Toon posts:

VideoKaart voor in een Dell Optiplex 980 Small Form Factor

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb van mn werk een Dell Optiplex 980 Smalle Form Factor gekregen om thuis op te werken.
Nu heeft hij standaard de Intel Core i5-670 with VT (3.46GHz, 4M) processor die ook de video beelden regelt.
Maar om een spelletje te spelen heb ik toch een betere nodig?!

Ik weet dat ik een Low Profiel kaart moet hebben vanwege de Smalle Form Factor.
Maar er zit ook slechts een voeding in van 235watts.

Ik wil niet volgend jaar weer een nieuwe kopen, dus DirectX 11 en 1GB geheugen zou lekker zijn.
Nu zag ik op internet ergens deze lijst:

ATI Radeon HD5670 gebruikt < 65 watt
ATI Radeon HD5550 gebruikt < 50 watt
ATI Radeon HD5450 gebruikt < 45 watt
ATI Radeon HD4650 gebruikt < 45 watt
ATI Radeon HD4550 gebruikt < 25 watt
ATI Radeon HD4350 gebruikt < 20 watt

Deze zijn allemaal Low Profiel en DirectX geschikt, maar welke kan ik nemen in verband met mijn voeding?
Of misschien een hele andere? Ik hoor graag wat adviesen!

Alvast bedannkt!
Groetjes,
Lindsey

Verwijderd

doe even psu check op http://www.antec.outervision.com/ even invullen en je ziet wat voor voeding je nodig hebt. en je voeding levert nooit de 100% watt er moet altijd nog speling zitten dus max 200 watt zou er uit moeten komen als je die psu check doet.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie.
Ik heb de test ingevuld met:
Highend Desktop
Intel Core i5-670 3467 Clarkdale
90% CPU Utilization
2 Sticks DDR3 SDRAM
ATI Radeon HD 5570
1 HDD Regular SATA
1 Drive DVD-RW Drive
3 USB Devices

(volgens mij heb ik hem dan goed ingevuld voor mijn systeem)

En dan zegt hij dat ik een voeding van 231watt nodig heb. Dus dan zou ik wel een ATI Radeon HD 5570 kunnen nemen? Terwijl bij elke wensite waar ze die dingen verkopen waarschuwen dat je minimaal een 400watt voeding moet hebben...

Nog meer experts die een advies kunnen geven aub?

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-10 22:58
Misschien kun meten met zo'n ding van de bouwmarkt hoeveel stroom deze PC gebruikt, je weet immers niet hoe zuinig Dell z'n PC's maakt.

Als je onder volle belasting meet (gebruik bijv. Prime95 of Orthos), moet je deze waarde met 0.8 vermenigvuldigen om te zien hoeveel je hardware gebruikt, en dus om te zien hoeveel je nog over hebt voor een videokaart.

Stel je meet 200 Watt met zo'n metergeval, dan gebruikt de hardware in je PC ongeveer 160 Watt, en heb je dus nog 235-160 watt = 75 watt over voor een grafische kaart.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-10 19:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor dit soort vragen hebben we een speciaal topic: [BBG aanschaf] Videokaarten

Daar verder.

Dit topic is gesloten.