SQL 2008 - Configure web synchronisation wizard

Pagina: 1
Acties:

• druwed
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-01 21:20
Ik ben nu al 2 dagen bezig om het configure synchronisation wizard te laten werken. Nadat ik veel problemen heb opgelost stuit ik nu op een probleem die nergens op internet beschreven is.

Ik ben inmiddels aangekomen bij het Directory Access scherm. Hier kan ik gebruikers of groepen toevoegen die toegang krijgen tot snapshot share. Als ik vervolgens op Add druk krijg ik de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpt.com/img/files/d5c003zgemulivyng5gc_thumb.jpg

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Het programma dat ik gebruik is SQL Server 2008, besturingssysteem Windows 7 64bit.

[ Voor 9% gewijzigd door druwed op 05-08-2010 15:10 ]

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Je plaatje doet 't niet...

• druwed
Het plaatje staat er nu wel goed op :)

[ Voor 78% gewijzigd door druwed op 05-08-2010 15:11 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is dit een standalone installatie zonder AD Domain?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

alt-92 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:37:
Is dit een standalone installatie zonder AD Domain?
_/-\o_

Of een niet domain joined systeem ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Ik en een collega hebben hier zelf 1~2 weken zitten op zoeken om web synchronization werkende krijgen (zowel intern als extern). Het configuren is echt ENORM frustrerend en het probleem is dat de grafische tools ondermaats zijn hiervoor. Dit ging het best door T-SQL statements te gebruiken om de publicaties en subscripties aan te maken. Het is ook enorm belangrijk dat IIS goed geconfigureerd is, de instructies hiervoor vind je op MSDN.

Zorg er ook voor dat je IIS 6 gebruikt en niet 7 (MSDN quote):

Web synchronization uses a computer that is running Microsoft Internet Information Services (IIS) to synchronize pull subscriptions to merge publications. IIS version 5.0, IIS version 6.0, and IIS 7.0 are supported. The Configure Web Synchronization Wizard is not supported on IIS 7.0.

Dit komt er zowat op neer dat het hele zooitje niet werkt op IIS 7.0 (de wizard al zeker niet), en bijgevolg volgens mij dan ook niet op Windows 7, aangezien je daar geen IIS6 kan op installeren volgens mij.

Ik zou Windows Server 2003 proberen in combinatie met IIS 6.0 en T-SQL om te configureren.

Veel succes ermee!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 19:48 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan natuurlijk ook :o
Volgens mij moet je voor de wizard met IIS7 SQL2008 R2 hebben dan, kan dat? Overigens moet de websync wel werken, alleen de config moet je dan op een IIS6 doos aanmaken deployen naar een 7 gok ik.
* alt-92 heeft echt te weinig tijd om te testen 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door alt-92 op 05-08-2010 20:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• druwed
Bedankt voor het antwoord :) Ik probeerde het met IIS 7.0 aan de gang te krijgen, dus dat ging niet lekker. iis 6.0 heb ik geinstalleerd op windows 7 maar dat werkt ook niet lekker omdat hij standaard gebruik maakt van 7.0. Ik zal iig binnenkort windows server 2003 eens proberen met IIS 6.0.
Pagina: 1