• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 21:50
Als ik mijn pc aanzet dan hoor ik een zoem geluid van de fans die hun eerste rondje draaien (een beetje als een automotor die start) en daarna valt mijn pc meteen weer uit. Soms valt hij ook uit als ik gewoon een spel aan het spelen ben. Als ik bijvoorbeeld het zijpaneel eraf haal dan valt soms mijn pc uit als ik hem er weer terug op zet, en soms dan wil mijn pc helemaal niet opstarten, dan gebeurt er gewoon niks als ik op de aanknop druk.

asus Formula rampage
antec truepower quattro 850w
hd 5850
intel q9450
4 gig ram
samsung spinpoint f1

kast antec p182

Doordat hij soms uitvalt als ik een zijpaneel eraf haal of erop zet denk ik dat het misschien aan de kast ligt, maar ik snap niet hoe dat mogelijk zou zijn. Het lijkt me ook logisch als het aan de voeding zou liggen, misschien is de voeding gewoon kapot?

ik hoop dat iemand hier meer verstand van heeft dan ik en me kan helpen

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-12 22:56

R15

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen? Het zou best aan de voeding kunnen liggen, maar een 850W voeding moet toch genoeg zijn, lijkt me. Hier is ook nog een topic, die dat probleem eigenlijk ook heeft: Fans draaien 5 seconden.. CPU kapot?. Probeer het anders eens met andere componenten, maar probeer ook eens met alleen de benodigde componenten (dus dvd-brander loskoppelen enz.)

[ Voor 30% gewijzigd door R15 op 05-08-2010 11:29 ]

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 21:50
als ik een bepaalde kabel aanraak valt mn pc uit, daardoor kan ik het zijpaneel niet erop zetten, die raakt dus die kabel aan. volgens mij is het een kabel vn mn voeding naar mn casefan. het is een dun zwart kabeltje van 1 of 2 mm met een even dunne rode er aan vast.