Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Thunderbird] Berichtenfilter/forward naar meerdere adressen

Pagina: 1
Acties:

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-11 21:33
In Thunderbird (2.0) wil ik graag o.b.v. een berichtenfilter een bericht doorsturen naar 2 verschillende mailadressen.
Bij het berichtfilter kan ik onder 'Deze acties uitvoeren' kiezen voor 'Bericht doorsturen naar' en daar 1 emailadres achter zetten. Dat werkt prima. Daarna kan ik echter niet nog een actie 'Bericht doorsturen naar' toevoegen.
Ook het invullen van meerder emailadressen achter elkaar (gescheiden door een komma, een puntkomma of een spatie) werkt niet.
Daarnaast nog geprobeerd om een mailinglijst aan te maken met de 2 gewenste adressen en deze in te vullen bij 'Bericht doorsturen naar', maar dat levert ook een foutmelding op dat het geen geldig email-adres is.
Tot nu toe levert Google me ook niks bruikbaars op.
Zie ik nu iets over het hoofd, of kan er maar naar 1 adres worden doorgestuurd?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Gebruik "Bericht kopieeren naar..." voor het eerste adres en "Bericht doorsturen naar..." voor het 2e?
Edit: ow wacht. kopieeren naar kan alleen naar een lokale map of naar een map op de IMAP server. Dat leverd zo z'n beperkingen op, maar misschien redt je het ermee.

Een andere optie is als je ergens een domein + e-mail hebt draaien of toegang toe hebt met mailing list functionaliteit, je daar een mailing list aanmaakt met 2 adressen, en je 1x doorstuurd naar het adres van de mailing list.

[ Voor 74% gewijzigd door remco_k op 05-08-2010 15:31 ]

Alles kan stuk.

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-11 21:33
Bedankt voor je antwoord. Het 'Bericht kopieren naar' is geen optie om het naar een ander emailadres te krijgen inderdaad.
De optie om het via een mailserver en mailinglijst te laten lopen is wel een idee, maar daar kan ik ook niet zo bij komen.
Toch heel raar dat het niet binnen het berichtenfilter lijkt te kunnen (of desnoods via een mailinglist binnen Thunderbird).