Na ongeveer 12 jaar (php/mysql) ervaring zou ik toch denken dat een simpele JOIN zo gemaakt is gek genoeg krijg ik niet de resultaten die ik hoopte en loop ik er behoorlijk op vast...
Uiteraard heb ik op internet nog gezocht hoe het allemaal precies werkt (ookal heb ik er al aardig wat ervaring mee
) en verschillende sites afgezocht naar een goede oplossing maar tot op heden niet gevonden!
Ik heb de volgende QUERY:
In de tabel counter date staat ELKE dag (in een date-field) die er is, zodat als er voor een dag geen stats zijn die dag toch getoond wordt, ten minste dat is het idee want het gebeurt niet
Eigenlijk heb ik elke mogelijk type JOIN al uitgeprobeerd (zo hopeloos ben/was ik) LEFT en RIGHT, INNER en OUTER, zelfs de normale JOIN, maar ze geven allemaal exact hetzelfde terug...
Wat ik dus heel simpel wil is als er in de tabel counter_visits_extra of counter_visits geen data van een dag bekend is dat ik toch die dag terug zie in de resultaten, dus:
05-08-2010 (1 hits)
04-08-2010 (0 hits)
03-08-2010 (3 hits)
02-08-2010 (1 hits)
01-08-2010 (0 hits)
Maar ik krijg de dagen met 0 hits niet terug (oftewel maar 3 records ipv 5)... Iemand enig idee, want hier vallen me haren bijna van uit me kop, aangezien ik alles wat ik dacht te weten heb toegepast...
Uiteraard heb ik op internet nog gezocht hoe het allemaal precies werkt (ookal heb ik er al aardig wat ervaring mee
Ik heb de volgende QUERY:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT * , SUM( hits ) AS hits FROM `counter_date` AS cd LEFT JOIN `counter_visits_extra` AS cve ON date = dates LEFT JOIN `counter_visits` AS cv ON cv.visitid = cve.visitid WHERE keyword = 'test' GROUP BY dates ORDER BY dates DESC LIMIT 14 |
In de tabel counter date staat ELKE dag (in een date-field) die er is, zodat als er voor een dag geen stats zijn die dag toch getoond wordt, ten minste dat is het idee want het gebeurt niet
Eigenlijk heb ik elke mogelijk type JOIN al uitgeprobeerd (zo hopeloos ben/was ik) LEFT en RIGHT, INNER en OUTER, zelfs de normale JOIN, maar ze geven allemaal exact hetzelfde terug...
Wat ik dus heel simpel wil is als er in de tabel counter_visits_extra of counter_visits geen data van een dag bekend is dat ik toch die dag terug zie in de resultaten, dus:
05-08-2010 (1 hits)
04-08-2010 (0 hits)
03-08-2010 (3 hits)
02-08-2010 (1 hits)
01-08-2010 (0 hits)
Maar ik krijg de dagen met 0 hits niet terug (oftewel maar 3 records ipv 5)... Iemand enig idee, want hier vallen me haren bijna van uit me kop, aangezien ik alles wat ik dacht te weten heb toegepast...
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer