Heb sinds gisteren de 27" ACD (2e hands, met garantie) en kan niet anders zeggen dat het echt een heerlijk scherm is. Al kan de glare soms wat irritant zijn.
Maar ik zat met een 'dingetje' waarmee ik niet zeker weet wat ik ermee moet.
Het is namelijk zo dat ik denk wat kleurverschil te zien in het linker en rechter gedeelte van het scherm. Ik ben nogal een pietje precies en het kan zelfs psychisch zijn, dat ik denk dat er kleurverschil is, maar aan de andere kant denk ik dat ik me gewoon wat aanstel.
En toch als ik heel goed kijk en met een wit venster beweeg over het hele scherm dan zie ik daar toch een heel klein kleurverschil (iets meer blauw op 2 plekken in het scherm, links en rechts). Maar wat wel zo is, ik heb hiervoor Dell monitors gehad welke echt duidelijker last van kleurverschil hadden. Daar heb ik ook wel eens een model van teruggestuurd, waarna je weer een model kreeg met wat kleurverschil (maar dan ergens anders op het scherm).
Dusja moet ik hier nu iets mee doen denken jullie of moet ik tevreden zijn met het zeer minimale kleurverschil (ik zie het alleen als ik denk dat het er is of met een wit venster over het scherm beweeg).
Kijk aan de ene kant kun je natuurlijk zeggen: ga terug naar de shop maar dan heb je het risico dat je een nog minder scherm krijgt.
EDIT: Het verschil is zo subtiel dat het erg moeilijk gaat worden dit te verdedigen bij een Apple reseller maar heb toch even Ivizi een mailtje gestuurd over het voorval.
[
Voor 11% gewijzigd door
injectx op 25-03-2011 11:26
]