Toon posts:

Losse internet dongle icm i-abonnement?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen gebruikte ik mijn WM smartphone als modem wanneer ik in de trein zat met mijn laptop, maar dit is een stuk lastiger geworden met mijn iphone.
Zou het mogelijk zijn om met mijn t-mobile simkaart (i-300, dus met onbeperkt internet) in een usb dongle zonder simlock op het internet te surfen met mijn macbook? Ik lees namelijk veel over losse dongle's van t-mobile icm een internet prepaid abbo en ik snap niet waarom ik niets kan vinden van gevallen waar mensen een losse dongle kopen en die gebruiken icm hun bestaande gsm abbo.. Mijn idee is namelijk om zo'n t-mob prepaid dongle te kopen en die te gebruiken met mijn iphone simkaart.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Die prepaid dongle zal ongetwijfeld sim-locked zijn. Je kan evt kijken voor een los inet abo, maar die vind ik altijd overdreven duur :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaa maar dat vind ik ook onzinnig, ik heb al een simkaart met onbeperkt data abonnement. Alleen wil ik nu data verbruiken op een ander apparaat dan mijn iphone. Ik weet dat er mobiele routers bestaan die icm een simkaart als mobiel accesspoint dienen. Dat is ook een oplossing, maar zoiets kost rond de € 150 en een dongle is stukken goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je i-300 simkaart in een internetstick stoppen is mogelijk maar lijkt me niet zo'n verstandig. In de voorwaarden van het iPhone abonnement staat:
"Voor data gebruik geldt dat bij een oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen kan stellen. Van
oneigenlijk gebruik is onder meer sprake wanneer de iPhone of de simkaart wordt gebruikt in combinatie met een computer of laptop."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar los van de voorwaarden, jij denkt dat het wel gewoon werkt een 06-simkaart icm een datastick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Uiteraard, indien er geen sim-lock aanwezig is. Desnoods vraag je een duo-sim aan >:) .
Pagina: 1