[ASP.NET] 60 *RequiredFieldValidators met increment in de *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Ik ben op het moment bezig om in een formulier van 60 RadioButtonListen met ieder 5 radiobuttons daarin de velden te valideren, nu is het dus de bedoeling elk veld te valideren of er een waarde is gekozen. Het gaat om dit stukje code wat moet worden toegevoegd

code:
1
2
3
<asp:RequiredFieldValidator ID="Question*RequiredFieldValidator"
 runat="server" ErrorMessage="Field *" ControlToValidate= "Question*RadioButtonList">
</asp:RequiredFieldValidator>

Nu kan ik dus wel met find /replace wat doen dat hij alles met een sterretje neerzet en ik vervolgens alles met de hand aanpas maar ik vraag me af of het niet makkelijker kan, waar ik nu aan zit te denken is om met calc/excel deze dingen op 3 kolommen te zetten en dan automatisch te laten plakken en dan vervolgens deze regels 60 keer kopieren/plakken.

is er een makkelijkere manier om dit te doen? Ik zit te denken richting de regular expresions in de find replace maar hier weet ik te weinig van en zoeken levert me ook nog niks op, iemand die me hiermee misschien kan helpen?

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:19
Dat kan je doen.. Aan de andere kant kan je ook gewoon beginnen met vervangen. Kost hooguit een half uur tot drie kwartier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Vervangen kan ja, maar aangezien het niet onwaarschijnlijk is dat ik zulke dingen ook in de toekomst vaker tegenkom dacht ik dat er misschien een mooie truc voor was..

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dan maak je een composite control waarin de RadioButtonList en de validator als childcontrols pgenomen zijn.
Als je dan een CustomRadioButtonList gebruikt, heb je de validator er automatisch bij :)

Ik heb trouwens ook wel met Excel gewerkt voor vergelijkbare eenmalige dingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Canaria op 05-08-2010 16:55 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles