Toon posts:

[iPredator] geen .nl sites?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

Ik draai momenteel de iPredator dienst van de makers van thepiratebay ( een VPN waarbij je anoniem kan sufen / downloaden). Alles werkt prima behalve bepaalde .nl websites:

www.fok.nl
www.geenstijl.nl
www.monsterboard.nl
www.hyves.nl

Het feit dat ik deze sites bezoekt zegt veel over mij :) Maar zijn de enige bekende sites die ik zo even kon bedenken. Anyway, iemand enig idee wat deze sites gemeen hebben t.o.v. www.tweakers.net, www.marktplaats.nl, www.mijndomein.nl www.google.nl (die doen het namelijk wel)

Vreemd toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 10:49
Heb het even met mijn Ipredator account getest en die sites die jij noemt werken hier prima.

Kan je wel naar die sites pingen? Welke DNS servers gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spacespider schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:45:
Heb het even met mijn Ipredator account getest en die sites die jij noemt werken hier prima.

Kan je wel naar die sites pingen? Welke DNS servers gebruik je?
Hey, dat is attent van je. Ik zit hier op een Mac en pingen resulteert in een time-out. Mijn DNS server is de standaard Ziggo server dunkt mij. Zonder Ipredator heb ik geen problemen met de sites.

Ik ga OpenDNS eens proberen in te stellen. Goed idee van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:48:
[...]

Hey, dat is attent van je. Ik zit hier op een Mac en pingen resulteert in een time-out. Mijn DNS server is de standaard Ziggo server dunkt mij. Zonder Ipredator heb ik geen problemen met de sites.

Ik ga OpenDNS eens proberen in te stellen. Goed idee van je.
Oeps, iets te snel gereageerd, VPN stond niet aan. Nog een keer getest en alleen monsterboard.nl werkt, die andere blijven laden en geven na een tijd een time-out. Aan DNS ligt het niet want ze worden allemaal wel gewoon geresolved. Pingen naar Fok en GeenStijl werkt niet, ook niet zonder VPN. Naar Hyves lukt pingen (met en zonder VPN) wel maar Safari wil hem inderdaad niet openen. Raar...

Ik zit ook op een Mac trouwens, maar daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spacespider schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:58:
[...]

Oeps, iets te snel gereageerd, VPN stond niet aan. Nog een keer getest en alleen monsterboard.nl werkt, die andere blijven laden en geven na een tijd een time-out. Aan DNS ligt het niet want ze worden allemaal wel gewoon geresolved. Pingen naar Fok en GeenStijl werkt niet, ook niet zonder VPN. Naar Hyves lukt pingen (met en zonder VPN) wel maar Safari wil hem inderdaad niet openen. Raar...

Ik zit ook op een Mac trouwens, maar daar zal het niet aan liggen.
Ligt het in iedergeval niet aan mij :) Ik heb al een mailtje naar onze Zweedse vrienden van ipredator.se gestuurd, ben benieuwd of daar nog een reactie op komt.

Overigens. www.fok.nl wordt bij mij wel frontpage.fok.nl maar daar blijft hij zoeken / laden / wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:03:
[...]

Ligt het in iedergeval niet aan mij :) Ik heb al een mailtje naar onze Zweedse vrienden van ipredator.se gestuurd, ben benieuwd of daar nog een reactie op komt.

Overigens. www.fok.nl wordt bij mij wel frontpage.fok.nl maar daar blijft hij zoeken / laden / wachten.
Ik heb het al gevonden, uit de FAQ van Ipredator:
Q: What should I do if I can't access some websites from my Apple computer? (Mac OS X)
A: In order to fix this issue you have to change the MTU size for your network card. Do that by following the guide below:

1. Open System Preferences.
2. Click the Network icon.
3. Double click ”Ethernet (built in)” or choose ”Ethernet” from the Show drop-down menu.
4. Click the ”Ethernet tab”.
5. Under "Maximum Packet Size (MTU) choose Custom and enter 1400 in the box.
6. Click "Apply now".
Heb het hier bij mijn netwerkkaart aangepast en Safari herstart en nu werken bovenstaande sites wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ja... had ik opzich ook kunnen lezen... hier werkt hij nu ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:03:
[...]

FOK! reageert niet op ping-requests. Dat je geen reactie krijgt klopt dus :)

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Pagina: 1