[iPad] Efficient syncen en gebruik van documenten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb mijn iPad voor een aantal dingen en 1 daarvan is het lezen en het maken van kleine bewerkingen van documenten, maar het vervelende is dat Apple geen finder of 1 storage heeft voor je files op je iPad. Hierdoor heeft elke app zijn eigen storage en moet je dus alles apart synchroniseren.

Eigenlijk is de oplossing een cloud service. Het probleem is echter dat weer niet elke applicatie support heeft voor die cloud services, wat meestal gewoon webdav is. Nu heb ik het allemaal wel in orde met rsync en dropbox, maar helaas doen weer niet alles applicaties dropbox en liever gebruik ik weer geen cloud service.

Dus het is allemaal niet ideaal. Hoe doen jullie dit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 01:15

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Volgens mij zijn er hier geen goede mogelijkheden voor. Dropbox is fijn om documenten naar je iPad toe te krijgen, maar de andere kant op werkt inderdaad niet. Ik hoop/verwacht dat Apple hier in de toekomst iets op gaat verzinnen want op deze manier (dingen eindeloos naar jezelf mailen) werkt het totaal niet fijn.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:11

_AN

Volgens mij biedt Apple MobileMe de oplossing. Dit weet ik overigens niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
Dat is ook mijn grootste ergenis aan de ipad. In plaats van dat apps naar een document of folder moet browsen, moeten de documenten naar de apps komen. Zelf op een windows 3.1 kon men naar documenten browsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 01:15

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

_AN schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:27:
Volgens mij biedt Apple MobileMe de oplossing. Dit weet ik overigens niet zeker
Dat hangt heel erg van de applicaties af. De ene applicatie ondersteunt MobileMe wel, de andere niet. Het punt is gewoon dat er een OS-brede oplossing hiervoor moet komen zodat alle applicaties in één keer goed overweg kunnen met deze cloud-services.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik gebruik op dit moment Dropbox hiervoor, Dropbox ondersteunt steeds meer programmas en het werkt goed met iWork voor iPad, ik zie Dropbox een beetje als mijn "finder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Kijk ook eens naar iFiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Kijk trouwens uit met bewerkingen in iWork... laatst een file gedownload uit m'n dropbox (word bestand), geopend in Pages for iPad, en na opslaan werd de opmaak geheel door elkaar gegooid (nadat ik 'm handmatig in iTunes weer had gesync'd). Met gewoon tekst in een Word bestand gaat het volgens mij wel goed, maar dingen die in templates staan of ook maar iets van opmaak hebben (tabellen / images etc) krijgen een beetje iRandom mee.
Pagina: 1