?rikdegraaff schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:56:
[...]
Dat is dus het lullige, ik ken niemand die een website wilt hebben...
EDIT: @Noork: Welke opties zijn er dan naast PHP, die veel gebruikt worden???
[ Voor 40% gewijzigd door Lulukai op 07-08-2010 23:13 ]
.
Verwijderd
Daarnaast een server sided taal leren, kan vanalles zijn, php, C#, VB, maar kijk eens rond naar vacatures voor webdevelopers en kijk wat er veel gevraagd wordt.
Even over die kleurenblindheid, zorg dat je een kleurenboek krijgt waar de hex codes bij staan, kunnen mogelijke klanten kleuren uitkiezen...
Klanten krijgen: ga eens naar wat lokale winkeliers en probeer ze warm te maken voor een eigen website.
Nogal offtopic hier, maar dat is wel een heel erg self-crippling manier om kleuren uit te zoeken. Ik begrijp dat je als je kleurenblind persoon geen andere keus hebt, maar dat wil alleen maar zeggen dat je niet geschikt bent om designwerk te doen. Je moet het totaalplaatje kunnen zien, en dat kun je niet als de manier waarop jij een ontwerp interpreteert anders is dan wat de klant ziet. En een klant heeft ook het oog niet om aan de hand van een kleurenwaaier te zeggen welke 3-4 basiskleuren goed bij elkaar passen, daar huurt hij niet voor niks een designer voor in.Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:53:
Even over die kleurenblindheid, zorg dat je een kleurenboek krijgt waar de hex codes bij staan, kunnen mogelijke klanten kleuren uitkiezen...
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 18:26 . Reden: aanvulling ]
Verwijderd
Het belangrijkste is om te begrijpen hoe de PHP in elkaar zit en daarbij ook de beveiliging van een website. Niemand wilt natuurlijk dat een website gehackt wordt, wanneer dat wel gebeurd, werkt dat ook door in de goede naam die je in de loop der jaren hebt opgebouwd.
antwoord vraag 2: use google, lees higherlevel.nl forum door of vraag gewoon een advies gesprek aan de bij KvK.
Wil je alleen "design" werk doen, d.w.z. layout, huisstijlen, look & feel, etc? Of wil je complete web oplossingen kunnen bieden?
Dan zou ik mij wel verdiepen in Java voor krachtige server-side objects en zeker ook relationele databases, d.w.z. het begrijpen van data modellen, het nut van normaliseren, ANSI SQL, T-SQL, PL/SQL en welke smaak RDMBS je ook wilt gebruiken, de verschillen tussen SQL Server 2000/2005/2008, Oracle 10g/11g, MySQL, PostgreSQL etc.
[ Voor 16% gewijzigd door tazzman op 10-08-2010 12:40 ]
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)