Sony Vaio laptop, geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:13
Vanmiddag heb ik voor mijn tante in Italie een Sony Vaio VPCEB2M1E/WI laptop gekocht. Na wat configureren en installeren kwam ik erachter dat het geluid niet werkt. Ik heb de Realtek driver opnieuw geinstalleerd maar dit heeft geen succes gehad.

Er staat een rood kruisje door het windows volume control symbool in de taakbalk. Wanneer ik het volume control open staat er alleen de Digitale Audio HDMI en niet gewoon de anologe audio die ik bij me eigen pc wel heb staan. Zie screenshot.

Dit probleem was er dus al toen ik de laptop nieuw uit de doos haalde.. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails23.imagebam.com/9157/12cc9f91563304.jpg
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails32.imagebam.com/9166/a45a8791656463.jpg
(nessun dispositivo audio installato = geen beschikbare audio device)

edit:
Zelfs de online chat van Sony Support weet geen andere oplossing dan de driver herinstalleren, wat dus niet helpt. Kun je een gebruikte laptop met een defect zomaar terug brengen naar de winkel of wordt het dan een soort van RMA naar Sony toe?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Mogelijk dat er in de BIOS de onboard sound uit staat, of een schuifje op de laptop. Het lijk of Windows geen hardware er voor gevonden heeft.
Wat staat er bij Apparaatbeheer over geluids apparatuur ?
Als daar niks staat zou ik even contact opnemen met de winkel, gezien deze uit de doos direct de fout had gewoon op garantie gooien. klinkt meschien niet echt heel tweakerig, maar neem aan dat je tante de laptop wil gaan gebruiken :)

[ Voor 36% gewijzigd door gulie op 05-08-2010 14:11 ]

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
gulie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:07:
Mogelijk dat er in de BIOS de onboard sound uit staat, of een schuifje op de laptop. Het lijk of Windows geen hardware er voor gevonden heeft.
Wat staat er bij Apparaatbeheer over geluids apparatuur ?
Als daar niks staat zou ik even contact opnemen met de winkel, gezien deze uit de doos direct de fout had gewoon op garantie gooien. klinkt meschien niet echt heel tweakerig, maar neem aan dat je tante de laptop wil gaan gebruiken :)
Bedankt voor je reactie. Er zit geen schakelaar op de laptop voor geluid, alleen voor wifi. De bios is heel erg beperkt en kan niks instellen qua onboard geluid.

Ja dat ben ik nu ook van plan. Ga de laptop zo inpakken. Ga zaterdag weer naar Nederland toe en voor die tijd moet ze gewoon een goed werkende laptop hebben :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Heb ondertussen een nieuwe identieke Sony Vaio laptop gekregen van de winkel waar ik hem had gekocht. Geluid doet het nu wel gelukkig! Ik heb gelijk Sony Update verwijderd, dit is een programmatje van Sony die de drivers en andere Sony programmas update. Ik heb een vermoeden dat Sony Update de audio driver heeft geupdate bij de vorige laptop en dat dit het probleem veroorzaakte.