[word 2003] Zoeken en vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04-2024
In een aantal grote Word 2003 bestanden wil ik dubbele termen vinden en verwijderen.
De dubbele entries staan tussen haakjes, en verschillen per geval wat betreft de gebruikte woorden en karakters.
De entry met haakjes staat altijd direct onder de entry zonder haakjes.
De witregel die overblijft na het verwijderen van de dubbele entry moet verdwijnen.
Ook dient de overgebleven entry dikgedrukt te worden.

De situatie is nu zo:

Inleiding
(Inleiding)

Hoofdstuk 1
(Hoofdstuk 1)

Hoofdstuk 2
(Hoofdstuk 2)

Dit is wat ik wil bereiken:

Inleiding

Hoofdstuk 1

Hoofdstuk 2

Kan ik dit doen met de speciale functies van Zoeken en vervangen in Word, of kan dit beter op een andere manier gedaan worden?
Ik staar me al een uur of 2 blind op de inhoud van dit stuk voor aanwijzingen maar kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Hier kwam ik ook nog wat tips tegen. De volgende oplossing zou moeten werken:

Zoeken: ^13(*)^13(\(*\))^13
Vervangen: ^13\1^13
Bij opmaak van vervangen: lettertype: vet
Opties: Jokertekens gebruiken

Uitleg:
* zoekt een willekeurig aantal tekens. ^13 zoekt een alinea-einde. \( en \) zoeken op de haakjes. \1 in het vervangveld geeft de eerste zoekterm, ofwel het eerste deel tussen haakjes.

Ik zou wel handmatig alles vervangen, en niet alles automatisch laten vervangen. Het kan namelijk mis gaan als er alinea's tussen zitten die beginnen en eindigen met haakjes.

Edit: nog een nettere methode:
Zoeken: (*)^13(\(\1\))
Vervangen: \1
Bij opmaak van vervangen: lettertype: vet
Opties: Jokertekens gebruiken

De \1 in de zoekterm is een herhaling van de eerste zoekterm (de (*) aan het begin), dus deze zoekterm zoekt naar een willekeurig stuk tekst, gevolgd door een regeleinde en dat stuk tekst tussen haakjes. Voor de zekerheid kan je nog extra /13's toevoegen.

[ Voor 24% gewijzigd door Coffeemonster op 05-08-2010 16:03 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
Als ik jouw 2e string gebruik (de nettere methode) met ^11 ipv ^13 dan werkt het
Thanks _/-\o_
Nu nog even checken of er niet teveel false positives meegenomen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
Als ik de string loslaat op een eenvoudig, kort document met niet te veel vreemde karakters dan gaat het goed.
Bij complexe, lange docs bevriest het zoeken en vervangen scherm.
Als ik de eerste 2 pagina's van zo'n lang doc overkopieer naar een nieuw doc, en de query run gaat het wel goed, maar bij meer dan 8 pagina's begint het bevriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
En als je het zoeken en vervangen doet per selectie van 8 pagina's? Iets meer werk, maar waarschijnlijk sneller dan me de hand.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
Tja, dat is eigenlijk niet echt een optie.
Het bron materiaal is een DVD die ik gekocht heb met een grote collectie boeken er op.
Een aantal boeken wil ik graag ook op m'n ereader zetten, maar de exportfuncties van de software op de dvd zijn wat beperkt.
Er zijn in de software 2 opties: Boeken exporteren naar PDF of de complete tekst van boeken copy/pasten naar een andere applicatie, zoals Word

PDF op een ereader leest niet lekker, dus dat moet je eerst converteren naar EPUB of MOBI. Probleem is dat het converteren van de pdf's die deze DVD software genereert naar ebook formaten niet goed lukt: Grote stukken tekst ontbreken, sommige tekst is onherkenbaar.
Rich tekst copy / pasten naar Word, opslaan als html en dat converteren naar ebook formaat gaat prima, behalve dat vetgedrukte koppen 2x voorkomen, waarvan 1x tussen haakjes. Als ik dit kan verhelpen in Word of een andere tekstverwerker ben ik klaar.
Pagina: 1