Toon posts:

DVD-drive Dell XPS M1530 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn DVD-drive TEAC DVD+-RW DVW28SLC op mijn Dell XPS M1530 werkt niet meer. De drive is niet te vinden in Device manager. Ik kan een cd insteken, maar deze kan ik niet meer uithalen! De drive gaat eventjes in toeren, en dan is het gedaan. Volgens mij is er geen driver geinstalleerd, maar met windows 7 moet dit normaal automatisch gaan. Ook zie ik de DVD-drive niet staan in windows verkenner.

Ik heb al m'n BIOS upgedatet, maar dit haalt niets uit (aangezien ik de recentste versie al had).
In registry zijn er geen upper en lower filters aanwezig.

Kan er mij iemand helpen? :)

Groeten,
Ronayke

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
is de drive wel bekent in de bios? en kun je booten vanaf de speler? Als je die beide vragen met nee kunt beantwoorden is ie wel stuk denk ik ja

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Draiai hier ook Windows 7 met een XPS en hier doet de drive het gewoon.
(ik check ff welke drive er precies inzit heb een optiarc ofzo), maar normaal werkt dit gewoon standaard.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:49:
is de drive wel bekent in de bios? en kun je booten vanaf de speler? Als je die beide vragen met nee kunt beantwoorden is ie wel stuk denk ik ja
Ik kan vanaf de DVD-drive booten en de drive is ook bekend in bios (aangezien ik hem toch kan booten :) )

• Rupie
En er staat niet toevallig een driver op de site van dell die je kunt gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 07:31:
En er staat niet toevallig een driver op de site van dell die je kunt gebruiken?
Nee, op de dell site staat er geen driver voor de dvd-drive... :/

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je al eens geprobeerd de optical te verwijderen uit het overzicht in device manager/apparaat beheer? Zoniet, verwijder de drive daar en start de laptop eens opnieuw op. Ik moet nu toch echt eens mijn ogen open doen. :X Rupie je hebt helemaal gelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 06-08-2010 13:29 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Rupie
maar daarin issie dus niet te vinden volgens de ts ;) Ik zat eens te googlen net maar je bent zeker niet de enige die problemen heeft met dit type brander. Staan er ook geen drivers op een site van de fabrikant van de drive of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:26:
maar daarin issie dus niet te vinden volgens de ts ;) Ik zat eens te googlen net maar je bent zeker niet de enige die problemen heeft met dit type brander. Staan er ook geen drivers op een site van de fabrikant van de drive of iets dergelijks?
Het enige ( :| ) wat ik vind op de site van de fabrikant is het volgende:
http://www.teac.com/data_storage/dvd_&_dvd-rw/dv-w28slc/ (de hoofdpagina van product)
http://www.teac.com/resou...slc/DV-W28SLC_eletter.pdf (en een pdf file over het product)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 14:10
Niet dat het je veel helpt, maar ik heb ook een XPS M1530 met een TEAC drive en windows-7 (64-bit, engels, prof-editie). Ik had totaal geen enkel probleem met de DVD drive (volgens device manager een "TEAC DVD+RW DVW28SLC ATA Device").

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Zo maar een idee, maar misschien helpt de laatste BIOS voor je laptop wel? Als er iig geen firmware update is voor je DVD drive...

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

geef nu in hemelsnaam fatsoenlijke informatie

het is een slot loading drive?
er zit een eject knop op het toetsenbord?

--> dell quickset installeren

Verwijderd

Topicstarter
EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:48:
Zo maar een idee, maar misschien helpt de laatste BIOS voor je laptop wel? Als er iig geen firmware update is voor je DVD drive...
Ik heb de nieuwste versie van BIOS, namelijk A12 :-)
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:52:
geef nu in hemelsnaam fatsoenlijke informatie

het is een slot loading drive?
er zit een eject knop op het toetsenbord?

--> dell quickset installeren
- Ja, het is met een slot loading drive (aangezien het een dell XPS M1530 is).

- Er zit geen eject knop op het toetsenbord, wel op het paneel erboven, zie afbeelding rechtsonder: http://www.thegreenhead.com/imgs/dell-xps-m1530-4.jpg
Wanneer ik de eject-knop 'touch', knippert die een tijdje en gaat dan terug uit. De cd krijg ik er dus niet meer uit, en kan hem niet lezen. Alsook kan ik de DVD-drive zelf niet vinden in windows verkenner, alsook niet in device manager alsook niet in System information.

- Dell quickset heb ik al hele tijd geleden geinstalleerd. Dit werkte al altijd naar behoren. Heb zojuist een herinstallatie gedaan van dell quickset, het haalt niets uit (wat ook logisch is als je niets vindt in device manager ivm een DVD-drive, wel wordt de DVD-drive herkent in het BIOS!)

Verwijderd

hoi jens,

joerie hier , wilde je nog smsje sturen maar is al laat.

in de bios staat hij maar niet in de device manager etc?
gek want dan moet er iets niet juist zitten in windows of eerder nog in het registry.

de disc wil er ook niet uit blijbaar, allezins als ik het goed begrijp met de touch buttons boven het keyboard, is te verklaren want als windows deze niet vind (device manager) linkt deze button ook niet naar de driver.

ik denk dat je best even contact neemt met dell support voor de drive te laten swappen want dit is een gek probleem, wat je eventueel eens kan proberen is een herinstallatie van je windows. Vergeet je backup niet he ;-)

groetjes joerie

ps: is het heating issue opgelost? graka ok?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 21:52:
hoi jens,

joerie hier , wilde je nog smsje sturen maar is al laat.

in de bios staat hij maar niet in de device manager etc?
gek want dan moet er iets niet juist zitten in windows of eerder nog in het registry.

de disc wil er ook niet uit blijbaar, allezins als ik het goed begrijp met de touch buttons boven het keyboard, is te verklaren want als windows deze niet vind (device manager) linkt deze button ook niet naar de driver.

ik denk dat je best even contact neemt met dell support voor de drive te laten swappen want dit is een gek probleem, wat je eventueel eens kan proberen is een herinstallatie van je windows. Vergeet je backup niet he ;-)

groetjes joerie

ps: is het heating issue opgelost? graka ok?
Bedankt Joerie voor het antwoord. Je kan mij anders op elk moment van de dag smsen ;) .
Met mijn GPU en heating issue is alles in orde. Hij draait zelfs een stukje koeler als voorheen :) .
Ik zal maandag eens contact opnemen met Dell. Ik vrees dat er geen andere optie is. Hopelijk is het deze keer opnieuw een goeie technieker zoals jij, en geen knoeier zoals de vorige keer ;) . Bedankt man! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 22:59 ]

Pagina: 1