Toon posts:

Toshiba Sat. A100 Vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn vriendin heeft een Toshiba Satellite a100-795, echt een basic model wat ze voor 300 euro 2 jaar terug gekocht heeft bij een verkoop actie van de Makro.

Nou is afgelopen jaar de dvdspeler gesneuveld en nu voor de 2de keer de voeding. Maar er zit dus geen garantie meer op.

Wat moeten we hiermee? Een nieuwe laptop kopen of de dvdspeler en voeding vervangen? Zoja weet iemand een adres waar veel 2dehands onderdelen zijn? Op marktplaats etc vind ik niks geschikt.

De dvdspeler moet die precies hetzelfde type? Of is dat toch allemaal beetje universeel? en waar moet ik op letten bij aankoop voor zoiets?

Mvg. Frank

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

zulke onderdelen koop je best nieuw, geloof me ik spreek uit ervaring (adapter voor dell gekocht 2de hands maar met het gebruikelijke probleem info pin onderbroken)

al eens op deze site gekeken ? http://www.replacedirect.nl/

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat ben ik met je eens, maar als ik alles nieuw haal ben ik zo 100 euro kwijt terwijl hij 300 nieuw kosten.. voelt gewoon niet slim dan..

Trouwens op die site hebben ze geen cd-speler o.i.d. voor deze toshiba a100-795..

Verwijderd

Topicstarter
Zouden onderdelen van een a100-812 op een a100-795 passen?

Lijkt mij wel toch?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die slimlinedrives zijn meestal vrij standaard, op het frontje na, dat moet je dan even handmatig overschroeven.

Verder kun je eens kijken op ebay.de voor replacements.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-12 16:05
Ik heb de A100-683, eenzelfde behuizing als die van jou. Destijds zelf geupgrade naar een T7400 C2D 2.16GHz processor, 4GB geheugen en een Hitachi 200GB 7200RPM schijf.

De slimdrive is gewoon zo'n standaard slimdrive met een hoekje eraf. Die heb je al voor een paar tientjes volgens mij, voor de voeding (bedoel je de externe adapter) zou je zo'n universeel ding kunnen proberen?

Dus je hebt nog mogelijkheden zat. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost. Ik heb voor 26,75 een 2de hands voeding en dvd speler bij mij thuis bezorgd gekregen.. Hij loopt nu na een nieuwe windows weer redelijk goed.. Bedankt voor de hulp allen..

Slotje. ..
Pagina: 1