Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Systeem config :

mobo : MSI 890FXA-GD70 (laatste bios versie)
Graph : MSI R5830 Twin Frozr II 1GB DDR5 Retail
Audio : Creative XFI Xtreme Audio PCIe Retail
Mem : OCZ AMD Platinum Geheugen Timing 7-7-7-20 voltage 1.65V 4Gig 2x 2Gig
Proc. : AMD X6 II1090T 3200 9MB processor
HD : Western Digital 1TB sata3 600MB/Sec.
APS :
Chieftec
Combined 1.000 Watt
Combined Power 3,3V/5V 180 Watt
Combined Power 12V 900 Watt
Efficiëntie
80 %

Computer start probleemloos op en ik kan er nagenoeg alles mee doen, ik sluit de computer af en start binnen een uurtje of 2 weer op geen enkel probleem.
Nu sluit ik de computer sávonds af en start hem vervolgens na het werk weer op, of hij komt niet eens in windows en crashed met verschillende foutmeldingen, komt hij wel in windows zijn er erg veel programma's die ineens niet meer werken en krijg veel system 32 fouten en geheugen schrijf fouten.
Soms, verliest hij dan ineens zijn complete HD sata3 controller en crashed uiteraard weer volledig.

Nu komt het, nu haal ik de stekker plug uit de voeding, ontlaad door met vingers de voedingspolen aan te raken start mijn compter op en hij geeft geen ekele kik of fout en kan weer nagenoeg alles doen.

Tijdens een goeie dag, kan ik verschillende games spelen en loop niet vast,maar met enige regelmaat gebeurd het dat ik midden in programma's vastloop of weer geheugen schrijf fouten krijg, in games resulteerd dit gewoon in game reageerd niet meer en kan de game killen met taakbeheer, in bijvoorbeeld itunes resulteerd dit in gedownloade bestanden die beschadigd zijn.
bepaalde games zijn onspeelbaar doordat ze compleet niet starten (wel OS ondersteuning) of erg vaak vastlopen.
Uiteraard heb ik geprobeerd om er een dimm uit te halen bios instellingen voor geheugen ingesteld zoals specificaties van OCS zonder resultaat.
Voeding was eerst een Corsaid 550 W, deze is dus vervangen door de Chieftec 1000W.

Iemand die eenzelfde probleem heeft meegemaakt of weet wat het kan zijn.
Is dit een geheugen probleem of zit er ergens op het MoBo iets fout of kan het nog compleet iets anders zijn.

Groeten Jhay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Het zou erg handig zijn moest je eens vermelden:

a) Wat je al gedaan hebt kwa testen om onderdelen uit te sluiten.
b) Wat de precieze foutmeldingen zijn die je krijgt.

De voeding heb je al vervangen, zeg je, dus daar lijkt het op het eerste zicht niet aan te liggen. Is je PC gewoon op een geaard stopcontact aangesloten (aangezien je vermelding maakt van ontladen)?

Op het eerste zicht (maar mijn glazen bol moet me wel te hulp schieten) zou ik zeggen dat je HDD-controller een mogelijke oorzaak van de problemen is. Probeers eens wat te testen met HDTune en te spelen met de settings van je controller. Als je nog een 2de controller hebt zou het handig zijn om daar eens op te testen.
Om het geheugen na te kijken is er maar een fatsoenlijke tool: Memtest86+. Zorg er overigens voor dat je memtest voldoende lang laat draaien.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jingietjai
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 10:13
heb je met 32bit Windows al geprobeerd? misschien dat sommige hardware van jou niet samen willen werken met 64bit Windows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dat zou vreemd zijn aangezien het onder Windows 7 64-bit vaak ook perfect werkt. Dit lijkt me echt eerder een hardwareprobleem.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Toevallig een wat ouder huis? Stopcontact zonder randaarde?
Klinkt gek, maar probeer eens een stopcontact met randaarde te gebruiken.

Lijkt me niet 100% bij dit probleem te passen, maar check ook even je voltage van het geheugen in je BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@peter

Foutmeldingen
in windows:
Geheugen instructie fout , cant write to memory
system32_dll

Blauw scherm.
system _service_exeption
Memory_management
File_execution_failure

Heb de geluidskaart eruit gehad, geen effect probleem bleef
Heb voeding dus vervangen.
Geheugen dimms uitgewisseld Zelfde effect ( dimms zijn als set gekocht)
Videokaart nog niet uitgewisseld, wel temperatuur bij zware games gemeten werd niet extreem warm 45 graden is warmste geweest op de core.

@jamwillem

Huis is van 83, heb zelf (ben elctro monteur) bij aankoop van de woning aparte 3 aderige kabel van meterkast naar computerplek gebracht en heeft een volledig eigen groep in de meterkast.
Het geheugen heb ik ingesteld op 1.65 volt zoals opgegeven door fabricant, heb zelfs de timing ingesteld zonder resultaat

@Jingietjai

Alle onderdelen zijn volgens fabricanten compatible met windows 7

heb steeds het idee dat toch het gehugen niet goed is of dat de geheugen controller niet goed is, maar lees toch meer systemen op het forum met wel erg toevallig hetzelfde geheugen als ik met problemen.
Ik ga memtest eens proberen

Edit : ik wil aan dit alles duidelijk toevoegen dat ik vaak uren zonder probleem kan draaien en ook veel programma's probleemloos draai

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 21:29 ]

Pagina: 1