Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
ik kom er zelf niet meer uit nu vandaar dat ik hier mijn probleem post.

ik was vandaag bezig met een stress test van mijn overclock van mijn i7 920. toen ik na een tijdje weer terug kwam om de temps te bekijken zag ik dat het mobo bij de 66 graden zat. en de CPU had zich al terug geklockt. voor ik prime95 kon stoppen viel de pc al uit. en heeft sindsdien geen post meer mee gemaakt. ( heb hem eerst ruim een half uur laten afkoelen)

als ik hem nu aan druk gebeurt er niets als alle kabels aangesloten zitten. krijg alleen een klein schokje in de fans te zien. haal ik de 8 pin CPU stekker er uit beginnen de fan's te draaien. maar veder niets, ook de 4 pin stekker werkt niet.

een bios reset maakt ook geen verschil. heb ook al zonder GPU en werkgeheugen geprobeerd maar zelfde probleem.

mijn systeem :
i7 920 d0 stepping word gekoeld door prolimatech megahelms.
ASRock extreme X58
Kingston valueram 1333
Club3d gts 250 green edition
ocz modxstrem- pro 500 Watt
(ook te vinden in mijn inventaris)

zelf denk ik dat er een fout zit op het moederbord bij de phases. omdat deze ook erg warm zijn geworden. alleen ik kan niets aangebrand vinden, en ook niets geroken.

alvast bedankt voor elke hulp.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je de voeding uit 't stopcontact trekt, de powerbutton 30s ingedrukt houdt en vervolgens probeer het systeem te booten, geeft het ding dan iets meer sjoege?

Doet je voeding het nog wel op een ander mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
jah de voeding doet het op een ander mobo het wel... dus de voeding doet het.

de fans in mijn eigen pc beginnen alleen te draaien als de CPU 4/8 pin niet is aangesloten.

[ Voor 38% gewijzigd door Harm30 op 05-08-2010 15:56 ]

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvandorst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 15:16
Hoe heb je je moederbord precies reset ? Ik weet niet eens of het nog van deze tijd is maar heeft je moederbord een JBAT7 jumper ? Wellicht heb je iets veranderd in je mobo ? Als je idd een jumper hebt en kan vinden, probeer hem dan eens op te starten met de 2 pinnetjes dus over de laatste 2 pinnetjes ipv de eerste 2.

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/4hunnd.jpg