Vaio F11 te hoog voltage oplader.

Pagina: 1
Acties:

• Badgeryayo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 06:44
Beste tweakers,

Ik heb een Vaio F11M1E/H. De tweede dag dat ik deze laptop had gooide mijn broertje een scheut crystal clear in de laptop. Sinds toen had ik last van het knipperen van mijn scherm tijdens het gamen. Ik ben er toen achter gekomen dat als ik alleen op de batterij game, dat het dan goed gaat en mijn scherm niet knippert. Als ik alleen op de netstroom game, dus zonder batterij, gaat het ook goed. Alleen als ik met zowel de batterij in de laptop en de netstroom er op, een spel speel, dat het scherm gaat knipperen. Ik dacht dat het dus aan mijn oplader lag, dat deze niet meer genoeg vermogen had om de batterij op te laden en om de notebook van stroom te voorzien. Ik heb dus een universele laptopoplader gekocht, eentje van Trust, een 120 watt. Nu leek het probleem op het eerste gezicht weg, maar na een paar minuten spelen begon het gedonder weer. De accu heeft standaard een spanning van 19,5V. Nu is mijn vraag, is het kwalijk om het voltage iets hoger te zetten? Ik heb de oplader al op 20 V geprobeerd en het scherm knippert beduidend minder. Op het moment heb ik de oplader er weer uit gehaald omdat ik niet zeker weet of het schadelijk is.

Thx mensen,

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 22:23
En wat staat er op je lader zelf?
Welk voltage en hoeveel ampere?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Badgeryayo
19,5V 4,7A

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:26
Er is vloeistof op je laptop gekomen en nu doet het scherm raar? Wat jij vertelt lijkt me eerder te wijzen naar een kapotte invertor voor het LCDpaneel

• Badgeryayo
het scherm werkt prima zolang ik niet game met de batterij in mijn laptop.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:26
Ik blijf er bij dat het dan evengoed de invertor kan zijn die een andere spanning oid doordat ie opgeladen wordt en daardoor het scherm moeilijk doet...

• Badgeryayo
Oke bedankt, ik denk dat ik de laptop ga proberen op te sturen voor garantie. Als dit niets wordt vanwege de vloeistofschade zal ik naar de invertor kijken. Iedereen bedankt voor de comments. =)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28

D4NG3R

kiwi

:)

Steek eerst even een extern scherm in je laptop, als dit externe scherm ook vaag gaat knipperen heeft het niks met de backlight van je laptop te maken. maar is je mobo gewoon gefrituurd.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:15
Badgeryayo schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:07:
Oke bedankt, ik denk dat ik de laptop ga proberen op te sturen voor garantie. Als dit niets wordt vanwege de vloeistofschade zal ik naar de invertor kijken. Iedereen bedankt voor de comments. =)
Die garantie kun je je op beroepen bij fabrieksdefecten, niet als je het ding zelf sloopt door er een glas drinken overheen te gooien. Dat heet gewoon fraude.

Probeer liever de schade te verhalen op je broertje. Best kans dat die daar gewoon voor verzekerd is.

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 06-08-2010 10:13 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19
Nu weet ik niet precies waar de scheut in terecht gekomen is (toetsenbord gebied of ook over het scherm) maar ik denk zomaar niet dat het de inverter is. Heeft hij het probleem ook als de accu vol is met de adapter er aan?

Ik vermoed eerder een moederbord probleempje en dat zou niet best wezen. Ik zou ook niet de spanning te hoog zetten dat kan ook schadelijk zijn. Wellicht is het een idee om op te sturen en dan voor de verzekering laten gaan. Het was tenslotte een ongeluk.

• Badgeryayo
@ Frank_B. Het probleem komt niet voor als de laptop volledig opgeladen is. Ik denk dat ik maar even ga kijken hoe het zit met de verzekering dan. Ik heb de universele oplader ook weer in de kast gelegd omdat het me inderdaad geen goed probleem leek om een te hoog voltage te gebruiken. Bovendien is de originele oplader nog goed. De scheut is links op het toetsenbord terecht gekomen. Ik heb de laptop opengemaakt en het toetsenbord is wel dicht van onder, de vloeistof kwam er aan de zijkant weer uitlopen. Ook een klein beetje uit de poort waar ik mijn oplader in doe.

Bedankt voor de reacties

[ Voor 25% gewijzigd door Badgeryayo op 06-08-2010 10:33 ]

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19
Wat ik altijd deed bij cola / cointreau / koffie ongelukjes is de hele laptop uit elkaar en elk getroffen printplaatje of moederbord zorgvuldig (kleine SMD componenten laten vrij snel los) schoonpoetsen met evt. PCB cleaner. En dan maar hopen dat het weer werkt en niet gaat corroderen... In jouw geval geen optie denk ik.
Pagina: 1